Sukkerbelastning - fy for satan!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

mortilnoahogmelina

Jeg har os været til det idag.
Og jeg fatter virkelig ikke jeg skulle til den , jeg er helt normal vægtige . Men vi har sukkersyge i familien , men da jeg ventede den første fik jeg ikke tilbudt den . Men jeg går heller ikke udfra jeg havde det der.

Men jeg giver dig ret det er så klamt , jeg ønsker virkelig heller aldrig at skulle igennem det igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Pinkrose

Merii skriver:

Har været til sukkerbelastning idag og det er det værste jeg har oplevet. har fået det så skidt, kvalme og hedeture. var ved at besvime på gangen. Jeg Gør det aldrig igen!

Uh føler med dig. Var selv til den prøve. Og på det tidspunkt kastede jeg stadig op hver dag. Og at faste når man er dårlig var slet ikk sjovt. Og bestemt ikk det der skulle drikkes det mindede mig mest om tyk glasur der smagte dårligt puha . Fik så svar allerede 3 dage senere

Anmeld

9. august 2012

Camillos

Frk. Himmelblå skriver:

Fortæller du ikke lidt mere? Jeg ved slet ikke, hvad det er??

du får den også hvis der er sukkersyge i familien   og ja det smager rigtig grimt

Anmeld

9. august 2012

Mariajny

Merii skriver:

Tror det er kun gravide med BMI over 25

nå okay.. hvor langt er du henne ???
Jeg havde nemlig sukkersyge da jeg ventede min søn (8 år siden) men da ikke noget de har tjekket op på igen.. min BMI var sidst jeg fik det mål 17,45

Anmeld

9. august 2012

nielsen80

Mariajny skriver:

ja det smager virkelig ulækkert

ved du om det er noget alle gravide skal igennem ?

Du skal igennem den, hvis du er i risikogruppen for at udvikle graviditetsbetinget sukkersyge. Du er i risikogruppen, hvis du enten er overvægtig, har sukkersyge i din familie, tidligere har udviklet graviditetsbetinget sukkersyge eller hvis du aflevere en urinprøve med sukker i. Ved alle jm og lægebesøg lægger du en urinprøve, hvor de bla tester for sukker.

Anmeld

9. august 2012

Mariajny

nielsen80 skriver:

Du skal igennem den, hvis du er i risikogruppen for at udvikle graviditetsbetinget sukkersyge. Du er i risikogruppen, hvis du enten er overvægtig, har sukkersyge i din familie, tidligere har udviklet graviditetsbetinget sukkersyge eller hvis du aflevere en urinprøve med sukker i. Ved alle jm og lægebesøg lægger du en urinprøve, hvor de bla tester for sukker.

okay....
hmm jeg havde nemlig sukkersyge da jeg ventede min søn (8 år siden) men der er nemlig ikke blevet tjekket op på noget..

Anmeld

9. august 2012

Merii

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg har os været til det idag.
Og jeg fatter virkelig ikke jeg skulle til den , jeg er helt normal vægtige . Men vi har sukkersyge i familien , men da jeg ventede den første fik jeg ikke tilbudt den . Men jeg går heller ikke udfra jeg havde det der.

Men jeg giver dig ret det er så klamt , jeg ønsker virkelig heller aldrig at skulle igennem det igen.

Ja det må være pga. du har det i familien.

Jeg har altid haft Bmi på ca. 20-21 men har taget på det sidste år desværre. men savner min vægt og det kan betale sig at tabe sig, vil aldrig nogensinde gå igennem det igen. jeg bliver ihvertfald ikke gravid næste gang hvis jeg ikke har tabt mig

Anmeld

9. august 2012

nielsen80

Merii skriver:

Tror det er kun gravide med BMI over 25

Ja eller hvis du har sukkersyge i familien, eller de finder sukker i dit urin...det sidstnævnte var det der gjorde jeg skulle afsted.

Anmeld

9. august 2012

nielsen80

Mariajny skriver:

okay....
hmm jeg havde nemlig sukkersyge da jeg ventede min søn (8 år siden) men der er nemlig ikke blevet tjekket op på noget..

Så tror jeg ikke du slipper for at skulle afsted igen, da du så har en forhøjet risiko.

Anmeld

9. august 2012

Ønskebarnet12

Ja det smager forfærdeligt! Jeg var svimmel og havde det skidt hele dagen, mit bmi er normalt blev sendt derned pga min far er sukkersyg. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.