Hvornår har du gjort en god tjeneste for andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2012

ano14316

slettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

MarieMor

For et par dage siden var jeg i bilka og havde fået nogle af de der mærker , og da jeg ikke selv er intereseret i dem , gav jeg dem til en dame der simpelthen blev så glad 

Synes det er rart at kunne gøre andre glade , selv med små ting ...

Elsker også at give andre et smil med på vejen , tilgengæld kan jeg godt blive temmelig skuffet hvis man smiler rigtig glad til en og de så bare ser sure ud tilbage

Anmeld

10. august 2012

LR85

i dag/I går.

Bagte kanelsnegle til vores vuggestue, bare fordi jeg godt kan lide dem

Anmeld

10. august 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Lusi skriver:

Det gør jeg RIGTIG tit synes jeg.. Hjælper folk ud af busser eller toge. Det kan både være folk med barnevogne eller rolatore.. Har selv flere gange stået ved toget og der er bare ik et øje der hjælper en
Dog synes jeg faktisk folk i haslev er søde til det
Glemmer heller aldrig en dame over i rema1000, hun var sød.. Kunne se hun sad og kiggede på noget pålæg og hun kunne umuligt nå det. Der stod flere folk lige ved siden af hende, men de opfangede det åbenbart ik, så jeg gik gennem butikken og spurgte om jeg måtte hjælpe hende. Og spurgte så om der var andet hun skulle bruge. Der var nogle andre småting og hun var lykkelig.. Synes da det er det mindste man kan gøre. Man kommer jo også selv i situationen engang og der håber man da også selv andre vil hjælpe én..Og der går nu ik noget tabt af mig ved at gøre det

Har så dog prøvet engang, ved Roskilde station, at der gik to ældre damer på den anden side af vejen. De gik begge med rolatore og den ene væltede, for det ene hjul kørte ud over kantstenen.. Der gik en mand lige forbi hende, så jeg gik over vejen og tog om hende for at sige jeg ville hjælpe hende op, men hun skreg op og sagde alt muligt, som om jeg ville voldtage hende eller noget jeg skulle ihvertfald ik hjælpe hende, så jeg slap hende igen og så måtte hun sgu selv finde ud af det jeg gad da ik spilde tid på at hjælpe sådan en sur mokke, som troede jeg ville bestjæle hende eller noget..

Ja jeg har ogs hjulpet mange mennesker i haslev da jeg boede der der har svært ved at komme ind i toget de burde seriøst overveje at få nye toge !

Undskyld et side spring ts

Anmeld

10. august 2012

Bebsesmoar

Jeg gav min kæreste et bj!! 

Jeg hjælper derude hvor jeg kan og gider! Sødt af dig at hjælpe den gamle med at finde hårgejl!! 

Anmeld

10. august 2012

Lusi

MarleneOlsen skriver:

Ja jeg har ogs hjulpet mange mennesker i haslev da jeg boede der der har svært ved at komme ind i toget de burde seriøst overveje at få nye toge !

Undskyld et side spring ts

Ja det burde de godt nok.. De kører heller ik halvdelen af gangene, pga tekniske fejl.. Gamle lort!

Anmeld

10. august 2012

Miin'Baby'Mus

Solstrålebørn skriver:

Jeg gjorde det igår...  Man bliver så glad for det og på deres vejne... 

Jeg var i Fakta for at handle...  Da jeg er på vej hen til kassen med mine vare, spørger en ældre dame om jeg ikke kunne hjælpe hende med at finde noget hårlak, for det kunne hun ikke se nogle steder... 

Jeg sagde selvfølgelig vil jeg hjælpe dig med det...  Kunne straks se glimtet i hendes øjne og hun takkede pænt for min hjælpsomhed overfor hende... 

Hvornår har du sidst gjort en god tjeneste for andre? 

Der var engang en ældre dame der kom over til mig for at hører om jeg ville hjælpe hende med at handle og selvfølgelig ville jeg det, så vi rendte rundt i butikken og handlede 

Ja og så er der når folk spørger om vej eller ikke helt forstår at læse busplanen, spørger de jamen så skal jeg da nok hjælpe 

Ellers har vi da både haft en veninde og min kærestes bror til at bo hos os i adskillige måneder fordi de manglede et sted at bo - vi havd et ekstra værelses til overs så det passede jo fint 

Der er så jo så mange småting i hverdagen 

Anmeld

10. august 2012

Mettefpigen

Jeg gør det hver dag, så meget jeg kan!! Det betyder så meget for mig at kan hjælpe andre.... Da min mor selv er handikappet vil jeg også gerne at andre vil hjælpe hende når hun har brug for hjælp.....

Anmeld

10. august 2012

Becks

Det gør jeg hver dag!

Selvfølgelig i mit arbejde som udekørende aftenvagt, men også i det private..

Min veninde har en sygdom, som gør hun har nogle dage hvor hun ikke kan være nogen steder.. Så hjælper jeg med at handle, gøre rent osv..

Nu render jeg selv rundt med et brækket håndled på 9 uge efterhånden, men derfor hjælper jeg stadig når jeg er ude at handle.. Eller hjælper en blind over vejen...

Anmeld

10. august 2012

Dinna88

Hm, det er en ret sølle tjeneste, men jeg gav en mand en pose i Fakta for 10 minutter siden, fordi han havde glemt den Oh well.

Derudover hjælper jeg altid folk hvor jeg kan. I vinters var en ældre kvinde ved at begive sig ud på en strækning med 10-15 cm is! Jeg spurgte hende om ikke jeg skulle hjælpe hende ud på vejen og gå med hende hen til hvor fortovet var ryddet igen. Det endte med at jeg gik med hende ind til Randers C fordi jeg simpelthen ikke turde andet.

I hverdagen er mine tjeneste nok bare at jeg så vidt som muligt smiler til alle. Et smil gør altså en verden til forskel! Jeg snakker ALTID pænt til medarbejderne i butikkerne, siger tak, siger "du må have en god dag" osv. Jeg ved hvor stor en forskel det gør for dem!

Lige i tiden gør jeg konstant min kæreste tjeneste Han er sengeliggende og ÅH hvor beder han dog om mange ting Men det hele bliver gjort med et smil. Han er lige blevet opereret, så selvfølgelig hjælper jeg ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.