Carl-Emil's mor skriver:
ville ikke røre ved jeres nyfødte børn? 
Sidder lige og ser et af de programmer vi ikke må snakke om ( mener jeg nok 
og kan virkelig ikke forstå at man kan nægte at røre ved sit eget barn 
Så af ren nysgerrighed - oplevede nogle af jer andre det også ? og hvorfor hvis I vil fortælle det? 
Min graviditet var et chok. Jeg var i slutningen af 20'erne og selvom vi har været sammen i 10 år var børn aldrig en del af mine planer. P-pillerne blev passet på klokkeslet og jeg var meget bevidst om konsekvensen ved at jeg satte liv på kloden.
Julen 2009, min mor siger jeg er gravid - jaja, lille mor. Januar 2010 var jeg 14 uger henne. Termin slutningen af juni. Jeg kunne sikkert have søgt om abort, men jeg har også et værdisæt. Kunne jeg se mig selv i spejlet efter jeg havde frataget min kæreste hans førstefødte?
Juni 2010, 2 dage før mit kejsersnit. Jeg spiser ikke, sover ikke. På selve dagen var jeg bare i en bobel. Kan glimtvis huske kejsersnittet og kan intet huske fra opvågningen. Før sygeplejersken kommer og river min skjorte op og hæfter baby på brystet af mig.
Jeg kan godt sætte mig ind i ambivalente følelser om det at få børn. Er de en planlagt velsignelse kan jeg også godt se hvordan det kan være svært at forstå. De første 3-4 uger gjorde jeg det der var forventet. Men der var så absolut en distance fra min side. Den er blevet mindre med tiden, han er idag 2, jeg elsker ham som jeg ikke har elsket et andet menneske og han kan sætte gang i følelser indeni, som jeg aldrig har følt før.
Det at få baby kan være livets kamp... Det tror jeg sommetider der en tendens til at glemme 
Anmeld