uhhh det kommer rigtig meget an på det enkelte barn... ja... total pædagog her der hader at sætte børn (og menneker i det heleaget) i kasser...
det kommer an på barnet, forholdet til den døde og mange andre ting...
min elskede farbror og gudfar døde da jeg var 4 år... og jeg fik ikke lov at være med... det har jeg været ked af i mange år efter, og er det stadig... for jeg føler jeg mangler noget... mangler at sige ordentlig farvel...
men jeg kan godt forstå mine forældres valg... da de havde en ide om min farmors reaktion i kirken... og de havde ret... det var bestemt ikke en reaktion hendes 2 små børnebørn skulle se (så vidt jeg har hørt)
så det kommer meget an på hvordan og hvor ledes det kommer til at foregå...
hvad angår vores eget barn kommer hun formegentlig med tl hendes første "begravelse" som 0 årrig...
min mands bedste far døde efter længere tids sygdom her for en uge siden... han skal hverkend begraves eller bisættes... men brandes og der efter vil der være en seremoni hvor han bliver sprædt ud over havet (han var gammel fisker) det kommer til at ske om 1-2 måneder og jeg har termin på tirsdag... og vil da ik lade hende passe så tidligt 
Anmeld