læse om fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2012

fairlady

Princesspigen skriver:

endnu en gang min "rednings" kvinde

men er lidt nervøs for om jeg bliver lidt afskrækket hvis jeg ser film af det ? eller er det bare mig der tænker sådan ?

har jo så selvfølgelig set nogle fødsler i de unge mødre men det er jo nok ik det samme

som sagt, har jeg ikke selv afprøvet de film der ligger "derude", men hvis du f.eks. søger på "hjemmefødsel" skulle der ligge nogle gode nogle, eller prøv at kigge på dit lokale sygehus' hjemmeside. Se dem med nogle, der har prøvet at føde, så kan de fortælle dig lidt om, "hvad det er du ser".

Man forestiller sig jo nogle ting omkring en fødsel, når man ikke har prøvet det før. Synes det kan være ret skræmmende ikke at vide noget som helst om hvad der skal foregå.

Så personligt, ville jeg hellere have set et par fødsler inden jeg selv prøvede at føde første gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

KarinaA

Princesspigen skriver:

der er kun 9 uger igen til min termin..

jeg er første gangs fødende..

det er min kærestes første..

vi skal selvfølgelig til noget fødsels forberedelse inden fødslen..

men er det forkert af mig jeg ikke har sat mig og læst om fødslen ?

jeg tænker, ingen fødsel er ens, det går sjældent som man håber, tror eller planlægger..

jeg kan jo kun håbe på at jeg har arvet fra min mor at have nemme fødsler..  men hvad siger i de damer ?

jeg gik hverken til fødselsforberedelse, eller så eller læste noget om det  

min jordmor anbefalede mig meget stærkt at undgå at se eller læse noget om ANDRES fødsel, for som du sige det selv, så er der ingen fødsel der er ens, men der er nogen ting jeg gerne ville have vidst, f.eks. at der var så stor forskel på en udvidelses ve, og en presse ve, og så det der med efter veerne, og at det gør så ondt som det gør at amme, og lige et godt råd, når de kommer med råd om smertestillende, så nævner de ferskvands indsprøjtninger de såkaldte bi stik.. LAD VÆRE MED AT SIGE JA, det er gør mere ondt end hele selve fødslen tilsammen  

vil anbefale dig at læse en eller to FB for det er trods alt det samme der sker med alle kvinders krop.. men lad være med at gå ud fra at det er sådan det kommer til at forløbe præcis med dig  

men lad være med at frygte fødslen, jeg er anden gangs fødende, det tog 19 timer, og var uden bedøvelse, men på trods af smerten, så er det det hele værd, og jeg ligefrem glæder mig til den fantastiske oplevelse igen 

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

pemiro skriver:

Vi var til fødselsforberedelse, men fik intet ud af det. Og næste gang tar vi ikke til det. Alt hvad man får at vide kan man læse om på nettet..

Jeg så selv de programmer der kørte på dr omkring fødsler (de kørte for nogle måneder tilbage), og det synes jeg egentlig var meget interessant, så kunne man se både gode og dårlige fødsler, og man vidste lidt hvorfor der evt kan komme mange læger osv på stuen under fødslen.

En anden ting er, at jeg vil råde til at du øver vejrtrækning. Det bliver GULD værd under fødslen, så du ikke skal til a "lære" det midt i alt andet...

Og så et sidste fif: tænk over hvad du kunne tænke dig af evt smertelindring i tilfælde af du får brug for det.
Je selv ville gerne uden, men havde dog alligevel snakket med kæresten om hvad jeg ville ha og i hvilken rækkefølge hvis nu jeg sku få brug for det. Fx skulle epidural være absolut i nødstilfælde, da det skræmmer mig lidt at de skal ind i rygmarven

Håber du kunne bruge lidt af det jeg skrev

hvis det er programmet på tlc du hentyder til så så jeg os nogle afsnit der..

har set de unge mødre (ved godt der er redigeret i deres fødsler)

men ved ikke helt hvordan man træner den vejrtrækning der.. ?

jeg har fra min jm allerede meget tideligt fået en "ønske liste" og også udfyldt den..

så tankerne er gjordt og snakket kort om, men de er os skrevet ned..

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

fairlady skriver:

som sagt, har jeg ikke selv afprøvet de film der ligger "derude", men hvis du f.eks. søger på "hjemmefødsel" skulle der ligge nogle gode nogle, eller prøv at kigge på dit lokale sygehus' hjemmeside. Se dem med nogle, der har prøvet at føde, så kan de fortælle dig lidt om, "hvad det er du ser".

Man forestiller sig jo nogle ting omkring en fødsel, når man ikke har prøvet det før. Synes det kan være ret skræmmende ikke at vide noget som helst om hvad der skal foregå.

Så personligt, ville jeg hellere have set et par fødsler inden jeg selv prøvede at føde første gang.

okay det er værd at overveje så  tak

Anmeld

5. august 2012

Caroline86

Princesspigen skriver:

jeg har fra min jm allerede meget tideligt fået en "ønske liste" og også udfyldt den..

jamen så synes jeg bare du skal gøre de ting du har lyst til og ikke lytte så meget til hvad andre siger/gør

Vi er allesammen forskellige og har brug for at forberede os på forskellige måder. Og som både du og andre siger, så er fødsler ikke en stadard ting man kan få svar på! Det er individuelt og der kan ske 1000-vis af udviklinger på meget kort tid

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

KarinaA skriver:

jeg gik hverken til fødselsforberedelse, eller så eller læste noget om det  

min jordmor anbefalede mig meget stærkt at undgå at se eller læse noget om ANDRES fødsel, for som du sige det selv, så er der ingen fødsel der er ens, men der er nogen ting jeg gerne ville have vidst, f.eks. at der var så stor forskel på en udvidelses ve, og en presse ve, og så det der med efter veerne, og at det gør så ondt som det gør at amme, og lige et godt råd, når de kommer med råd om smertestillende, så nævner de ferskvands indsprøjtninger de såkaldte bi stik.. LAD VÆRE MED AT SIGE JA, det er gør mere ondt end hele selve fødslen tilsammen  

vil anbefale dig at læse en eller to FB for det er trods alt det samme der sker med alle kvinders krop.. men lad være med at gå ud fra at det er sådan det kommer til at forløbe præcis med dig  

men lad være med at frygte fødslen, jeg er anden gangs fødende, det tog 19 timer, og var uden bedøvelse, men på trods af smerten, så er det det hele værd, og jeg ligefrem glæder mig til den fantastiske oplevelse igen 

super, tak for dine råd  

lyder ikke rart med den saltvands sprøjte eller hvad det var..

Anmeld

5. august 2012

Aabye

Princesspigen skriver:

fødsels forberedelse vil jeg dog til..

men hvordan syndes du selv din første fødsel var ? følte du dig forberedt ?

Næh.. Var ikke forberedt overhovedet.. Men min fødsel var nem og hurtig.. Var kun en halv time på fødegangen inden jeg havde født..

Tror hurtigt at man kan gøre sig for store forventninger til den første fødsel hvis man læser om mange gode fødser og man bliver nemt skuffet hvis det hele går af helvedes til..

Min veninde har heller ikke taget fødselsforberedelse, og har heller ikke læst om fødsler eller set nogen.. Hun fødte i fredags ved akut kejsersnit efter 66 timer med veer og hvor de havde prøvet at tage pigen 3 gange med sugekop..

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

Caroline86 skriver:

jamen så synes jeg bare du skal gøre de ting du har lyst til og ikke lytte så meget til hvad andre siger/gør

Vi er allesammen forskellige og har brug for at forberede os på forskellige måder. Og som både du og andre siger, så er fødsler ikke en stadard ting man kan få svar på! Det er individuelt og der kan ske 1000-vis af udviklinger på meget kort tid

men måske jeg ihværtifal sku læse og smertestillende, hvad der er af forskellige osv  

Anmeld

5. august 2012

fairlady

Princesspigen skriver:

hvis det er programmet på tlc du hentyder til så så jeg os nogle afsnit der..

har set de unge mødre (ved godt der er redigeret i deres fødsler)

men ved ikke helt hvordan man træner den vejrtrækning der.. ?

det link jeg gav dig, eller hvis du søger på Anja Bay-metoden, fortæller bl.a. om vejrtrækningsmetoder.

Havde ikke selv forberedt mig til første gang jeg fødte, på nogen måder og det er jeg så ked af nu.

Har gjort alt hvad jeg kunne for at forberede mig til denne fødsel og jeg glæder mig helt vildt

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

Line - med Bobben skriver:

Næh.. Var ikke forberedt overhovedet.. Men min fødsel var nem og hurtig.. Var kun en halv time på fødegangen inden jeg havde født..

Tror hurtigt at man kan gøre sig for store forventninger til den første fødsel hvis man læser om mange gode fødser og man bliver nemt skuffet hvis det hele går af helvedes til..

Min veninde har heller ikke taget fødselsforberedelse, og har heller ikke læst om fødsler eller set nogen.. Hun fødte i fredags ved akut kejsersnit efter 66 timer med veer og hvor de havde prøvet at tage pigen 3 gange med sugekop..

puha 66 timer

håber de alle er okay så  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.