Princesspigen skriver:
der er kun 9 uger igen til min termin..
jeg er første gangs fødende..
det er min kærestes første..
vi skal selvfølgelig til noget fødsels forberedelse inden fødslen..
men er det forkert af mig jeg ikke har sat mig og læst om fødslen ? 
jeg tænker, ingen fødsel er ens, det går sjældent som man håber, tror eller planlægger..
jeg kan jo kun håbe på at jeg har arvet fra min mor at have nemme fødsler..
men hvad siger i de damer ?
Vi var til fødselsforberedelse, men fik intet ud af det. Og næste gang tar vi ikke til det. Alt hvad man får at vide kan man læse om på nettet..
Jeg så selv de programmer der kørte på dr omkring fødsler (de kørte for nogle måneder tilbage), og det synes jeg egentlig var meget interessant, så kunne man se både gode og dårlige fødsler, og man vidste lidt hvorfor der evt kan komme mange læger osv på stuen under fødslen.
En anden ting er, at jeg vil råde til at du øver vejrtrækning. Det bliver GULD værd under fødslen, så du ikke skal til a "lære" det midt i alt andet...
Og så et sidste fif: tænk over hvad du kunne tænke dig af evt smertelindring i tilfælde af du får brug for det.
Je selv ville gerne uden, men havde dog alligevel snakket med kæresten om hvad jeg ville ha og i hvilken rækkefølge hvis nu jeg sku få brug for det. Fx skulle epidural være absolut i nødstilfælde, da det skræmmer mig lidt at de skal ind i rygmarven

Håber du kunne bruge lidt af det jeg skrev