Puha jeg skammer mig over mig selv ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Camillos

l.kjoeller skriver:

du har sådan en fin mave. de første 8 ryger stort set ved fødslen, så det skal nok gå stærkt med at smide dem igen. du tabte jo så hurtigt de 14 så det skal nok gå

tak søde tror desværre metforminen jeg fik.for.pco var med til at tage min madtrang og på den måde hjalp med vægttabet  har dog fået det bedere igenkan ikke rigitg gøre så meget alligevel jo  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2012

Camillos

Hyacinth skriver:

Ro på!

I min sidste graviditet tog jeg (hold fast) 40 kg på! For det første lå jeg i underkanten af BMI skalaen, fordi jeg var på vej op i vægt efter en spiseforstyrrelse. Så min krop sugede bare alt til min datter.

Dernæst havde jeg - ifølge lægerne - 20-25 kg væskeophobninger i kroppen og ja, jeg lignede en opsvumlet mummitrold! 

Ej, det var bestemt ikkke morsomt, men jeg levede efter kostplan fra diætist og vedligeholdte det samme aktivitetsniveau under graviditeten, som før jeg blev gravid.

Så der var vitterligt intet jeg kunne gøre ved det. De første to uger efter fødsel var der røget 15 kg og derfra stod jeg bum-stille på vægten til min datter var ca. 4-5 mdr., men så rykkede det også derfra! 

Jeg blev gravid med nr. 2, da hun var ca. 8 mdr. og der havde jeg tabt alt det jeg skulle og var normalvægtig med BMI 21. 

Nu er jeg i uge 28+5 og har taget 4 kg på, selvom det er præcis den samme kostplan + jeg også synder lidt ind i mellem

Så graviditeter er bare forskellige og det kommer af igen

hold da fast det må have været svært for dig at tage 40 kg på med en tidligere spiseforstyrelse i baghovedet. flot du er kommet ud af detså kan jeg ggodt se 15 kg ikke er.noget atsnakke om 

Anmeld

3. august 2012

l.kjoeller

Camillos skriver:

tak søde tror desværre metforminen jeg fik.for.pco var med til at tage min madtrang og på den måde hjalp med vægttabet  har dog fået det bedere igenkan ikke rigitg gøre så meget alligevel jo  

det er rigtigt. har i fået køn at vide??

Anmeld

3. august 2012

Camillos

l.kjoeller skriver:

det er rigtigt. har i fået køn at vide??

ja da  det er en lille prinsese

Anmeld

3. august 2012

Hyacinth

Camillos skriver:

hold da fast det må have været svært for dig at tage 40 kg på med en tidligere spiseforstyrelse i baghovedet. flot du er kommet ud af detså kan jeg ggodt se 15 kg ikke er.noget atsnakke om 

Ja, det er intet i forhold til mig Jeg så lige på min vandrejournal fra sidst, at jeg i uge 31+ havde taget knapt 32 kg på, så det var liiidt voldsomt - og ja, især med en tidligere sp.forstyrrelse. Følte mig også som en hval med Mount Everest på ryggen

Men laangt de fleste jeg kender har taget ca. 20-25 kg på i deres graviditeter og specielt i første graviditet er det mest man tager på us fra det jeg ved fra min omgangskreds , men de har tabt sig igen jo

Men vi bliver jo også som gravide, stillet en vægtskala foran os, som hele tiden skal reminde os om, hvad der er normalt. I denne graviditet har jeg kæmpet lidt med spørgsmål og kommentarer i forhold til min lave vægtstigning. Bekymrede læger og min familie mv., der understreger, at jeg skal huske at spise, hvor meget spiser du? osv.

Det har været svært at overbevise folk om, at jeg spise normalt i første graviditet OG i denne, fordi vægtstigningen er SÅ forskellig.

Men don't worry - det kommer af igen! Og dejligt, din gravidietet ellers går godt - følger jo lidt med herinde

Anmeld

3. august 2012

Camillos

Hyacinth skriver:

Ja, det er intet i forhold til mig Jeg så lige på min vandrejournal fra sidst, at jeg i uge 31+ havde taget knapt 32 kg på, så det var liiidt voldsomt - og ja, især med en tidligere sp.forstyrrelse. Følte mig også som en hval med Mount Everest på ryggen

Men laangt de fleste jeg kender har taget ca. 20-25 kg på i deres graviditeter og specielt i første graviditet er det mest man tager på us fra det jeg ved fra min omgangskreds , men de har tabt sig igen jo

Men vi bliver jo også som gravide, stillet en vægtskala foran os, som hele tiden skal reminde os om, hvad der er normalt. I denne graviditet har jeg kæmpet lidt med spørgsmål og kommentarer i forhold til min lave vægtstigning. Bekymrede læger og min familie mv., der understreger, at jeg skal huske at spise, hvor meget spiser du? osv.

Det har været svært at overbevise folk om, at jeg spise normalt i første graviditet OG i denne, fordi vægtstigningen er SÅ forskellig.

Men don't worry - det kommer af igen! Og dejligt, din gravidietet ellers går godt - følger jo lidt med herinde

okay ja det kan jeg godt se så med din.forhistorie skal der ingenting til før folk bekymrer sig. det må være irriterende  hold da fast en vægtøgning hvordan reagerede din.krop på det? 

Anmeld

3. august 2012

l.kjoeller

Camillos skriver:

ja da  det er en lille prinsese

ej hvor fedt . stort tillykke

Anmeld

3. august 2012

Camillos

l.kjoeller skriver:

ej hvor fedt . stort tillykke

tak begge køn var mere end velkomne, men har det alligevel godt med det er en pige så føler jeg at jeg har mere styr på at lege med dukker hehe 

Anmeld

3. august 2012

l.kjoeller

Camillos skriver:

tak begge køn var mere end velkomne, men har det alligevel godt med det er en pige så føler jeg at jeg har mere styr på at lege med dukker hehe 

ja... er også glad for min prinsesse.

Anmeld

4. august 2012

Hyacinth

Camillos skriver:

okay ja det kan jeg godt se så med din.forhistorie skal der ingenting til før folk bekymrer sig. det må være irriterende  hold da fast en vægtøgning hvordan reagerede din.krop på det? 

Ja, det er vigtigt at gå i behandling udover kostplan, så man kan få styr på sine tanker og det ikke løber løbsk.

Min krop var meget belastet i sidste graviditet og jeg blev også sat i gang 38+3 og fødte 38+4

Efterfølgende gik den jo så i stå på vægten, men da den så kom i gang, kom den også rigtigt i gang og jeg har en meget god forbrænding igen. Det havde jeg også da jeg var yngre, så på det punkt er jeg heldig, at jeg ikke tager så let på (mere).

Men min krop er da sådan rimeligt tilbage på eget blus, hvis man kan sige sådan

Men helt sikkert, at det var super svært at miste kontrollen i dét omfang, jeg gjorde med den vægtøgning. Så jeg har været skræmt i denne graviditet mht. vægtstigningen fra sidst, men det er jo helt anderledes, så slapper mere og mere af, selvom jeg godt stadig kan frygte en "vægt-bombe" til slut, hvis det skulle ske.

Men jeg synes det er ret ærgerligt, at der er så stort fokus på vægt i graviditet. Ikke, at der overhovedet ikke skal være noget fokus, men vi lever i et meget vægtfikseret og kropsfikseret samfund og det smitter desværre af på gravide også. Og alle de "krav", som vi sætter for os selv - herregud man må jo næsten ikke kunne se på os kvinder at vi har født børn. (tænker på barmen, strækmærker, mavefasthed, vægt osv.)

Men man kan jo se på mange, at de har født børn og det er da helt naturligt! Intet man bør skamme sig over dér! Mine strækmærker på maven er ikke super store eller tydelige, men de generer mig ikke - det er min tatovering, som min datter har lavet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.