Andre med bonus barn/børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2009

ekzunz

Dutchji skriver:

Jeg er bonus-mor til to børn... En pige på 11 og en dreng på 8.. For det meste er det fint men adskillige gange er det nu også rigtig hårdt - især altid at være den sure pap-mor fordi faren ikk skælder så meget ud når der bli'r lavet ballade... er der nogen andre herinde der kender til det problem??

Ja da. Det tror jeg er et meget almindeligt problem - at faren gerne vil gøre det så godt for sine børn som muligt, og at pap-mor derfor føler at det er hende der altid ender som den sure. Sådan har det også altid været her hjemme - og sådan er det stadigvæk selv om de bor fast hos os.
For vores vedkommende tror jeg lige så meget det drejer sig om kønsroller, at det fx. altid er mig der spørger til lektier, sedler fra skolen, madpakker osv. Det er mig der jager dem i bad, i seng, op om morgenen osv.... Og det er da skide frustrerende altid at være den der skal ødelægge hyggen, men det har da hjulpet lidt på det efterhånden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2009

Mor.sander

nutche skriver:

er helt enig.
der er super meget forskel på om du er forældre eller bonus forældre.
ku virkelig godt bruge andres erfaring og tanker omkring det

Ja, det ville være rat, at have nogen af læsse af på... Her er der også ragnerok hver anden weekend når vi har Isabella, da der er mega stor forskel på regler her og hjemme hos mor... Blandt andet mener vi at man sover i sin egen seng, men hjemme hos mor deler hun seng med mor og stedfar... Hvilket giver rigtigt mange problemer, når hun skal sove i sin egen seng... En anden ting er at vi bliver nød til at have meget struktur og meget faste rammer pga. min søn, som er muligt ADHD barn.. Og vi derfor køre alting meget firkantet, i Tommys xes øjene og i andres for den sags skyld.

Anmeld

14. maj 2009

Lone Jakobsen

Mor.sander skriver:

Ja, det ville være rat, at have nogen af læsse af på... Her er der også ragnerok hver anden weekend når vi har Isabella, da der er mega stor forskel på regler her og hjemme hos mor... Blandt andet mener vi at man sover i sin egen seng, men hjemme hos mor deler hun seng med mor og stedfar... Hvilket giver rigtigt mange problemer, når hun skal sove i sin egen seng... En anden ting er at vi bliver nød til at have meget struktur og meget faste rammer pga. min søn, som er muligt ADHD barn.. Og vi derfor køre alting meget firkantet, i Tommys xes øjene og i andres for den sags skyld.

vores hverdag er mere ens end man lige skulle tro bare med modsatte fortegn.
min mands søn har også ADHD med noget andet ind over. derudover har jeg 3 børn i alderen 4-10. så vores hverdag er også meget struktureret, og alt hvad vi har af regler ligger meget fast. problemet er at tingene ikke fungere sådan hos min mands ex. på trods af at hun selv har samme diagnose.
lige nu kæmper vi en hård kamp, fordi hun vil ha sin søn hjem og bo fuld tid, og hun har overbevist sønnen om det det vil være det bedste for ham. hvad det ender med ved vi stadig ikke. men det sætter ham ud af balance, og han har mange problemer i tiden omkring hans samhver med hans mor.

Anmeld

14. maj 2009

Mor.sander

nutche skriver:

vores hverdag er mere ens end man lige skulle tro bare med modsatte fortegn.
min mands søn har også ADHD med noget andet ind over. derudover har jeg 3 børn i alderen 4-10. så vores hverdag er også meget struktureret, og alt hvad vi har af regler ligger meget fast. problemet er at tingene ikke fungere sådan hos min mands ex. på trods af at hun selv har samme diagnose.
lige nu kæmper vi en hård kamp, fordi hun vil ha sin søn hjem og bo fuld tid, og hun har overbevist sønnen om det det vil være det bedste for ham. hvad det ender med ved vi stadig ikke. men det sætter ham ud af balance, og han har mange problemer i tiden omkring hans samhver med hans mor.

Uha fik det værste brev fra xen i dag.. Min søns far.. Vi ligger og kæmper i statsamtet, omkring samvær.. Hans far og hans nye samlever vil slet ikke sætte dig ind i vores søns sygdom og de behov han kræver..

Som de skrev i brevet: Vi mener at Selina har en negativ indflydelse på Simons psykiske tilstand... Og hva helvede ved de endelig om det de har ikke set ham i over 5 mdr. Hader det så meget, gu ske lov for at der er børnesagkyndige tilknyttet statsforvalningen...

Anmeld

15. maj 2009

Lone Jakobsen

Mor.sander skriver:

Som de skrev i brevet: Vi mener at Selina har en negativ indflydelse på Simons psykiske tilstand... Og hva helvede ved de endelig om det de har ikke set ham i over 5 mdr. Hader det så meget, gu ske lov for at der er børnesagkyndige tilknyttet statsforvalningen...

jamen da min mands ex (sønnens mor) kontaktede amtet, var det også mig der var beskrevet som en frygtelig stedmor der truede, råbte og skreg efter hendes søn. alligevel vil hun gerne ha min hjælp når hun ikke kan nå at hente drengene fra koloni. og lige pludselig er hun begyndt at skrive til min mand og spørge om "ham og jeg" har fundet en løsning for drengen.
jamen for pokker nogle folk gør altså ikke verden ret simpel.
derudover mener hun at han da klart må ha det bedst hos hende fordi vi har alt for mange børn, og hun har jo kun en datter (plus en ældre søn som er tvangsfjernet)
ved godt at amtet har børnesagkyndige....men synes de er begyndt at sætte forældrenes behov før børnenes sikkerhed....og det bekymrer mig. de mente fx at min ex (som lidt groft sagt er kvartals dranker) er lige så god en forældre som enhver anden....hmmm

Anmeld

17. maj 2009

Dutchji

Znuzke skriver:

Ja da. Det tror jeg er et meget almindeligt problem - at faren gerne vil gøre det så godt for sine børn som muligt, og at pap-mor derfor føler at det er hende der altid ender som den sure. Sådan har det også altid været her hjemme - og sådan er det stadigvæk selv om de bor fast hos os.
For vores vedkommende tror jeg lige så meget det drejer sig om kønsroller, at det fx. altid er mig der spørger til lektier, sedler fra skolen, madpakker osv. Det er mig der jager dem i bad, i seng, op om morgenen osv.... Og det er da skide frustrerende altid at være den der skal ødelægge hyggen, men det har da hjulpet lidt på det efterhånden....

Jeg er da glad for at høre at der er andre med samme problem - her er det også mig der er skrap fordi jeg har nogle regler...

Kender I til det piger... At bonusbørnene siger : -Det bestemmer du ikk for du er ikk min Mor...

Eller: - Det bestemmer min Far!

Anmeld

17. maj 2009

Mor.sander

Dutchji skriver:

Kender I til det piger... At bonusbørnene siger : -Det bestemmer du ikk for du er ikk min Mor...

Eller: - Det bestemmer min Far!

Har ikke fået den smidt i hoved endnu... Men bliver meget tit egnoreret (staves), når jeg siger det må du ikke, hvor efter der kommer et faaaar!
Det samme har manden, især med min den yngste på 6½ år...

Men vi høre tit den med for det siger min mor eller det siger min far.

Anmeld

17. maj 2009

majhan11

Mor.sander skriver:

Har ikke fået den smidt i hoved endnu... Men bliver meget tit egnoreret (staves), når jeg siger det må du ikke, hvor efter der kommer et faaaar!
Det samme har manden, især med min den yngste på 6½ år...

Men vi høre tit den med for det siger min mor eller det siger min far.

uhhh ja det kender jeg alt for godt desværre, er papmor for min kærestes dreng på 10 hver anden weekend eller dvs efter vi er flyttet til aalborg en gang om måneden..... men puha det har været en hård kamp de fem år det har stået på, knægten er alletiders men er meget forvirret og det skal lige siges at hans mor aldrig har gjort en disse for at få et indtryk af mig....nej nej hun har fra start hadet mig (må guderne vide hvorfor) når jeg har set hende har jeg altid hilst på hende og været imødekommende og smilende men det har ikke været gengældt såååå ja hva gør man så....

men puha det kan være ret så hårdt engang imellem

Anmeld

22. maj 2009

Therese

Jeg har også en bonus dreng på næsten 10... det er ikke lutter lagkage!! Han bor kun hos os, da hans mor er syg 

Hilsen Therese

Anmeld

17. juni 2009

Vingummien

Hej jeg er bonus mor til en pige på 3½ som kommer hjem til os hver anden weekend.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.