Hvornår har du gjort en god tjeneste for andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2012

Solstrålebørn

Mettefpigen skriver:

Jeg gør det hver dag, så meget jeg kan!! Det betyder så meget for mig at kan hjælpe andre.... Da min mor selv er handikappet vil jeg også gerne at andre vil hjælpe hende når hun har brug for hjælp.....

Man har det fantastisk bagefter, når man har hjulpet andre... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Solstrålebørn

Becks skriver:

Det gør jeg hver dag!

Selvfølgelig i mit arbejde som udekørende aftenvagt, men også i det private..

Min veninde har en sygdom, som gør hun har nogle dage hvor hun ikke kan være nogen steder.. Så hjælper jeg med at handle, gøre rent osv..

Nu render jeg selv rundt med et brækket håndled på 9 uge efterhånden, men derfor hjælper jeg stadig når jeg er ude at handle.. Eller hjælper en blind over vejen...

Anmeld

12. august 2012

Solstrålebørn

lisesp83 skriver:

Jeg malede min farmor og farfars havelåge igår

Ellers er jeg altid høflig, siger god dag til ekspedienterne, når jeg handler. Og smiler gerne til forbipasserende

Du er også så sød... 

Anmeld

12. august 2012

Majbrit P

Solstrålebørn skriver:

Jeg gjorde det igår...  Man bliver så glad for det og på deres vejne... 

Jeg var i Fakta for at handle...  Da jeg er på vej hen til kassen med mine vare, spørger en ældre dame om jeg ikke kunne hjælpe hende med at finde noget hårlak, for det kunne hun ikke se nogle steder... 

Jeg sagde selvfølgelig vil jeg hjælpe dig med det...  Kunne straks se glimtet i hendes øjne og hun takkede pænt for min hjælpsomhed overfor hende... 

Hvornår har du sidst gjort en god tjeneste for andre? 

Hjalp sidst en gammel mand med at tage 3 yogurter ned fra den øverste hylde.. han var så taknemmelig og sød

Anmeld

12. august 2012

jydeinden

Solstrålebørn skriver:

Jeg gjorde det igår...  Man bliver så glad for det og på deres vejne... 

Jeg var i Fakta for at handle...  Da jeg er på vej hen til kassen med mine vare, spørger en ældre dame om jeg ikke kunne hjælpe hende med at finde noget hårlak, for det kunne hun ikke se nogle steder... 

Jeg sagde selvfølgelig vil jeg hjælpe dig med det...  Kunne straks se glimtet i hendes øjne og hun takkede pænt for min hjælpsomhed overfor hende... 

Hvornår har du sidst gjort en god tjeneste for andre? 

det skal jeg formenligt i weekenden.. min far arbejder som sosu, og ringede og spurgte om min kæreste og jeg da ikke kunne hjælpe en ældre dame han passede, for hun havde et klædeskab hun ikke selv kunne samle, og de pårørende havde altid glemt værktøjet til det. Så vi har sagt ja og skal formenligt samle det på søndag.

men ellers har jeg tit gjort ældre damer en tjeneste med at handle ind eller hjulpet hvis nogen har spurgt om hjælp

Anmeld

12. august 2012

Solstrålebørn

Those green eyes skriver:

Hjalp sidst en gammel mand med at tage 3 yogurter ned fra den øverste hylde.. han var så taknemmelig og sød

Skønt... 

Anmeld

12. august 2012

Solstrålebørn

jydeinden skriver:

det skal jeg formenligt i weekenden.. min far arbejder som sosu, og ringede og spurgte om min kæreste og jeg da ikke kunne hjælpe en ældre dame han passede, for hun havde et klædeskab hun ikke selv kunne samle, og de pårørende havde altid glemt værktøjet til det. Så vi har sagt ja og skal formenligt samle det på søndag.

men ellers har jeg tit gjort ældre damer en tjeneste med at handle ind eller hjulpet hvis nogen har spurgt om hjælp

Det bliver den dame da glad for I gør... 

Anmeld

12. august 2012

Clotte

Det er godt nok ikke fremmede jeg har hjulpet mest her på det sidste men at hjælpe ens familie betyder jo også meget 

Jeg står fast hver dag og smører kærestens madpakke for han ikke skal have en kedelig madpakke med som han selv kalder det 

Jeg plejer også at sende "doggy bags" med dem hjem som har været her og spise, fordi jeg altid laver for meget mad 

Når min søster ringer og spørger om hvad vi skal have og spise med en bestemt stemme (de bor oppe i Aalborg så når vi besøger dem spiser vi der altid) så ved jeg godt hvad klokken er slået og så tager jeg gerne de ting med jeg skal bruge og så står jeg gerne og laver pandekager i lange baner så de også kan få nogen i deres fryser 

Jeg har hjulpet med maden til vores nevøs barnedåb her for et par mdr siden 

Vi har fået nyt spisebord og i stedet for at smide det gamle udså hørte jeg en veninde om de gerne ville have og det ville de gerne

Det er mest på den måde jeg gør tjenester, da jeg ikke ret gerne kommer alt for tæt på fremmede mennesker da jeg lider af social angst

Clotte

Anmeld

12. august 2012

grinny

Jeg synes det er svært at sige lige præcis den dag gjorde jeg noget godt, tror faktisk det er noget der sker hver dag.

Jeg smiler altid til folk, synes det er hyggeligt med et smil på vejen  

Jeg holder altid døren hvis jeg er på vej ud og der er en der skal ind

Jeg slår altid naboens græsplæne fordi han ikke er så godt gående og synes ikke han skal betale penge for en gartner når det kun tager 5 minutter mere at ordne hans græsplæne

Generelt hjælper jeg bare der hvor jeg kan Jeg lever lidt efter det ordsprog "behandl folk som du gerne selv vil behandles" - da jeg en gang imellem også har brug for at smil fra en fremmede, eller hjælp i netto 

Anmeld

12. august 2012

Mettefpigen

Solstrålebørn skriver:

Man har det fantastisk bagefter, når man har hjulpet andre... 

Jeg har det ikk fantastisk efter jeg har hjulpet andre... Det er en selvfølge for mig at gøre det..... Alle burde gøre det :-) det er bare en af de 3 ting jeg 'lever efter' i livet efter sådan som mit forandrede sig det sidste år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.