Personligt ville jeg nok også være ano hvis jeg var på offentlig ydelse...JEG ville synes det var pinligt at jeg ikke kunne forsørge mig selv og min familie.
Men derfra og så til at tænke det om alle er der lang vej.
For der er jo folk der bare ikke kan få et job uanset hvad de gør. Sdan som jobmarkedet er i dag kan det være lidt håbløst. Samtidigt vil jeg da slå et slag for at man så i stedet finder EN elleranden uddannelse i stedet for KH, det er da det bedste forbåde samfund og folk.
Så er der sådan nogle som f.eks min egen mor. Er 55 år gammel, fyret pga nedskæringer fra sit sekretær job, gået hjemme i 1,5 år uden at finde noget som helst..hun ryger jo på KH til januar og vil få nada fordi de har hus og bil på landet. Ikke engang et job i Bilka har hun kunne få, dem er der også for mange ansøgere til.
Og, så er der jo førtidspensionisterne...puha, jamen ved ikke hvad jeg skal sige. For det første synes jeg jo de fleste af dem har gennemgået et ALt for langt og opslidende forløb bare for at nå dertil. Naturligvis skal alle og enhver ikke bare kunne sige- jeg er ikke i stand til at arbejde og vil gerne have staten forsøger mig for al evig tid frem over.
Men samtidigt synes jeg at de træder på mange af dem der ligger ned i forvejen. Og man igennem et helvede og flere års afprøvelser for at blive godkendt, alt i mens mange af disse folk er røget endnu længere ned psykisk pga det enorme pres.
Så jeg ser ikke nødvendigvis ned på folk på offentlige ydelser hvis de har gjort alt i deres magt for at komme ud af det, men JEG ville stadig være ano i mit tilfælde fordi jeg ikke ønsker at vide jeg ikke kan klare mig selv.
Har alt i alt været på dagpenge(ikke barselsdagpenge) 4 uger, inden jeg fik mit nuværende job. ¤ uger var ok, som en ferie og fik det ikke skidt af det, men længere tid ville have været træls.
Anmeld