Det hele ramler..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.504 visninger
50 svar
0 synes godt om
2. august 2012

Anonym trådstarter

Hej alle brugere på denne side, som for mig er helt ny. Jeg skriver herinde, grundet af at jeg har hørt en masse godt om siden. Jeg kunne selvfølgelig skrive om mine problemer et andet sted, men jeg har brug for flere svar, fra flere synsvinkler og gerne fra andre med børn.

Jeg er snart 18 år gammel og bor alene med min søn som er fra december 2011. For lidt mere end 2 måneder boede jeg sammen med min kæreste som også er min søns mor, i en skøn lejlighed. Den 10. juni 2012 tabte hun kampen mod kræften. Siden den dag, har det bare gået ned af bakke. Vores søn kravlede rundt og kunne slet ikke forstå, hvor mor var henne. Om natten skreg han i vilde sky, og kunne kun falde til ro i mors sengetøj. Vi er nu flyttet fra lejligheden og fået en hverdag startet op igen bare os to. Det er skide hårdt, men det går rigtig godt. Mine forældre og små søskende bor på en gammel gård, som er blevet sat i stand. Sådan en der består af tre huse, hvis man kan sige det sådan. Jeg er flyttet inde i det ene af ”de tre huse” sammen med min søn. Så jeg bor hjemme igen, dog med eget køkken, bad osv. Og jeg laver jo alt selv, vasker tøj, laver mad, gør rent, handler ind, aflevere og henter sønnen osv.

Min søn er en utrolig glad dreng og vi hygger os helt vildt sammen, og jeg elsker rollen som far.

Jeg er født alt for tidligt, uge 27 mener jeg. Jeg er født med en brist i hjernen, og den er skyld i at jeg lider af angst og ADHD. Jeg har altid haft det bedst med, at mine forældre var omkring mig, og det er også grunden til, at vi flyttede ind lige ved siden af dem. Så kunne jeg altid lige gå indtil dem, hvis der var noget. Den eneste grund til, at jeg kunne bo flere kilometer væk fra dem før, var at min kæreste gav mig al den tryghed jeg havde brug for. Nu er hun væk, og jeg er alene. Jeg græder når jeg kan komme til det, det vil sige når min søn ikke er her. Hele den her uge har han været i vuggestue fra 9-14. Ikke fordi jeg skulle noget, men fordi jeg har haft brug for det. Føler mig som verdens dårligste far.. De timer hvor han er væk, bruger jeg på at græde. Og det samme om natten. Jeg sover stort set ikke. Før sønnen kom til verden, ville jeg uden tvivl gå ind til mine forældre, men nu føler jeg lige pludseligt at jeg har noget at leve op til. Min storebror er 4 år ældre end mig og skide klog. Han bor sammen med sin kæreste(forlovede) og deres to børn. De har styr på tingene og har begge to gang i høje uddannelser. Jeg har meget, at leve op til. Jeg skal til at i 2.g og jeg aner ikke, hvad jeg vil efter gymnasiet.

Jeg føler, at jeg har rigtig meget at skulle bevise overfor mine forældre.. At jeg kan selv og at jeg faktisk har styr på noget. Derfor går jeg ikke ind til dem, selvom jeg virkelig har brug for dem. Jeg savner dem helt vildt, og tanken om dem får tårende til at rende ud af mine øjne.. Jeg har altid haft et rigtig godt forhold til dem, og har kunnet fortælle dem alt, og det kan jeg stadig. Selv dengang jeg blev seksuelt misbrugt, fortalte jeg det. De er de bedste i hele verden..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for, at få det bedre.. Ved slet ikke, hvad jeg ville med dette indlæg.. Kan slet intet overskue..

For resten så har min sagsbehandler har snakket lidt om en aflastningsfamilie til min søn, men jeg er ikke helt vild med det.. Nogen der har erfaringer med det? Både gode og dårlige.

Det blev nok lidt langt og rodet, men tak til dem der læste med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Anonym trådstarter

Ville nu gerne have haft det anonymt..

Anmeld

2. august 2012

minimig

Hvis du savner at kunne snakke med dine forældre om det hele, så skynd dig at gå ind til dem og fortælle dem hvordan du har det! For selvfølgelig er den her situation hård for dig - og det er ikke nødvendigvis godt for dig at skulle klare alt alene.

Det er beundringsværdigt at du gerne vil klare det selv, men hellere opsøge hjælp hos dine forældre eller søskende, end gå og være ked af det og blive en trist forælder.

Jeg håber det bedste for dig!

Anmeld

2. august 2012

MortilElias2010

Det er fuldstændig forståeligt, da du her deler dine allermest private tanker med helt ukendte mennesker i alle aldre. Men jeg vil gerne forsikre dig om, at dine tanker ikke bliver udnyttet af uvelmenende personer. Det du lige her har skrevet, er en STYRKE at kunne og jeg ville ikke have troet at du var 18 år, havde du ikke nævnt det. Der er intet galt med at være ked af det, og jeg mener ikke du bør gemme det væk fra din søn. Han kan jo også blive ked af det og måske kan han bedre forstå at far både kan være glad OG ked af det. Hvis han ser begge sider! Jeg har allermest lyst til bare at kramme dig efter hvad du har fortalt og vil gerne give dig et klap på skulderen, for at have skrevet så smukt et indlæg. Jeg er sikker på dine forældre vil tage imod dig med åbne arme og give dig tryghed igen. De kan jo også mærke din smerte og er sikker på de vil hjælpe dig, holde om dig og være der for dig - og vil ikke tænke på det som en belastning, men som en velsignelse at de har en så ansvarsfuld søn der gør sit allerypperste i en meget sørgelig situation, som ingen af jer havde forventet. Jeg kender ikke noget til aflastningsfamilier og de tanker en forælder gør sig i den retning, men jeg ved at der er nogen herinde der gør. Og de melder sig med stor sandsynlighed på banen efter dit flotte indlæg. Velkommen til og jeg håber dit ophold her kan hjælpe dig fremover. Her er altid plads til spørgsmål.

Anmeld

2. august 2012

MortilElias2010

skrukkrukken skriver:

Hvis du savner at kunne snakke med dine forældre om det hele, så skynd dig at gå ind til dem og fortælle dem hvordan du har det! For selvfølgelig er den her situation hård for dig - og det er ikke nødvendigvis godt for dig at skulle klare alt alene.

Det er beundringsværdigt at du gerne vil klare det selv, men hellere opsøge hjælp hos dine forældre eller søskende, end gå og være ked af det og blive en trist forælder.

Jeg håber det bedste for dig!

Kort og godt

Anmeld

2. august 2012

nielsen80

Ved slet ikke hvad jeg skal skrive, det lyder somom du har langt mere at takle end nogen ung mand bør have på noget tidspunkt! Min dybeste medfølelse!

Jeg mener at kræftens bekæmpelse har nogle rådgiver, man kan bruge, når man mister pårørende til den skrækkelige sygdom. Måske det var et sted at starte? En ting er sikkert, jeg synes bestemt du skal søge hjælp! Du lyder som en fantastisk far, husk at passe på ham for dit barns skyld.

Anmeld

2. august 2012

TR

Anonym skriver:

Hej alle brugere på denne side, som for mig er helt ny. Jeg skriver herinde, grundet af at jeg har hørt en masse godt om siden. Jeg kunne selvfølgelig skrive om mine problemer et andet sted, men jeg har brug for flere svar, fra flere synsvinkler og gerne fra andre med børn.

Jeg er snart 18 år gammel og bor alene med min søn som er fra december 2011. For lidt mere end 2 måneder boede jeg sammen med min kæreste som også er min søns mor, i en skøn lejlighed. Den 10. juni 2012 tabte hun kampen mod kræften. Siden den dag, har det bare gået ned af bakke. Vores søn kravlede rundt og kunne slet ikke forstå, hvor mor var henne. Om natten skreg han i vilde sky, og kunne kun falde til ro i mors sengetøj. Vi er nu flyttet fra lejligheden og fået en hverdag startet op igen bare os to. Det er skide hårdt, men det går rigtig godt. Mine forældre og små søskende bor på en gammel gård, som er blevet sat i stand. Sådan en der består af tre huse, hvis man kan sige det sådan. Jeg er flyttet inde i det ene af ”de tre huse” sammen med min søn. Så jeg bor hjemme igen, dog med eget køkken, bad osv. Og jeg laver jo alt selv, vasker tøj, laver mad, gør rent, handler ind, aflevere og henter sønnen osv.

Min søn er en utrolig glad dreng og vi hygger os helt vildt sammen, og jeg elsker rollen som far.

Jeg er født alt for tidligt, uge 27 mener jeg. Jeg er født med en brist i hjernen, og den er skyld i at jeg lider af angst og ADHD. Jeg har altid haft det bedst med, at mine forældre var omkring mig, og det er også grunden til, at vi flyttede ind lige ved siden af dem. Så kunne jeg altid lige gå indtil dem, hvis der var noget. Den eneste grund til, at jeg kunne bo flere kilometer væk fra dem før, var at min kæreste gav mig al den tryghed jeg havde brug for. Nu er hun væk, og jeg er alene. Jeg græder når jeg kan komme til det, det vil sige når min søn ikke er her. Hele den her uge har han været i vuggestue fra 9-14. Ikke fordi jeg skulle noget, men fordi jeg har haft brug for det. Føler mig som verdens dårligste far.. De timer hvor han er væk, bruger jeg på at græde. Og det samme om natten. Jeg sover stort set ikke. Før sønnen kom til verden, ville jeg uden tvivl gå ind til mine forældre, men nu føler jeg lige pludseligt at jeg har noget at leve op til. Min storebror er 4 år ældre end mig og skide klog. Han bor sammen med sin kæreste(forlovede) og deres to børn. De har styr på tingene og har begge to gang i høje uddannelser. Jeg har meget, at leve op til. Jeg skal til at i 2.g og jeg aner ikke, hvad jeg vil efter gymnasiet.

Jeg føler, at jeg har rigtig meget at skulle bevise overfor mine forældre.. At jeg kan selv og at jeg faktisk har styr på noget. Derfor går jeg ikke ind til dem, selvom jeg virkelig har brug for dem. Jeg savner dem helt vildt, og tanken om dem får tårende til at rende ud af mine øjne.. Jeg har altid haft et rigtig godt forhold til dem, og har kunnet fortælle dem alt, og det kan jeg stadig. Selv dengang jeg blev seksuelt misbrugt, fortalte jeg det. De er de bedste i hele verden..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for, at få det bedre.. Ved slet ikke, hvad jeg ville med dette indlæg.. Kan slet intet overskue..

For resten så har min sagsbehandler har snakket lidt om en aflastningsfamilie til min søn, men jeg er ikke helt vild med det.. Nogen der har erfaringer med det? Både gode og dårlige.

Det blev nok lidt langt og rodet, men tak til dem der læste med..

Hvor gør det mig ubeskriveligt ondt ! At du har mistet din kæreste og din søn har mistet hans mor ! 

Jeg synes det helt fint, er du er flyttet "hjem" , og prøver at få en hver dag op og kører .. 

Jeg synes helt bestemt at hvis du har brug for at snakke med dine forældre, så GÅ ind til dem .. Det ikke noget med at man skal klare sig selv, du er i en stor sorg, og det skal der snakkes om, hvis det dine forældre der kan hjælpe dig med det, så afsted med dig ! 

Jeg synes slet ikk du skal bruge din energi på hva din bror har og kan .. Han har et liv og du har et andet .. Tag en dag af gangen ..

Måske du sku overveje noget psykolog hjælp ?

Anmeld

2. august 2012

merle2010

først et stort til dig...

kæft hvor er du sej og lyder til at være et fantastisk menneske....

du er "kun" 18år, din kæreste er lige er lige gået bort og du har en lille søn.. puha det ville da påvirke alle mennesker...

du skal slet ikke have dårlig samvittighed over at din søn har været i vuggestue hele ugen far 9 - 14, det er jo ikke så lang tid og du har brug for alenetid for at kunne være en god far for din søn...

får du ikke noget psykolog hjælp eller går i en sorggruppe?? du skal have hjælp til at bearbejde dit tab...

du skal tage en snak med dine forældre og fortælle hvordan du har det, det er da klart at du er ked...

jeg har ikke så meget forstand på alt  det der, men vil bare give dig et stort kram og sige at det hele nok skal gå..

Anmeld

2. august 2012

Dot D

hold nu op, kæreste dreng.... jeg sidder helt med tårer i øjnene på dine vegne...

kan du så komme ind og snakke med dine forældre, sådan en situation som denne må du da ikke klare alene. det har du ikke brug for lige nu.

jeg arbejder med unge mænd med aspergers syndrom og med adhd, så jeg kan godt følge dig i, at du har det godt ved at være tæt med dine forældre. det lyder som om, at det har været godt for dig at bruge dem før, og nu er da helt sikkert en tid, hvor du skal gøre brug af jeres gode forhold.

det er umenneskeligt at miste den man elsker, sit barns mor, og at du samtidigt er så ung, det gør det da absolut ikke nemmere. så husk: det er lovligt at græde, det er lovligt at vise sin sorg, det er lovligt ikke at være glad, bare fordi andre lige er det. hvad der derimod ikke er "lovligt", det er at du skal gå med alle de skrækkelige tanker for dig selv. hvor ville jeg ønske, at jeg kunne kramme dig, og lade dig græde ud ved min skulder. det kan jeg ikke, men det kan dine forældre, så lov mig, at du vil gå til dem med alle dine tanker.

det med aflastningsfamilien, det er jeg både og tilhænger af, for hvis du klare hverdagen med din søn, og han har det godt, så synes jeg ikke det er nødvendigt, men hvis du går og bliver stresset over at skulle klare det hele alene, så var det måske en mulighed med aflastning, måske hver tredje weekend, så du kan puste ud, og være ung med dine venner. det skal du nemlig også huske at være.

du skal ikke tænke så meget over, at din bror er dygtigere end dig, "klogere" end dig og at du måske synes, han har mere end dig.... man er ikke ens, selvom man er søskende. du har din søn, og du lyder klart som om, du er der for ham, det er det vigtigste ligenu. så skal du nok finde ud af, hvad du skal med livet arbejdsmæssigt senere. gør gymnasiet færdigt, og mærk så efter i dig selv, så vil du finde løsningen. det er jeg sikker på.

det blev en lang smøre, men kun fordi jeg ønsker dig alt godt...

stort knus til dig, jeg tror, du er sejere, end du måske går og tror.

Anmeld

2. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Kære du

Jeg har en datter på snart 19 år, og stod hun i din situation, ville jeg være præcis lige så parat til at støtte, hjælpe og trøste, som hvis hun var 10. Du har intet at bevise over for dine forældre - du er en meget ung mand med et meget stort ansvar og i en livssituation, som ville være svær at tackle for enhver. Du har lov til og ret til at føle, at du har "mødt muren", og til at række ud og bede om hjælp. 

Dine forældre ved det sikkert godt - at du har det rigtigt svært - og venter bare på, at du sænker paraderne og beder om deres trøst og hjælp. Vis dem, at du mangler dem, og lad være at presse dig selv til at skulle håndtere en alt for tung situation på egen hånd. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.