Hvad mener du ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Muhmi

B&J skriver:

nemlig børn har også behov for at vide nogle gange hvorfor man er ked af det så kan de bedre forstå en

Præcis!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

chael

Det kan man ikke sætter alder på. Det må være op til den enkelte situation at vurdere!!

Men en 0-2 årig, forstår nok ikke særlig meget og får nok ikke noget ud af det?!

*C

Anmeld

2. august 2012

mor2011_

det gå an på hvordan barn er.. synes ikke at det har noget med alder at gøre man kan vre 10 år men meget sensitiv og så blive det for meget men man kan være 6 år og forstår tingene og tage med..

Anmeld

2. august 2012

Frk. Himmelblå

Har stemt blank.

Min menning er, at børnene skal med i det omfang forældrene magter at være der for dem (også) under ceremonien.

Så kan det sådan set være ligemeget, hvor gamle de er... 

Anmeld

2. august 2012

SaNiNa

Nicklas var med til min mormors (oldemor) begravelse sidste år der var han to, og han var med til min mands farmors (oldemor) i år.

Det har været vigtig for os at han får en god opfattelse af hvad det er og det har bare virket så godt, nu sover begge olderne sammen med Balou (vores kat som sover i haven som han også var med til at begrave).

Op til vores kære er gået bort har vi snakket meget med ham om at nu skulle olde sove fordi hun var blevet træt og ved min mormor siger han altid går vi er på kirke gården at hunden sover hos oldemor.

Så efter vores menng skal de være med fra starten af så de ikke blive bange for det og ved at de ikke er hos os mere.

Dog ville jeg aldrig tage vores børn, med hvis det ikke var nogen som stod dem nært.

Anmeld

2. august 2012

KarinaA

MorDk skriver:

Hvorfor må de ikke ses dem de har nære... være kede af det? Det forstår jeg ikke? Børn er vel forskellige... så det er da svært at sætte en aldersgrænse. Et barn på fx. 4 kan have en lige så stor sorg over at miste som en på 10?

Sorg skal bearbejdes ikke gemmes væk!

Rolig nu, min mening er ikke et personligt angreb på folk der mener anderledes, ingen grund til at bruge udråbstegn osv.. 

Grunden til at jeg har sen holdning som jeg har, er at jeg bla. slev har været med til en begravelse hvor der var en 3 årig fmed, og det synes jeg var total malplaceret .... der var ikke nogen der kunne trøste hende og tage sig ordenligt af hende, for vi var sku alle kede af det ... desuden græd hun ikke fordi at hun var ked af at farmor var død, hun græd fordi at hendes mor, far, og storebror sad og græd helt vildt ... 

jeg synes ikke at en begravelse, som er fyldt med så megen sorg er et sted fir et lille barn ... men det kommer selvf. an på hvor berørete de er af at den enkelte person er død.. en forældres død kan der næsten ikke sættes alder på.. 

men mine børn får ikke valget medmindre det er en forældre der dør, før de er 10.. og selv efter den alder ville jeg ALDRIG tvinge dem med, men når de er 10 får de valget ... 

jeg var selv tilmin første begravelse da jeg var 17 og synes det var en meget voldsom følelsesmæssig oplevelse, som jeg faktisk godt kunne have undværet .. 

var til min farmors da jeg var 19, der var jeg glad for at kunne sige farvel, men der vidste jeg også lidt mere om at takle det hele på en bedre måde .. og der var det også mindre hårdt at se mine forældre være så kede af det .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.