Hvordan går det med jeres postgraviditetsvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.620 visninger
56 svar
0 synes godt om
3. august 2012

Ka+Ma=Be

Vægten var jo noget som "bekymrede" mange af os ingen fødslen. Men hvordan har i det nu?

Jeg var jo ellevild, fordi jeg kun tog 14 kg på og præsterede at tabe 18 kg kort efter fødslen.

men men men I November fik jeg opsat en hormonspiral som, sammen med alt for meget aftenshyggesnacking, på få måneder resulterede i 9 kg mere på den forskete side af skalaen!   (Og vejede derfor pludselig mere end før jeg blev gravid). ØV!

Nu har jeg taget tyren ved hornene og det går heldigvis rigtig fint ind til videre Har droppet hyggesnask og næææsten også colaen  og har ind til videre tabt 2 kg  Og så holder jeg ekstra øje med hvad jeg får indenbords ved hjælp af en kalorietællerapp på telefonen. Den motiverer mig overraskende meget

Jeg troede godt nok altid at jeg skulle kæmpe med vægten så lang tid efter fødslen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Sifling

Iih den vægt Jeg har også kæmpet ekstra hårdt det sidste stykke tid og mangler nu kun 3 kg for at nå ned på min før graviditets vægt men det er jo også dem der er sværest, og dem der sidder lige på hofterne Men mon ikke jeg kommer der ned på et tidspunkt :p

Anmeld

3. august 2012

Ka+Ma=Be

Sifling skriver:

Iih den vægt Jeg har også kæmpet ekstra hårdt det sidste stykke tid og mangler nu kun 3 kg for at nå ned på min før graviditets vægt men det er jo også dem der er sværest, og dem der sidder lige på hofterne Men mon ikke jeg kommer der ned på et tidspunkt :p

Ja mon ikke det skal komme! Men det virker heller ikke til at du er så stor? Hvis du forstår hvad jeg mener hehe. Så kan det sagtens være det bare er lidt ekstra hofter.

Anmeld

3. august 2012

Frk.S

Jeg var ret hurtig nede på min normale vægt efter fødslen. Kan ikke huske hvornår jeg egentlig ramte den igen - men der gik nok ikke andet end et par måneder.

Jeg trænger dog til at stramme lidt op, men det er jeg i fuld gang med og er også ved at træne mig op til at løbe 10 km igen.

Så jeg er nogenlunde tilfreds - synes heldigvis ikke min krop ser meget anderledes ud end før jeg blev gravid. Ikke så meget som jeg havde frygtet i hvert fald. 

Anmeld

3. august 2012

Ka+Ma=Be

Frk.S skriver:

Jeg var ret hurtig nede på min normale vægt efter fødslen. Kan ikke huske hvornår jeg egentlig ramte den igen - men der gik nok ikke andet end et par måneder.

Jeg trænger dog til at stramme lidt op, men det er jeg i fuld gang med og er også ved at træne mig op til at løbe 10 km igen.

Så jeg er nogenlunde tilfreds - synes heldigvis ikke min krop ser meget anderledes ud end før jeg blev gravid. Ikke så meget som jeg havde frygtet i hvert fald. 

dejligt at høre!  

Ville ønske jeg også bare havde holdt dem af hehe. Det havde været dejligt. Men jeg er ikke i tvivl om, at nu kommer det af igen og så BLIVER det væk!  Basta!

Anmeld

3. august 2012

Frk.S

Ka+Ma=Be skriver:

dejligt at høre!  

Ville ønske jeg også bare havde holdt dem af hehe. Det havde været dejligt. Men jeg er ikke i tvivl om, at nu kommer det af igen og så BLIVER det væk!  Basta!

Hvis du har bestemt dig for det, så bliver det sådan! 

Anmeld

4. august 2012

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Vægten var jo noget som "bekymrede" mange af os ingen fødslen. Men hvordan har i det nu?

Jeg var jo ellevild, fordi jeg kun tog 14 kg på og præsterede at tabe 18 kg kort efter fødslen.

men men men I November fik jeg opsat en hormonspiral som, sammen med alt for meget aftenshyggesnacking, på få måneder resulterede i 9 kg mere på den forskete side af skalaen!   (Og vejede derfor pludselig mere end før jeg blev gravid). ØV!

Nu har jeg taget tyren ved hornene og det går heldigvis rigtig fint ind til videre Har droppet hyggesnask og næææsten også colaen  og har ind til videre tabt 2 kg  Og så holder jeg ekstra øje med hvad jeg får indenbords ved hjælp af en kalorietællerapp på telefonen. Den motiverer mig overraskende meget

Jeg troede godt nok altid at jeg skulle kæmpe med vægten så lang tid efter fødslen

Hvor er du bare sej.. Ih kender det alt for godt alle 9kg + lidt ekstra røg af i løbet af kort tid MEN ska da os lige love for at de kom på igen

Anmeld

5. august 2012

Solstrålebørn

Jeg er snart nede på min ønskede vægt før begge graviditeter som hedder 60 kg... 

Har siden januar knap tabt mig 13 kg.. Mangler 2 kg endnu... 

Anmeld

5. august 2012

Kofoed.

Ja, her går det i hvert fald ikke skide godt.... Vejer det samme i dag, som for et år siden Men kampen er så småt gået i gang, det er bare svært når man går hjemme, men der starter vildt fra d 16, hvor jeg også starter i skole og derved for tid/overskud/kan-tage-det-på vej-hjem-fra-skole-halløj til at træne, går til noget genoptræning nu, men det er med fokus på hoften, når jeg selv skal stå for det, bliver det med fokus på mave-ryg-balle-lår og kordintions trænning

Og kosten, den kære ting, den skal også tage til store overvejeleser, men det er også ved at være på plads Elsker min diætisk ven

Anmeld

6. august 2012

TrineMine86

Ka+Ma=Be skriver:

åhh er sku lidt flov over dette, men kan ligeså godt være ærlig hehe

jeg smed hurtigt graviditetskiloene, faktisk 10 dage efter fødslen havde jeg smidt over 19 kg (det meste var dog væske), og var nede på min før - graviditets - vægt (som i forvejen var AAALT for meget)

men så er det blevet til aalt for mange cafe-ture og hygge snacks, oveni at jeg jo stoppede med at ryge da jeg blev gravid og det har trukket tænder ud her efter fødslen og jeg har haft trang til sødt hele tiden  det har resulteret at jeg har taget 15 kg siden fødslen

er nu igang med at smide de 15 kg + de 20 jeg vejede for meget inden graviditeten, det virker helt uoverskueligt med så mange kg, men jeg vil nyde hvert et kg der ryger af og tage 1 kg af gangen 

har været igang i 1 uge og vægten siger - 2.1 kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.