Sukkerbelastning - fy for satan!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.650 visninger
53 svar
0 synes godt om
9. august 2012

Merii

Har været til sukkerbelastning idag og det er det værste jeg har oplevet. har fået det så skidt, kvalme og hedeture. var ved at besvime på gangen. Jeg Gør det aldrig igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Frk. Himmelblå

Merii skriver:

Har været til sukkerbelastning idag og det er det værste jeg har oplevet. har fået det så skidt, kvalme og hedeture. var ved at besvime på gangen. Jeg Gør det aldrig igen!

Fortæller du ikke lidt mere? Jeg ved slet ikke, hvad det er??

Anmeld

9. august 2012

Mariajny

Merii skriver:

ja det smager virkelig ulækkert

ved du om det er noget alle gravide skal igennem ?

Anmeld

9. august 2012

maria_wlt

Frk. Himmelblå skriver:

Det er en prøve du kommer til hvis dit BMI er over 25..

Du skal faste...drikke en meget tyk og sød drik...vente 3 timer og så få taget en blodprøve for at se hvilket blodsukker tal du så har..

Anmeld

9. august 2012

Merii

Frk. Himmelblå skriver:

self.

Da min BMI ligger på 27 blev jeg henvist til Biokemisk afd. for at se om jeg har udviklet graviditets sukkersyge.

Det går ud på man skal være fastende kl .22 aftenen inden undersøgelsen man må hellere ikke drikke. Og her til morgen kl 8 skulle jeg drikke 1 hel krus sukker vand, men det er så stærkt at halsen brænder af sukkeret. og derefter skal man vente i 2 timer og så bliver der taget en blodprøve og jeg får svar om 1 uge.

puhaaa det var rigtig ubehageligt. de andre som var med til undersøgelse havde ok. men det var for meget for min krop.

Anmeld

9. august 2012

Frk. Himmelblå

maria_wlt skriver:

Det er en prøve du kommer til hvis dit BMI er over 25..

Du skal faste...drikke en meget tyk og sød drik...vente 3 timer og så få taget en blodprøve for at se hvilket blodsukker tal du så har..

Åh, ok, takker for svar!

Anmeld

9. august 2012

nielsen80

Min første gang var også virkelig slem, jeg kastede op og besvimede så var nødt til at tage afsted igen en uge senere. Anden gang gik det meget bedre, men jeg elskede det ikke. Jeg fik af vide, det var en rigtig god ide at spise noget helt frem til kl 11 aftenen inden, det gør man har lidt mere at stå i mod med. Lidt mærkeligt de ikke råder til det i indkaldelsen

Mit tal indikerede at der intet var at komme efter, hvilket selvfølgelig var fedt, men så stadig lidt træls at skulle igennem alt det....ville godt nok være rart, hvis man kunne finde en mere behagelig måde at teste en på.

Anmeld

9. august 2012

Frk. Himmelblå

Merii skriver:

self.

Da min BMI ligger på 27 blev jeg henvist til Biokemisk afd. for at se om jeg har udviklet graviditets sukkersyge.

Det går ud på man skal være fastende kl .22 aftenen inden undersøgelsen man må hellere ikke drikke. Og her til morgen kl 8 skulle jeg drikke 1 hel krus sukker vand, men det er så stærkt at halsen brænder af sukkeret. og derefter skal man vente i 2 timer og så bliver der taget en blodprøve og jeg får svar om 1 uge.

puhaaa det var rigtig ubehageligt. de andre som var med til undersøgelse havde ok. men det var for meget for min krop.

Uha da, og faste og graviditet er altså ikke lige bedste venner...

Godt, det er overstået. Og trygt med sådanne foranstaltninger, men bvadr altså!

Anmeld

9. august 2012

Merii

Mariajny skriver:

ja det smager virkelig ulækkert

ved du om det er noget alle gravide skal igennem ?

Tror det er kun gravide med BMI over 25

Anmeld

9. august 2012

Krisuer

Merii skriver:

Puha kan godt huske hvor klamt det var, jeg fik det også meget dårligt bagefter  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.