MD scanning idag med blandende følelser...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

VIPpigen

VNB skriver:

Vi har idag været til MD scanning. 

Alle mål på hovede, ben, arme, mave var rigtig fine. Den lille bebsi har nogle flotte lange ben ligesom sin storebror  

Nyrene fungerer, maven var fin, hjernen var fin...

og det er stadig en skøn lille dreng  

Så scannede hun hjertet, der var 4 fine kamre, god tyk skillevæg og flotte hjerteklapper som fungerer perfekt, herefter skulle hun så tjekke blodforsyningen fra hjertet til lungerne, og der begynder den lidt trælse del så  

Hun kunne slet ikke se den blodåre som hun skulle se... hun scannede min mave på kryds og tværs.. men bebsi ligger åbenbart så det er svært at se om lige præcis denne vigtige blodåre er der...

Så jeg måtte op og hoppe + gå rundt flere gange, drikke iskoldt vand. Men Han flyttede sig ikke meget, og hun kunne stadig ikke se den... Der bliver kaldt endnu en scannings sygeplejerske ind, og hun kan heller ikke finde den.. 

Efter at jeg nu er blevet scannet i over 2 timer  blir de enige om at overlægen hellere må kigge på det... men han havde desværre slet ikke tid idag...

så Jeg har fået en ny tid imorgen kl 11.15 hvor jeg så skal scannes af ham overlægen... 

Sidder herhjemme nu med meget blandende følelser... det var jo SKØNT at se vores lille baby-dreng igen, og rigtig dejligt at alt det andet ser helt perfekt ud  men tanker omkring hans lille hjerte kører jo lidt rundt i hovedet på mig nu  

jeg spurgte hvad det ville betyde HVIS nu han ikke har den blodåre eller hvis den nu ligger forkert i forhold til hvor den skal ligge.. og til det svarede de at "så er det jo nok ikk så godt desværre..."  

Men de var rigtig rigtig søde ved os, os jeg synes at det er rart at de tager det så seriøst og ikke bare sender os hjem med falske forventninger.. men tanken er dog stadig ikke særlig rar... 

De sagde heldigvis flere gange at de ikke tror der er noget galt med hjertet, men at de jo desværre ikke kunne sige noget med sikkerhed.

der er dog ikke andet at gøre end at vente på scanningen imorgen, og håbe på at det blot skyldes at den lille doven-drille fyr lå på en meget uheldig måde idag  

udover dette, var det fantastisk at se ham igen! Han har tilsyneladende sin mors næse og hage, og han lå hele tiden og suttede på tommelfinger og åbnede og lukkede munden  

Åh nej søde. Jeg håber for jer at bebsi har det godt, og han bare skulle drille i dag... Kender jo godt de drillepinde der gemmer sig i maven... Og kan da sige at min drillepind hun er blevet vores egen terorist med buler i panden og det hele nu...

Og selvom overlægen ikke havde tid i dag, er det da super i ikke skal gå en hel uge inden han har tid.

Så krydser jeg fingre for jer i morgen... Og håber på en positiv opdatering

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

VNB

Amandas-mor skriver:

Det er også vigtigt at huske, at når det gælder hjertet så er de altså virkelig, virkelig dygtiige. Min venindes datter er født med en hjertefejl og det kunne de fixe uden problemer og hun er helt rask i dag. De kan rigtig meget i den retning nu. Så selv hvis der skulle være noget, så ordner de det

vi er også helt enige om at HVIS de nu ser en fejl imorgen, så vil vi jo bare kæmpe og gøre ALT for at det kan blive fikset. 

men puha håber slet ikke de tanker blir nødvendige at tænke... 

det blir bare så rart at få vished! 

Anmeld

13. august 2012

NNL

VNB skriver:

ja vi snakkede også med scannings sygeplejerskerne om at når alt andet ved hjertet så helt perfekt ud, så ville det være underligt hvis det kun lige var den ene blodåre som skulle være misdannet... og det var også derfor at de sagde at de altså regner med at alt er ok, og at de blot ikke kunne se den fordi han lå som han nu lå... 

Så vi håber også tror på gode nyheder imorgen. 

men puha man når da godt nok at tænke 1000 tanker, for man regner jo altid bare med at alt er helt perfekt... 

det er det sikkert også! 

sender dig en sms når jeg er blevet scannet 

Det lyder jo meget godt så, er nu også helt sikker på at alt er i skønneste orden. Du må hilse lille Blobber fra Moster Nadia og sige at han skal ligge ordentligt til i morgen

Jeg vil se frem til sms'en, så jeg kan ånde lettet op i morgen

Anmeld

13. august 2012

M (:

VNB skriver:

lige præcis.. man tænker jo de værste tanker.. og håber på alt det bedste. 

men altså indtil andet er bevist så er jeg sikker på at alt er som det skal være 

tror bare han er en rigtig bette drillepind akkurat ligesom sin far 

Det lyder da som om i er ved godt mod - og hvorfor skulle i ikke være det? Det skulle da være underligt, om alt andet er perfekt, og så der "bare" er én blodåre, der er misdannet! Er sikkker på, at alt er ok..

Glæder mig til en (forhåbentlig ) fantastisk update imorgen! 

Anmeld

13. august 2012

VNB

VIPpigen skriver:

Åh nej søde. Jeg håber for jer at bebsi har det godt, og han bare skulle drille i dag... Kender jo godt de drillepinde der gemmer sig i maven... Og kan da sige at min drillepind hun er blevet vores egen terorist med buler i panden og det hele nu...

Og selvom overlægen ikke havde tid i dag, er det da super i ikke skal gå en hel uge inden han har tid.

Så krydser jeg fingre for jer i morgen... Og håber på en positiv opdatering

1000 tak søde! 

vi håber også at det bare er en rigtig bette stædig drillepind som skulle skræmme os lidt idag.. han blir sikkert akkurat ligesom sin drille-far 

og jeg tror og håber da at lægen finder den fineste lille blodåre imorgen 

og ja det er rigtig dejligt at det allerede er imorgen vi fik en ny tid! jeg ville da blive endnu mere nervøs hvis vi skulle vente en hel uge eller mere... 

jeg skal nok komme med en (forhåbentlig) god update herinde imorgen! 

Anmeld

13. august 2012

VNB

NNL skriver:

Det lyder jo meget godt så, er nu også helt sikker på at alt er i skønneste orden. Du må hilse lille Blobber fra Moster Nadia og sige at han skal ligge ordentligt til i morgen

Jeg vil se frem til sms'en, så jeg kan ånde lettet op i morgen

det skal jeg nok lige hilse ham også sige 

har også taget en alvors snak med ham idag om at han altså skal ligge lidt anderledes imorgen. 

Han ligger med benene nedaf og ryggen ud mod mit maveskind, så det er fuldstædnig omvendt af hvordan Viktor lå 

Anmeld

13. august 2012

_-Kathrine-_

VNB skriver:

ja det er da lidt en træls forskrækkelse at få.. 

man regner jo med at alt bare er helt iorden... og det er det sikkert også!  tror og håber da at de ikke kunne se åren fordi han lå som han lå... 

det blir rigtig spændende imorgen, og jeg tror ikke at jeg kan slappe ordenlig af før vi får klar besked... 

håber SÅ meget vores lille drengs hjerte er helt tip top! 

har du været afsted?

Det kan jo nogle gange være svært at få dem til at høre efter og ligge ordentlig- så håber det bare er derfor!
Kommer du med en update?
Ja, vi var også afsted idag... Og alt så fint ud... Jeg fik også scannet min livmoderhals fordi jeg har haft rigtig mange plukveer, som har været lidt regelmæssige, men den var 4-5 cm lang og selvom hans hoved stod og hoppede lige direkte på den, udvidede den sig heldigvis ikke... Så det var rart at se at det var ok!!

Anmeld

13. august 2012

Muhmi

Vi har idag været til MD scanning. 

Alle mål på hovede, ben, arme, mave var rigtig fine. Den lille bebsi har nogle flotte lange ben ligesom sin storebror  

Nyrene fungerer, maven var fin, hjernen var fin...

og det er stadig en skøn lille dreng  

Så scannede hun hjertet, der var 4 fine kamre, god tyk skillevæg og flotte hjerteklapper som fungerer perfekt, herefter skulle hun så tjekke blodforsyningen fra hjertet til lungerne, og der begynder den lidt trælse del så  

Hun kunne slet ikke se den blodåre som hun skulle se... hun scannede min mave på kryds og tværs.. men bebsi ligger åbenbart så det er svært at se om lige præcis denne vigtige blodåre er der...

Så jeg måtte op og hoppe + gå rundt flere gange, drikke iskoldt vand. Men Han flyttede sig ikke meget, og hun kunne stadig ikke se den... Der bliver kaldt endnu en scannings sygeplejerske ind, og hun kan heller ikke finde den.. 

Efter at jeg nu er blevet scannet i over 2 timer  blir de enige om at overlægen hellere må kigge på det... men han havde desværre slet ikke tid idag...

så Jeg har fået en ny tid imorgen kl 11.15 hvor jeg så skal scannes af ham overlægen... 

Sidder herhjemme nu med meget blandende følelser... det var jo SKØNT at se vores lille baby-dreng igen, og rigtig dejligt at alt det andet ser helt perfekt ud  men tanker omkring hans lille hjerte kører jo lidt rundt i hovedet på mig nu  

jeg spurgte hvad det ville betyde HVIS nu han ikke har den blodåre eller hvis den nu ligger forkert i forhold til hvor den skal ligge.. og til det svarede de at "så er det jo nok ikk så godt desværre..."  

Men de var rigtig rigtig søde ved os, os jeg synes at det er rart at de tager det så seriøst og ikke bare sender os hjem med falske forventninger.. men tanken er dog stadig ikke særlig rar... 

De sagde heldigvis flere gange at de ikke tror der er noget galt med hjertet, men at de jo desværre ikke kunne sige noget med sikkerhed.

der er dog ikke andet at gøre end at vente på scanningen imorgen, og håbe på at det blot skyldes at den lille doven-drille fyr lå på en meget uheldig måde idag  

udover dette, var det fantastisk at se ham igen! Han har tilsyneladende sin mors næse og hage, og han lå hele tiden og suttede på tommelfinger og åbnede og lukkede munden  

Puha søde... Det lyder godt nok ikke rart

Som mange sikkert har skrevet, så er det jo højst sansynligt bare fordi han lå lidt akavet i forhold til at de skulle kunne se den blodåre!! 

Jeg håber virkelig at scanningen imorgen viser at han er i tiptop stand og bare er en rigtig drillepind, der lige skal forskrække mor og far lidt

Kæmpe stort knus og prøv at slappe af i hovedet og få noget god søvn... Eventuelt synes jeg i burde smække en god film på når bettemanden er kommet i køjen og så bare hygge jer og kramme om hinanden uden at tænke så meget over alt muligt

Anmeld

13. august 2012

VNB

M (: skriver:

Det lyder da som om i er ved godt mod - og hvorfor skulle i ikke være det? Det skulle da være underligt, om alt andet er perfekt, og så der "bare" er én blodåre, der er misdannet! Er sikkker på, at alt er ok..

Glæder mig til en (forhåbentlig ) fantastisk update imorgen! 

ja det ville da være så underligt hvis det "Kun" lige er den ene blodåre som skulle være misdannet! Det har vi nemlig også snakket om, at det nævnte sygeplejerskerne da også selv. 

så ja lige nu er jeg ved godt mod, og hvis det nu viser sig imorgen at vi ikke får så gode nyheder, så må vi jo tage den derfra... 

glæder mig bare til at få vished, og til at se den lille smuksak igen 

Anmeld

13. august 2012

M (:

VNB skriver:

ja det ville da være så underligt hvis det "Kun" lige er den ene blodåre som skulle være misdannet! Det har vi nemlig også snakket om, at det nævnte sygeplejerskerne da også selv. 

så ja lige nu er jeg ved godt mod, og hvis det nu viser sig imorgen at vi ikke får så gode nyheder, så må vi jo tage den derfra... 

glæder mig bare til at få vished, og til at se den lille smuksak igen 

Ja, og skulle det mod forventning ikke gå godt imorgen, er det da, trods alt, bedre at vide det nu, så man har mulighed for at forberede sig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.