læse om fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.792 visninger
44 svar
0 synes godt om
5. august 2012

Princesspigen

der er kun 9 uger igen til min termin..

jeg er første gangs fødende..

det er min kærestes første..

vi skal selvfølgelig til noget fødsels forberedelse inden fødslen..

men er det forkert af mig jeg ikke har sat mig og læst om fødslen ?

jeg tænker, ingen fødsel er ens, det går sjældent som man håber, tror eller planlægger..

jeg kan jo kun håbe på at jeg har arvet fra min mor at have nemme fødsler..  men hvad siger i de damer ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2012

fairlady

jeg vil anbefale dig at se et par fødsler på film, inden det går løs. Har ikke selv set dem, men der skulle ligge nogle på bl.a. sygehusenes hjemmesider som skulle være gode. Og ellers så søg på hjemmefødsler.

Det kan også være en rigtig god ide at øve teknikker til selve fødselsarbejdet.

Prøv at klikke ind på www.smertefrifoedsel.dk eller søg på Anja Bay - metoden.

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

fairlady skriver:

jeg vil anbefale dig at se et par fødsler på film, inden det går løs. Har ikke selv set dem, men der skulle ligge nogle på bl.a. sygehusenes hjemmesider som skulle være gode. Og ellers så søg på hjemmefødsler.

Det kan også være en rigtig god ide at øve teknikker til selve fødselsarbejdet.

Prøv at klikke ind på www.smertefrifoedsel.dk eller søg på Anja Bay - metoden.

endnu en gang min "rednings" kvinde

men er lidt nervøs for om jeg bliver lidt afskrækket hvis jeg ser film af det ? eller er det bare mig der tænker sådan ?

har jo så selvfølgelig set nogle fødsler i de unge mødre men det er jo nok ik det samme

Anmeld

5. august 2012

Aabye

Altså jeg så ingen fødsler inden min første.. Og jeg læste heller ikke om dem.. Ingen fødsler er ens, og du kan som du selv siger måske blive en smule skræmt.. Gør hvad du synes er rigtigt.. Jeg var heller ikke til fødselsforberedelse.. Så simpelthen ikke nogen grund til det trods jeg fik det tilbudt MANGE gange..

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

Line - med Bobben skriver:

Altså jeg så ingen fødsler inden min første.. Og jeg læste heller ikke om dem.. Ingen fødsler er ens, og du kan som du selv siger måske blive en smule skræmt.. Gør hvad du synes er rigtigt.. Jeg var heller ikke til fødselsforberedelse.. Så simpelthen ikke nogen grund til det trods jeg fik det tilbudt MANGE gange..

fødsels forberedelse vil jeg dog til..

men hvordan syndes du selv din første fødsel var ? følte du dig forberedt ?

Anmeld

5. august 2012

Levi&LilysMor

Princesspigen skriver:

jeg tænker, ingen fødsel er ens, det går sjældent som man håber, tror eller planlægger..

jeg kan jo kun håbe på at jeg har arvet fra min mor at have nemme fødsler..  men hvad siger i de damer ?

Altså du bestemmer selv om du læser eller ej, men du kunne jo læse om hvad de kan tilbyde af smertestillende og på hvilke tidspunkter du får dem osv, og hvordan du kan føde dit barn altså stillinger, i vand, på briksen eller hjemme, og snakke med din kæreste om det, for hvis du ikke er i stand til at snakke så meget under fødslen, så ved han hvad du vil i visse situationer 

Anmeld

5. august 2012

Caroline86

nææh, jeg tror da det er meget normalt at man ikke læser stolpe op og ned om fødsler inden....

Jeg vil dog råde dig til at I sætter Jer ned og taler grundigt igennem hvordan drømmefødslen er og skriver det ned. Lav en "ønskeliste" til personalet på sygehuset hvor du f.eks. skriver at du helst ikke vil have smertestillende, eller at du gerne vil i vand eller lign. så lægger de den i din journal når du kommer ind og så kan alle der træder ind på stuen vide hvad du ønsker for din fødsel UDEN du behøver fortælle det hver gang

Det er også en meget god måde for en selv at få sat ord på hvordan man faktisk godt kunne tænke sig fødslen og på den måde forberede sig lidt mere

Anmeld

5. august 2012

pemiro

Princesspigen skriver:

Vi var til fødselsforberedelse, men fik intet ud af det. Og næste gang tar vi ikke til det. Alt hvad man får at vide kan man læse om på nettet..

Jeg så selv de programmer der kørte på dr omkring fødsler (de kørte for nogle måneder tilbage), og det synes jeg egentlig var meget interessant, så kunne man se både gode og dårlige fødsler, og man vidste lidt hvorfor der evt kan komme mange læger osv på stuen under fødslen.

En anden ting er, at jeg vil råde til at du øver vejrtrækning. Det bliver GULD værd under fødslen, så du ikke skal til a "lære" det midt i alt andet...

Og så et sidste fif: tænk over hvad du kunne tænke dig af evt smertelindring i tilfælde af du får brug for det.
Je selv ville gerne uden, men havde dog alligevel snakket med kæresten om hvad jeg ville ha og i hvilken rækkefølge hvis nu jeg sku få brug for det. Fx skulle epidural være absolut i nødstilfælde, da det skræmmer mig lidt at de skal ind i rygmarven

Håber du kunne bruge lidt af det jeg skrev

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

LevisMor skriver:

Altså du bestemmer selv om du læser eller ej, men du kunne jo læse om hvad de kan tilbyde af smertestillende og på hvilke tidspunkter du får dem osv, og hvordan du kan føde dit barn altså stillinger, i vand, på briksen eller hjemme, og snakke med din kæreste om det, for hvis du ikke er i stand til at snakke så meget under fødslen, så ved han hvad du vil i visse situationer 

jeg har fra min jm allerede meget tideligt fået en "ønske liste" og også udfyldt den..

så tankerne er gjordt og snakket kort om, men de er os skrevet ned..

Anmeld

5. august 2012

Princesspigen

Caroline86 skriver:

nææh, jeg tror da det er meget normalt at man ikke læser stolpe op og ned om fødsler inden....

Jeg vil dog råde dig til at I sætter Jer ned og taler grundigt igennem hvordan drømmefødslen er og skriver det ned. Lav en "ønskeliste" til personalet på sygehuset hvor du f.eks. skriver at du helst ikke vil have smertestillende, eller at du gerne vil i vand eller lign. så lægger de den i din journal når du kommer ind og så kan alle der træder ind på stuen vide hvad du ønsker for din fødsel UDEN du behøver fortælle det hver gang

Det er også en meget god måde for en selv at få sat ord på hvordan man faktisk godt kunne tænke sig fødslen og på den måde forberede sig lidt mere

jeg har fra min jm allerede meget tideligt fået en "ønske liste" og også udfyldt den..

så tankerne er gjordt og snakket kort om, men de er os skrevet ned..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.