Hvornår har du gjort en god tjeneste for andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.300 visninger
51 svar
0 synes godt om
10. august 2012

Solstrålebørn

Jeg gjorde det igår...  Man bliver så glad for det og på deres vejne... 

Jeg var i Fakta for at handle...  Da jeg er på vej hen til kassen med mine vare, spørger en ældre dame om jeg ikke kunne hjælpe hende med at finde noget hårlak, for det kunne hun ikke se nogle steder... 

Jeg sagde selvfølgelig vil jeg hjælpe dig med det...  Kunne straks se glimtet i hendes øjne og hun takkede pænt for min hjælpsomhed overfor hende... 

Hvornår har du sidst gjort en god tjeneste for andre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

morethanperfect

Solstrålebørn skriver:

Jeg var i Fakta for at handle...  Da jeg er på vej hen til kassen med mine vare, spørger en ældre dame om jeg ikke kunne hjælpe hende med at finde noget hårlak, for det kunne hun ikke se nogle steder... 

Jeg sagde selvfølgelig vil jeg hjælpe dig med det...  Kunne straks se glimtet i hendes øjne og hun takkede pænt for min hjælpsomhed overfor hende... 

Der fik du mig til at tænke .... 

Anmeld

10. august 2012

Solstrålebørn

morethanperfect skriver:

Der fik du mig til at tænke .... 

Nåååh..... 

Anmeld

10. august 2012

morethanperfect

Solstrålebørn skriver:

Nåååh..... 

Hmmmmmm .....

Anmeld

10. august 2012

MyLove E

Solstrålebørn skriver:

For mig var det også igår:-) Jeg var på Café med min kære mand:-)

Der er tre ældre damer som er ved at gå den ene skal om og stå i et gang stativ. Men de to ældre damer kan ikke få hende op så Jeg går hen og hjælper dem:-)

Da jeg kom til bage til min mand kaldte han mig en helt:-):-):-)

Jeg bliver også meget glad inden i :-):-)

Anmeld

10. august 2012

TbCp

For et par dage siden lå jeg og kravlede rundt på knæ i Kvickly, for at nå noget mel på den nederste hylde... der stod lige to pakker aller bagerst og et ældre ægtepar kunne simpelthen ikke få fat i det ... så jeg måtte ned og kravle rundt

Anmeld

10. august 2012

wamse

Jeg tror jeg giver noget til andre, stort set hver dag. Men ikke ved fx at gøre noget for andre, men at sende en kram eller en tanke til en person, som jeg ved kan bruge det. Så sender jeg fx en sms til en, hvor jeg skriver at jeg sender dig en tanke, og du skal vide, at du er et dejligt menneske Det behøver ikke, at være mennesker tæt på mig, men bare nogle, som jeg ved kunne have brug for det

Ud over det, så går jeg op i, at sende et smil til mennesker jeg møder i løbet af min dag, det er så meget guld man får tilbage

Jeg cyklede forbi en ung mand i går, som gik og kiggede ned i jorden. Han kiggede op, da jeg cyklede forbi ham, og han så så trist ud Så jeg stak ham det største smil, jeg overhovedet kunne, og han han så så glad ud, og sagde hej, med et stort smil Dejligt dejligt dejligt

Anmeld

10. august 2012

Kay

gør jeg tit når jeg handler... handler om formiddagen sammen med alle de små ældre damer... og jeg er jo en høj ung kvinde der kan nå alt det på øverste hylde

vores netto ligger lige ved siden af et plejehjem så der kommer mange ældre... og selvfølgelig vil jeg hjælpe og tage det på øverste hylde

Anmeld

10. august 2012

B&J

jeg tror også jeg gør lidt hverdag...

jeg smiler tit til folk fordi, jeg syntes selv det er dejligt at få et smil man bliver så glad inden i...

ellers sidst jeg gjorde en tjeneste var igår... det var en mor med et spædbarn det grad og grad og tror barnet var sulten for morgen ville meget gerne afsted så jeg sagde hun godt måtte komme foran mig i køen...

elsker at hjælpe folk for at smil er nok igen eller deres måde at takke en på det er fantastisk

Anmeld

10. august 2012

Lusi

Solstrålebørn skriver:

Det gør jeg RIGTIG tit synes jeg.. Hjælper folk ud af busser eller toge. Det kan både være folk med barnevogne eller rolatore.. Har selv flere gange stået ved toget og der er bare ik et øje der hjælper en
Dog synes jeg faktisk folk i haslev er søde til det
Glemmer heller aldrig en dame over i rema1000, hun var sød.. Kunne se hun sad og kiggede på noget pålæg og hun kunne umuligt nå det. Der stod flere folk lige ved siden af hende, men de opfangede det åbenbart ik, så jeg gik gennem butikken og spurgte om jeg måtte hjælpe hende. Og spurgte så om der var andet hun skulle bruge. Der var nogle andre småting og hun var lykkelig.. Synes da det er det mindste man kan gøre. Man kommer jo også selv i situationen engang og der håber man da også selv andre vil hjælpe én..Og der går nu ik noget tabt af mig ved at gøre det

Har så dog prøvet engang, ved Roskilde station, at der gik to ældre damer på den anden side af vejen. De gik begge med rolatore og den ene væltede, for det ene hjul kørte ud over kantstenen.. Der gik en mand lige forbi hende, så jeg gik over vejen og tog om hende for at sige jeg ville hjælpe hende op, men hun skreg op og sagde alt muligt, som om jeg ville voldtage hende eller noget jeg skulle ihvertfald ik hjælpe hende, så jeg slap hende igen og så måtte hun sgu selv finde ud af det jeg gad da ik spilde tid på at hjælpe sådan en sur mokke, som troede jeg ville bestjæle hende eller noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.