Jeg havde læst lidt på nettet inden, da jeg var alt for nysgerrig
Jeg havde også set de der "hjælp jeg skal føde" afsnit på DR1, de ligger stadig på deres hjemmeside.
Jeg synes ikke jeg blev skræmt, for valgte at fokusere på at der jo var en masse folk til at hjælpe og når man føder på sygehus er hjælpen jo lige i nærheden, så var sikker på alt nok skulle gå. Under alle omstændigheder var det bare om at tage en ting af gangen. Først skulle veerne i udvidelsesfasen overståes og så bare ud med bebs. Jeg havde så også en udsædvanlig hurtig fødsel af førstegangsfødende at være. Vi var inde på sygehuset kl. 14.05 og kl. 14.35 var han født.
Jeg tog det også bare som det kom og havde god støtte i min mor og kæreste.
Jeg blev endda spurgt om jeg havde gået til fødselsforberedelse, for JM synes jeg klarede veerne så flot med vejrtrækning osv. men jeg havde ikke gået til noget som helst, andet en gravidssvømning for velvære 
Men som en kollega sagde til mig, så var der ikke noget de ikke kunne lære mig derinde som jeg burde have forberedt mig på.
Men er man lidt nervøs tror jeg da at det kan være en god løsning at gå til en eller anden form for forberedelse. Jeg synes det var en helt fantastisk oplevelse af føde og slet slet ikke så slemt som jeg havde regnet med.
Amningen derimod, var jeg slet ikke forberedt på og det gik desværre helt i vasken
ØV!
men held og lykke herfra - glæd dig
Det er så fedt 
Anmeld