Pinligt at være på bistand,dagpenge eller førtidspension!??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.354 visninger
34 svar
0 synes godt om
14. august 2012

Bebsesmoar

Nu har jeg set det poppe op som anonyme flere gange og jeg forstår iiintet af hvorfor det virker til at i skammer jer over at være på bistand,dagpenge eller førtidspension??! Syntes i det er pinligt at jeres liv ikke flaskede sig som i troede?! I er stadig dejlige mennesker ligegyldig hvor i verden jeres indtægt skulle komme fra!! Jeg er på bistand og det har jeg det fint med som mit liv ser ud lige nu!! Jeg har en jobkonsulent der kan hjælpe mig videre eller det håber jeg på!! Det gør han iøvrigt også!!   Du er dejlig som du er ligegyldig hvilken indtægt du har!!! Husk det!! 

Peace and looove 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Deaktiveret profil

Bebsesmoar skriver:

Nu har jeg set det poppe op som anonyme flere gange og jeg forstår iiintet af hvorfor det virker til at i skammer jer over at være på bistand,dagpenge eller førtidspension??! Syntes i det er pinligt at jeres liv ikke flaskede sig som i troede?! I er stadig dejlige mennesker ligegyldig hvor i verden jeres indtægt skulle komme fra!! Jeg er på bistand og det har jeg det fint med som mit liv ser ud lige nu!! Jeg har en jobkonsulent der kan hjælpe mig videre eller det håber jeg på!! Det gør han iøvrigt også!!   Du er dejlig som du er ligegyldig hvilken indtægt du har!!! Husk det!! 

Peace and looove 

Godt sagt, jeg er også selv sygemeldt på kontanthjælp.. Men jeg forstår hellere ikke at nogen folk ser det som så dårlig en ting.. 

Det eneste jeg hader er folk der udnytter systemet, får kontanthjælp, uden at de faktisk har brug for det.. Også samtidig brokke sig over at de skal bruge nogle timer på jobcentret hver dag, det syntes jeg er latterligt, for hvad med dem som har 37 timers arbejde? 

Men du har ret, uanset hvilken indtægt vi har hver især, gør det os hverken til bedre eller dårligere mennesker..

Anmeld

14. august 2012

Solstrålebørn

Jeg tror at folk er ano bag disse tråde for ikke at blive kastet mudder på... 

Har set en del tråde om kontanthjælp bland andet hvor der bliver kastet med mudder... At os på kontanthjælp er lud doven osv... Og at vi er nogle nassere... !! 

Anmeld

14. august 2012

Wimmie

Bebsesmoar skriver:

Peace and looove 

Jeg forstår faktisk godt folk - der er rigtig mange der ser ned på folk der lever af offentlige ydelser - det kan man bare se i debatter herinde.

Faktisk er jeg selv rigtig god til at understrege at jeg er på barselsdagpenge og ikke "bare" dagpenge - netop for at undgå disse blikke og kommentarer som nogle folk giver. Og der burde jo ikke være noget at skamme sig over 

Anmeld

14. august 2012

4kløver

Solstrålebørn skriver:

Jeg tror at folk er ano bag disse tråde for ikke at blive kastet mudder på... 

Har set en del tråde om kontanthjælp bland andet hvor der bliver kastet med mudder... At os på kontanthjælp er lud doven osv... Og at vi er nogle nassere... !! 

Anmeld

15. august 2012

grinny

Jeg er på kontanthjælp og har der helt fint med det og folk må også meget gerne vide at jeg er det.

JEG ved hvorfor jeg er endt på kontanthjælp og JEG ved hvad jeg vil med mit liv, så hvad andre siger rager faktisk mig for at sige det på godt dansk 

Folk der har haft det samme job i 5, 10 20 år ved IKKE hvordan det er at være nyuddannet og føle at det at få en elevplads er som et lede efter en nål i en høstak og de ved heller ikke hvordan det er at være syg og ikke kunne klare et arbejde.

Ja der er nogen som bare får penge for at få penge, men det er en meget lille procentdel af dem der faktisk får kontanthjælp.

Vi har et samfund som kan hjælpe de svage eller hjælpe dem som står mellem job, skal vi ikke bare være glade for at der ikke er nogen i dagens Danmark der sulter? I stedet for at se ned på folk FØR man ved hvad det egentlig grund er.

Puha, fik lige lukket en masse ud, men er bare så træt af folk der ikke kan forstå hvor svært det egentlig er at komme videre med livet og hvor deprimerende det egentlig er at være kontanthjælp (synes jeg) fordi man bare står i stampe og kommer ingen steder

Anmeld

15. august 2012

jydeinden

Bebsesmoar skriver:

Peace and looove 

jeg må indrømme at jeg godt kan forstå de som vælger at være anonyme når det drejer sig om tråde om kh eller anden form for offenlig ydelse. Jeg tror ikke de folk føler sig i en ydmygende situation, jeg tror de føler sig ydmyget.

For der er desværre mange som er meget fordømmende og som har mange hamrende gode ideer til hvad man kan gøre for at undgå den situation, eller hvad man kan gøre for at komme ud af den. hvis ikke man er syg i det system, så er risikoen for at man bliver det, desværre stor.

Anmeld

15. august 2012

B&J

Jeg er desværre også på kontant hjælp men er ikke flov over det på ingen måde. da jeg selv ønskede det da der skete en masse i mit liv jeg skal have styr på....

men ja jeg ønsker da mig et job og søger også men det er da ikke pinligt at være på kontanthjælp

Anmeld

15. august 2012

Annette A

Fint indlæg og du har da helt ret.

Jeg har både været på kontanthjælp og dernæst revalidering, hvor jeg fik min uddannelse, som jeg blev færdig med i år. Jeg er systemet dybt taknemmelig for at give mig en ekstra chance, da jeg måske ellers ikke have fundet ud af det og fået en god uddannelse.

Vi får ikke alle den drømmestart på tilværelsen som vi måske troede vi ville have gjort og det skal man da ikke synes er pinligt. Men problemet er at nogen har deres fordomme da ikke alle forstår, hvorfor man ikke "bare tager sig sammen og finder et job."

Der kan jo være mange grunde til man har brug for en hjælpende hånd. Sålænge man ved man gør sit bedste, så er der absolut intet at være flov over.

Anmeld

15. august 2012

Muffinmus

Personligt ville jeg nok også være ano hvis jeg var på offentlig ydelse...JEG ville synes det var pinligt at jeg ikke kunne forsørge mig selv og min familie.

Men derfra og så til at tænke det om alle er der lang vej.

For der er jo folk der bare ikke kan få et job uanset hvad de gør. Sdan som jobmarkedet er i dag kan det være lidt håbløst. Samtidigt vil jeg da slå et slag for at man så i stedet finder EN elleranden uddannelse i stedet for KH, det er da det bedste forbåde samfund og folk.

Så er der sådan nogle som f.eks min egen mor. Er 55 år gammel, fyret pga nedskæringer fra sit sekretær job, gået hjemme i 1,5 år uden at finde noget som helst..hun ryger jo på KH til januar og vil få nada fordi de har hus og bil på landet. Ikke engang et job i Bilka har hun kunne få, dem er der også for mange ansøgere til.

Og, så er der jo førtidspensionisterne...puha, jamen ved ikke hvad jeg skal sige. For det første synes jeg jo de fleste af dem har gennemgået et ALt for langt og opslidende forløb bare for at nå dertil.  Naturligvis skal alle og enhver ikke bare kunne sige- jeg er ikke i stand til at arbejde og vil gerne have staten forsøger mig for al evig tid frem over.

Men samtidigt synes jeg at de træder på mange af dem der ligger ned i forvejen. Og man igennem et helvede og flere års afprøvelser for  at blive godkendt, alt i mens mange af disse folk er røget endnu længere ned psykisk pga det enorme pres.

Så jeg ser ikke nødvendigvis ned på folk på offentlige ydelser hvis de har gjort alt i deres magt for at komme ud af det, men JEG ville stadig være ano i mit tilfælde fordi jeg ikke ønsker at vide jeg ikke kan klare mig selv.

Har alt i alt været på dagpenge(ikke barselsdagpenge) 4 uger, inden jeg fik mit nuværende job. ¤ uger var ok, som en ferie og fik det ikke skidt af det, men længere tid ville have været træls.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.