Isabella_mor skriver:
puha... jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.. du har jo tydeligvist brug for både kram og omsorg og støtte i alt det du nu går igennem. 
du er jo for det første en meget ung fyr. og pludselig er du blevet alenefar til din lille og sikkert meget dejlige dreng..
det er nok en af de hårdeste situationer man som forældre kan gå igennem udover at miste et barn, Nemlig at miste sit barns anden forældre... Jeg ved ikke hvad jeg selv skulle gøre uden min egen kæreste, så jeg kan godt forstå at det ligepludselig er smadder svært for dig at overskue det hele ligenu. og jeg syntes udfra hvordan du skriver det og formulere dig, at selvom du har det svært vil du gerne være stærk i sorgen og du vil gerne være en god far... men du giver samtidig dig selv lov til at være ked af det. og det skal du virkelig også have lov til at være. du har jo lige mistet din kæreste, den pige som du sikkert elsker over hele jorden.. så selvfølgelig er du ked af det. det ville vi andre også være hvis det var vi var i dit sted... så det skal du på ingen måde undskylde..
din dreng er snart et år.. han kendte jo sin mor, så han har det sikkert også svært.. og det er svært at vide hvad sådan en lille størrelse tænker og føler.. for han føler sikkert en masse, og tænker sikkert en hel masse over hvor hende mor er blevet af.. men der kan du jo mærke på ham om han har ændret adfærd, er han blevet mere indelukket osv.. han kan jo også mærke på dig at du har det skidt. så han kan jo, selvom han er lille, måske spejle sig i dig og måske blive bange eller andet... fordi at tingene pludselig har ændret sig.
nu kender jeg så ikke til din kærestes sygdomsforløb. fordi at hun kan jo have været meget syg. og ikke have haft så mange kræfter til at være der for ham som hun måske var da han var helt lille, så han husker hende måske ikke så tydeligt, det ved jeg ikke, men det er vel også noget at tænke over, hvor meget han måske kan savne hende i forhold til dig..
mht dine forældre, når du kan fortælle dem alt, hvorfor kan du så ikke også bruge dem i din sorg.. hvad er du bange for.. at de skal afvise dig..
selvom du er far, så er du jo stadig deres lille dreng, du er jo trodsalt kun 18.. så derfor vil de selvfølgelig gerne ligge en skulder til som du kan komme og græde ud ved.. du behøver ikke at være så stærk. og gemme dine følelser.. det hjælper dig ikke videre på nogen måde.. så det gælder om at være modig og have tillid både til dig selv og til dine forældre.. selvfølgelig vil de lytte og hjælpe. også med den lille kan jeg forestille mig.. 

havde du været min søn havde jeg hvertfald gjort alt hvad der stod i min magt for at være der for dig... 
mht at der er tale om at din søn skal i aflastning.. hvad er begrundelsen helt for det?? er det fordi du har nogle vanskeligheder pga din for tidlige fødsel eller hvordan. jeg kunne ikke helt forstå det.. der må jo være en grund til hvorfor sin sagsbehandler mener han skal i aflastning.. her skal du jo tænke på din drengs bedste..
hvis det er du har brug for lidt tid her efter alt det der er sket, så skal du ikke være bange for at bede om hjælp... det gør dig ikke til en dårlig far. tværtimod. det gør dig til en far der vil sin søns det bedste.. og du har måske ikke lige 100% overskud til at tilgodese alle hans behov.. det er jo kun for en periode til når du føler dig klar til at være 100% på igen..
jeg VED godt at mange har den mening at når man får børn så er det ikke for at lade andre passe dem osv.. det skal man bare hoppe op og falde ned på, for der kan ske så meget for selv den bedste, at de også har brug for en hjælpende hånd engangimellem..
så overvej muligheden med din søns trivsel i tankerne.. fordi det er ham det handler om i den sag..
Jeg håber for dig at du kommer stærkt ud igen på den anden side. og jeg håber du ber om hjælp fra dine omkring dig, fordi at det er det du har brug for nu... så du kan komme på rette køl igen..
livet går jo videre... din kærestes krop er her ikke længere. men hendes sjæl har måske allerede fundet en ny krop og lever igen...
(hvis man tror på den slags)
Mange milioner kram... 
Mange tak for dit lange og brugbare svar..
Er meget i tvivl om, hvor meget sådan nogen små nogen kan forstå.. Han har set hende hverdag, mens hun har været her. Hun har ikke altid kunne holde til så meget, men hun har været der.. Man kan godt mærke på ham, at han mangler hende. Han har det allerbedst på fars arm, og vil bestemt ikke sidde i en indkøbsvogn mere(han handlede tit ind med mor).. Ellers er han en glad lille dreng med krudt i måsen og "snakker" uden problemer med andre mennesker..
Min sagbehandler sagde bare, at det kunne være en mulighed, hvis jeg ville "holde fri" engang imellem, meen..