Det hele ramler..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Jeg bliver nødt til at svare dig kort....

Du skriver og forklarer dig SINDSSYGT godt... Hold nu op en rørende fortælling du giver der. 

Hvor er det bare forfærdeligt, alt det du har skullet igennem. Og så synes du bare, at du skal klare det hele selv. 

Det behøver du virkelig ikke...

1. Jeg kan godt forstå du ikke er vild med tanken om en aflastningsfamilie. MEN jeg tror du har godt af aflastning. Ikke fordi jeg ikke synes du klarer det flot, for det synes jeg virkelig du gør. Du klarer alt det der bedre end jeg gør, som jeg ser det i hvert fald. MEN du HAR brug for aflastning, det har alle forældre, og det får man så, når man er to. Det privilegie har du desværre ikke, fordi barnets mor er gået bort. Men du HAR dine forældre, som du siger du har et godt forhold til. Og det lyder virkelig som om du kan stole 120% på dine forældre. Derfor tror jeg også på du sagtens kan lave en aflastningsaftale med dem.
SÅ, gå ind til dine forældre, fortæl dem, at du har brug for både at snakke med dem, men også at du har brug for alene tid. Fortæl dem hvordan du har det, og spørg dem om de ikke kunne have lyst til at tage den lille hver 3. weekend, eller hvad du nu føler dit behov er. 

2. Jeg tror dine forældre er klar over du har det svært, og de synes du klarer det godt. Men de kommer ikke ind og blander sig,f ordi de er vant til at DU kommer til dem, fordi det har du altid gjort når der var behov for det. De ved jo ikke, at du lige i denne situation er bange for at bede om hjælp. Så jeg synes virkelig du skal gøre det. Gå ind til dem, og læg alle kort på bordet, sådan som du har kunnet det før

3. Din bror, skid på ham... Lad ham køre sit eget ræs. Der er garanteret knas i et eller andet i hans liv også, uanset hvilken facade han sætter op, se nu bare på dig selv  
Spørg dine forældre, om i kan aftale, at det udadtil lyder at dine forældre tager den lille fordi DE har lyst, ikke fordi du har bedt om det. Så behøver du ikke bekende kulør over for din bror, før du synes det passer dig, hvis det nogen sinde gør

4. Du siger det selv, du savner dine forældre helt vildt, og du VED de kan hjælpe dig. Lige DER er din løsning. Søde ven, gå nu ind til dine forældre, de er der for det samme

Nøj hvor jeg føler med dig altså. Hold nu kæft hvor er det bare hårdt. 

Jeg får nærmest desperat trang til at holde om dig. 

Mange tak for dit svar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Ved ikke hvad jeg skal skrive men vil ikke smutte herfra uden at give dig et kram  

Tak..

Anmeld

2. august 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Mange tak for dit lange og brugbare svar..

Er meget i tvivl om, hvor meget sådan nogen små nogen kan forstå.. Han har set hende hverdag, mens hun har været her. Hun har ikke altid kunne holde til så meget, men hun har været der.. Man kan godt mærke på ham, at han mangler hende. Han har det allerbedst på fars arm, og vil bestemt ikke sidde i en indkøbsvogn mere(han handlede tit ind med mor).. Ellers er han en glad lille dreng med krudt i måsen og "snakker" uden problemer med andre mennesker.. 

Min sagbehandler sagde bare, at det kunne være en mulighed, hvis jeg ville "holde fri" engang imellem, meen.. 

her skal du også tænke på dig selv lidt... din dreng kommer jo bare på weekend..

dine forældre kunne jo være dem der har ham i aflastning så det ikke er nogle fremmede... sådan en ordning er der mange der har.. (også uofficielt)  

det skal bare være nogle faste rammer der er omkring ham.. så skal han nok klare den.. du skal også have tid til dig selv.. og især nu hvor du har brug for at samle energi til at komme op på hesten igen. 

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Nå nej men tænkte han da skulle vide det men det er slettet af staff tror jeg.

Vidste ikke at hun var herinde..

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

her skal du også tænke på dig selv lidt... din dreng kommer jo bare på weekend..

dine forældre kunne jo være dem der har ham i aflastning så det ikke er nogle fremmede... sådan en ordning er der mange der har.. (også uofficielt)  

det skal bare være nogle faste rammer der er omkring ham.. så skal han nok klare den.. du skal også have tid til dig selv.. og især nu hvor du har brug for at samle energi til at komme op på hesten igen. 

Det kunne være en mulighed..

Anmeld

2. august 2012

Bebsen

2. august 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Det kunne være en mulighed..

det er jo en mulighed

håber hvertfald du finder ud af det så det kommer jer alle til gode..

jeg syntes ud fra det jeg har læst, så klarer du det til UG med slange (gammeldags for topkarakter )

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

det er jo en mulighed

håber hvertfald du finder ud af det så det kommer jer alle til gode..

jeg syntes ud fra det jeg har læst, så klarer du det til UG med slange (gammeldags for topkarakter )

Yes..

Tak..

Mødre er pinlige når de praler, men det er jo rigtig nok..

Anmeld

3. august 2012

Nessie

Man bliver aldrig for gammel til at græde ud i sinde forældres arme.
Skynd dig ind til dem og få talt ud.

Det er selvfølgelig også helt okay, at være ked af det, også overfor din søn. Det er fint at vise børn at det er ok at være vred og ked af det.
Hele jeres liv er jo vendt på hovedet, og det tager tid at komme over.

har du talt med en psykolog? Jeg tror det vil være godt for dig at tale med en proffesionel om alt hvad der er sket i dit liv, og få det bearbejdet.

Kan dine forældre evt. fungere som aflastning? Mon ikke de gerne vil hjælpe til i en svær tid?

Pøj pøj til jer begge to, I skal nok komme helskindede ud på den anden side.

Anmeld

3. august 2012

Anonym trådstarter

Man bliver aldrig for gammel til at græde ud i sinde forældres arme.
Skynd dig ind til dem og få talt ud.

Det er selvfølgelig også helt okay, at være ked af det, også overfor din søn. Det er fint at vise børn at det er ok at være vred og ked af det.
Hele jeres liv er jo vendt på hovedet, og det tager tid at komme over.

har du talt med en psykolog? Jeg tror det vil være godt for dig at tale med en proffesionel om alt hvad der er sket i dit liv, og få det bearbejdet.

Kan dine forældre evt. fungere som aflastning? Mon ikke de gerne vil hjælpe til i en svær tid?

Pøj pøj til jer begge to, I skal nok komme helskindede ud på den anden side.

Tak for svar.

Nej, ikke om det her. Endnu i hvert fald.

Det kunne de nok godt, ja. Og det vil de helt sikkert godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.