Princesspigen skriver:
der er kun 9 uger igen til min termin..
jeg er første gangs fødende..
det er min kærestes første..
vi skal selvfølgelig til noget fødsels forberedelse inden fødslen..
men er det forkert af mig jeg ikke har sat mig og læst om fødslen ? 
jeg tænker, ingen fødsel er ens, det går sjældent som man håber, tror eller planlægger..
jeg kan jo kun håbe på at jeg har arvet fra min mor at have nemme fødsler..
men hvad siger i de damer ?
jeg gik hverken til fødselsforberedelse, eller så eller læste noget om det
min jordmor anbefalede mig meget stærkt at undgå at se eller læse noget om ANDRES fødsel, for som du sige det selv, så er der ingen fødsel der er ens, men der er nogen ting jeg gerne ville have vidst, f.eks. at der var så stor forskel på en udvidelses ve, og en presse ve, og så det der med efter veerne, og at det gør så ondt som det gør at amme, og lige et godt råd, når de kommer med råd om smertestillende, så nævner de ferskvands indsprøjtninger de såkaldte bi stik.. LAD VÆRE MED AT SIGE JA, det er gør mere ondt end hele selve fødslen tilsammen
vil anbefale dig at læse en eller to FB for det er trods alt det samme der sker med alle kvinders krop.. men lad være med at gå ud fra at det er sådan det kommer til at forløbe præcis med dig
men lad være med at frygte fødslen, jeg er anden gangs fødende, det tog 19 timer, og var uden bedøvelse, men på trods af smerten, så er det det hele værd, og jeg ligefrem glæder mig til den fantastiske oplevelse igen