Sukkerbelastning - fy for satan!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

Aabye

Jeg skal så have min 3 sukkerbelastning på onsdag Det er den 3 i denne graviditet.. Og nr 4 i alt..

Jeg skal have dem fordi at jeg næsten ingen bugspytkirtel har tilbage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

bette bebs

Har jeg sovet i timen? Men troede faktisk den sukker cocktail var fortid, mener da bestemt at der er en anden måde at gøre det på i dag? Men det er måske kun til decideret diabetes patienter?

Anmeld

9. august 2012

M&N

LilleChelle skriver:

Jeg var afsted i mandags - da jeg har sukkersyge i min familie. 

- Jeg kom fastende 7.40, og 8.05 fik jeg drukket de 250 ml. sukker vand - Hvilket jeg på ingen måder syntes var slemt. Det var bare vand med sukker og citron i. 

- sad 2 timer i venteværelset og strikkede og havde det på ingen måder dårligt. 

- Blev hentet af sygeplejersken og fik taget blodprøve i en finger på hver hånd, som viste fine tal - så ingen graviditetssukkersyge til mig. 

Blev hentet af kæresten, og ingen kvalme eller ubehag overhovedet i løbet af dagen. 

Så jeg har ingen problemer med at skulle gøre det igen. 

Endelig et positivt feedback omkring denne sukker belastning.

Jeg har en BMI på ca. 30 denne gang og skal med garanti til dette da min morfar også havde sukkersyge.

Skulle også have været afsted sidste graviditet da det jo også lå i familien, så uanset hvad, så skulle jeg...

Hvis det bare er vand, sukker og citron, så skræmmer det ikke mig... 

Anmeld

9. august 2012

LilleChelle

BabyWish2012 <3 skriver:

Endelig et positivt feedback omkring denne sukker belastning.

Jeg har en BMI på ca. 30 denne gang og skal med garanti til dette da min morfar også havde sukkersyge.

Skulle også have været afsted sidste graviditet da det jo også lå i familien, så uanset hvad, så skulle jeg...

Hvis det bare er vand, sukker og citron, så skræmmer det ikke mig... 

- Jeg syntes absolut ikke det var slemt, og drak bare glassene (250 ml. fylder to engangsglas) uden egentlig at smage på det. 

Anmeld

9. august 2012

M&N

LilleChelle skriver:

- Jeg syntes absolut ikke det var slemt, og drak bare glassene (250 ml. fylder to engangsglas) uden egentlig at smage på det. 

Hæhæ, hvis det nu er så slemt, så kan jeg altid prøve at holde på næsen og så bare kører det ned. 

Anmeld

9. august 2012

Princesspigen

Merii skriver:

Har været til sukkerbelastning idag og det er det værste jeg har oplevet. har fået det så skidt, kvalme og hedeture. var ved at besvime på gangen. Jeg Gør det aldrig igen!

kan se du har fået en masse "feedback" på dit indslag..

men jeg har så været til den test 2 gange og ja FY FOR DEN LEDE!! desværre har jeg så meget sukker i min urin at jeg måske skal op en gang til inden jeg skal føde  

så føler med dig!  

håber ikke du, jeg eller nogle andre skal det igennem for det er ikke sjovt!

Anmeld

9. august 2012

Den lykkelige

Merii skriver:

Tror det er kun gravide med BMI over 25

Er det også.. men jeg fik lavet to fordi næsten alle mændene i min familie har sukkersyge.. så fik taget en i uge 17 ca og en i uge 27

Anmeld

9. august 2012

LinLin

maria_wlt skriver:

Dérka

Det er en prøve du kommer til hvis dit BMI er over 25..

Du skal faste...drikke en meget tyk og sød drik...vente 3 timer og så få taget en blodprøve for at se hvilket blodsukker tal du så har..

Der kan altså være andre grunde ;-)
Jeg var første gang fordi min Bedstefar havde sukkersyge.

Ts: synes ikke der var slemt... Ufortyndet saftevand. nærmest. Ikke lækkert, men slet ikke forfærdeligt. Det var bare så kedeligt at vente!

Det var en der kastede op efter ½ time, så hun fik en ny tid

Anmeld

9. august 2012

Merii

Det værste var ikke at drikke det, det var mest efterfølgende. Jeg fik det så dårligt og kunne ikke være nogle steder. sygeplejersken sagde at man ikke må gå særlig meget da fysisk aktivitet kan ødelægge testen, kunne ikke engang få frisk luft, hun holdt øje med os, hvis vi gik rundt sagde hun vi skulle tage en ny test 

Jeg fik det så dårligt at jeg var ved at besvime og havde ondt i maven og blev utilpas.

Kl. er næsten 23 og jeg er ikke kommet til mig selv endnu, har det mærkeligt i maven og har lidt kvalme

Men held og lykke til alle dem som skal afsted.

Glæder mig til at være mor til lille noah der efter en ordentlig omgang sukker hopper rundt i maven (han er stadig påvirket)

Anmeld

9. august 2012

LilleChelle

BabyWish2012 <3 skriver:

Hæhæ, hvis det nu er så slemt, så kan jeg altid prøve at holde på næsen og så bare kører det ned. 

Ja - hold vejret, og lad hver med at lugte til det .. Det gjorde jeg - men jeg HADER også lugten af citron. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.