Andre med bonus barn/børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2010

PeruBaby

Min kæreste har to fantastiske børn, Joaquin på 12 og Sebastian på 10, som jeg er bonus-mor for på fuld tid. Deres mor er i starten af året flyttet til Spanien (med hendes lille søn på 4 år) hvor hendes nye mand bor. Indtil videre er planen at hun bliver der indtil januar 2010... og så må vi se hvad der sker derefter. Vi bor i Peru, så der er kommet en stor afstand imellem børnene og deres mor... og selvom jeg under normale omstændigheder er tilhænger af at børnen skal se deres mor lige så meget som de har lyst til, så har det altså været rigtig rart at få hende på afstand.

Her i Peru er samværdsreglerne sådan at hun har kunnet hente børnene hver dag fra kl. 17.00 - 19.30 og derudover have dem én dag i weekende. Den ordning har været ret hård for vores familie, da vi næsten ikke ser børnene - udover når der bliver spist morgenmad, aftensmad og puttes i seng (Børnene er i skole fra kl. 7.30 til 15.00 - nogle gange til kl. 17.00). Og når der ikke er så god kommunikation mellem min kærest og hans eks... ja, så har det været en yndet reaktion at børnen selvfølgelig ikke kom hjem kl. 19.30, men nærmere kl. 20.00 eller senere. Hjemme hos deres mor var der ikke den samme struktur og regler som herhjemme, så børnene var tit forvirrede og rastløse over alt det de skulle nå i løbet at én dag. Den yngste havde det med ikke at ville spise frokost, når han kom hjem fra skole, for "mor bliver bare sur, hvis jeg ikke er klar når hun kommer". Nu er der kommet mere ro på mad-situationen og Sebastian spiser med stor appetit, og er blevet en sundere dreng Så det er jeg bare rigtig glad for!

Min kæreste og jeg skal giftes om en måned, og børnene glæder sig faktisk ret meget til det. Det er rigtig sødt! Derudover venter vi vores første fælles barn, som vi glæder os meget til!! Børnene ved det ikke endnu, da jeg kun er i 9. uge, men jeg tror at de bliver glade. Den yngste har i hvert fald spurgt i de sidste 2 år om han ikke snart skulle være storebror.

Uhhh, det blev langt, men det var lidt om liv som bonusmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Stepmom87

Dutchji skriver:

Jeg er bonus-mor til to børn... En pige på 11 og en dreng på 8.. For det meste er det fint men adskillige gange er det nu også rigtig hårdt - især altid at være den sure pap-mor fordi faren ikk skælder så meget ud når der bli'r lavet ballade... er der nogen andre herinde der kender til det problem??

Årh det kender jeg alt for godt.. Det er det samme herhjemme..

Anmeld

9. juli 2010

NejaJ

Jeg er bonus-mor til dejlige Kilian på 3½ år

Han bor hos min kæreste altid og har ingen kontakt med moderen... Også har jeg jo selvf. min dejlige datter Lærke på 2½ år

Så vi har altid børn omkring os

Anmeld

9. juli 2010

W&M <3

Jeg er bonus mor til Mads på 5år, på fuldtid. Så besøger han sin mor hver anden weekend.

Det er rigtig dejligt, men giver da også sine konflikter en gang imellem.

Anmeld

2. august 2010

Shibby

Høre til her ^^

Har mikkel fra dec 2005, og nu bonusmor til lucas fra dec 04

Anmeld

13. august 2010

Angelspot

Jeg er bonusmor til min kærestes dreng på 8 og hans datter på 4. Det er det bedste i hele verden, jeg holder så meget af dem Vi venter nu vores fælles barn til februar og børnene glæder sig til en lillebror eller lillesøster!

Vi har ikke de helt store konflikter, men kan sagtens have lidt uoverensstemmelser. Det er mest om basale opdragelses meninger, hvor min kæreste og jeg ikke altid er helt enige Hans børn respektere mig og ved jeg holder af dem, så det forløber som regel dejligt når vi har dem hver anden weekend. Vi ville meget gerne se dem mere og det er vi ved at arbejde på, men det er ikke altid lige nemt når den anden forælder ikke er så indforstået med at børnenes far savner dem og omvendt. Men ellers har vi et fint samarbejde med deres mor.

Anmeld

13. august 2010

3xM

Min kæreste har en datter på 14 år, men jeg har svært ved at kalde mig "mor" men bonus veninde mm. måske ??  der er jo ikke mere end 14 år imellem os og hun er en stor teenager...men vi kalder hende da nu pap søster til Marcus

og så er jeg jo heldig stillet for jeg for nemlig ting at vide som hendes mor eller far ikke gør og trækker på min arb. erfaring med at have være klubleder i en ungdomskole

Anmeld

25. oktober 2010

merle2010

hejsa..

ja jeg er bonusmor til Anastazia og Julian på 4 år. vi ser dem hver anden uge fra torsdag til mandag.. ville rigtig gerne se dem noget mere.. er så glad for de to unger..

Anmeld

21. december 2010

Mulse-mor

Jeg er fuldtids bonus mor til Caspar på 14 samt Sebastian på 11 og Nikolaj på 9 som er her hveranden weekend. Sebastian og Nikolaj har en anden mor end Caspar.

Anmeld

21. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Jeg er den heldige indehaver af titlen bonus mor... Til dejlige Isabella på 4½ år.. Har glæde af hende hveranden weekenden, og kunne godt ønske mig at vi så hende mere..

Er der andre herinde ?

Jeg er Jasmins (5år)bonus-mor. And i love it! Elsker hende over alt på jorden. Jeg har været med fra starten. Vi begyndte at have hende da hun var 2 år. Min kæreste havde ikke noget forhod til henden inden, fordi hun blev til på en kompliceret måde og han kun lige var fyldt 16.

Men er glad for at vi har fået det hele til at køre sammen. Derfor har Jasmin og jeg også et specielt forhod til hinanden.

Fra hendes side har jeg aldrig været en der kom og "tog" hendes far, Hun kan jo ikke huske en tid hvor jeg ikke var der.

Fra min side har det været som at få et barn med min kærste da vi har været sammen om alt.

Jasmin beskriver det som "jeg har to mor og to far" (hendes mor har en kæreste).

Det eneste jeg synes er svært (udover de alm. forældrebekymringer) er at vi kun har hende fast hveranden weekend, + det løse. Man ved jo i princippet ikke hvad hun går og lave og tænker osv når hun ikke er her. Men må bare stole på hun har det godt.

Vores liv står på standby når hun ikke er her. Venter og forbereder os til hun kommer igen. Vores familie er jo ku n "hel" når alle er her, inklusive vores lille prinsesse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.