Sukkerbelastning - fy for satan!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2012

Sofia24

Mariajny skriver:

ja det smager virkelig ulækkert

ved du om det er noget alle gravide skal igennem ?

Der er flere faktorer som spiller ind

Du bliver henvist til en sådan glukose-belastningstest hvis:

1) du har et BMI på 27 eller derover
2) du har fået påvist sukker i din urin
3) hvis du tidligere har født et barn der ved fødslen vejede 4500 gram eller mere
4) hvis du tidligere har haft graviditetsbetinget sukkersyge eller der er sukkersyge i din nærmeste familie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

Pinkrose

Merii skriver:

Ja puha det må forværre din kvalme men dejligt det er overstået for os.

Vi må hpber det aldrig sker igen

Desværre tror jeg det ikk. Fik afvide at hvis man har fået i risiko for det første graviditet ska man os efterfølgende

Anmeld

9. august 2012

Tona

Mariajny skriver:

ja det smager virkelig ulækkert

ved du om det er noget alle gravide skal igennem ?

Der er nogle forskellige faktorer hvor de anbefaler at man få taget den sukkertest. Fx ved højt bmi eller sukkersyge i familien.

MEN man kan bare nægte. Det har jeg gjort alle 3 gange og det sagde de ikke noget til. Det er jo bare et tilbud.

Anmeld

9. august 2012

Mor Til Oktober Børn

Merii skriver:

Altså jeg er 28+2 og har været til undersøgelsen idag og fik brevet istarten af mit graviditet.

Jeg kunne forstille mig at du ikke behøver da du i din første graviditet ikke har udviklet sukkersyge, men ved det ikke.

Jeg synes du skal ringe til din læge eller jordemoder

Kan godt være .. Må lige høre lægen i næste uge,.  

jeg ikk skal afsted 

Anmeld

9. august 2012

LilleChelle

Jeg var afsted i mandags - da jeg har sukkersyge i min familie. 

- Jeg kom fastende 7.40, og 8.05 fik jeg drukket de 250 ml. sukker vand - Hvilket jeg på ingen måder syntes var slemt. Det var bare vand med sukker og citron i. 

- sad 2 timer i venteværelset og strikkede og havde det på ingen måder dårligt. 

- Blev hentet af sygeplejersken og fik taget blodprøve i en finger på hver hånd, som viste fine tal - så ingen graviditetssukkersyge til mig. 

Blev hentet af kæresten, og ingen kvalme eller ubehag overhovedet i løbet af dagen. 

Så jeg har ingen problemer med at skulle gøre det igen. 

Anmeld

9. august 2012

Emily2012<3

Mor til Ella skriver:

Vi måtte ikke indtage vand

Jeg fik et halvt glas bagefter, og det må man gerne.

Anmeld

9. august 2012

chael

Det er så nasty

Har godt nok prøvet det 2 gange, men fy for den lede

*C

Anmeld

9. august 2012

Clisolka

Har været til sukkerbelastning idag og det er det værste jeg har oplevet. har fået det så skidt, kvalme og hedeture. var ved at besvime på gangen. Jeg Gør det aldrig igen!

Ufff ja, jeg kan godt huske det 

Jeg bestod første gang - anden gang havde jeg fået graviditetssukkersyge  Jeg vil 100 gange hellere tage den test end at stikke mig selv med insulin igen 

Anmeld

9. august 2012

Clisolka

MillesMor111010 skriver:

Ad hvor kan jeg godt huske det fra sidste graviditet  .. 

At faste og så møde op på sygehuset og få at vide at de er forsinket deroppe så der kan godt gå en time før man kan komme ind, det er bare ikk sagen !! 

Er der nogen der ca ved hvornår man senest kan få lavet den glucosebelastnings ting ? .. Mit BMI er over de 25 og kan huske fra sidste gang at det var ca midt i graviditeten, og nu er jeg 31+1 og har stadig ikk hørt noget? 

Sidste gang i min graviditet var jeg 37 uger henne - jeg skulle lige tjekkes en ekstra gang pga. sukker i urinen 

Anmeld

9. august 2012

OktoberMor

Merii skriver:

Har været til sukkerbelastning idag og det er det værste jeg har oplevet. har fået det så skidt, kvalme og hedeture. var ved at besvime på gangen. Jeg Gør det aldrig igen!

Åh gud, det bringer dårlige minder frem! Jeg føler med dig! Adr.. 

Jeg håber heller aldrig jeg nogensinde skal ud for det igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.