Puha jeg skammer mig over mig selv ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

mybaby-girl

Camillos skriver:

Jeg er i uge 28+6 og har allerede taget 15 kg på ... hvordan skal det ikke gå ..

Er bare så sulten hele tiden og grøntsager giver mig faktisk kvalme... så det bliver en masse frugt og andet mad i stedet.. 

Havde lige tabt mig 14 kg inden jeg blev gravid... det er Bare kommet hurtigt på igen 

håber jeg er heldig og smider det meste efter graviditeten... 

Min mor siger det sidder på maven størstdelen at de kg jeg har taget på og jeg ikke skal være urolig.. men synes godt nok stadigvæk det er meget..

Uhh, jeg forstår dig alt for godt

Min første graviditet tog jeg 19kg på, og det rørte mig faktisk ikk rigtig Og kom da ned på -19kg igen inden anden graviditet.

Her anden gang og jeg er i dag 34+5 har jeg allerede taget 19kg på og den sidste uge har jeg taget to kilo på, det rører mig mere denne her gang.

Men vil nu også sige at jeg mistede to gange på to år så jeg har ikk haft mulighed for at tabe mig efter første graviditet

Så jeg håber og krydser finger for at vi alle kan få tabt det meste af vores "overvægt" efter fødselsen

Du får lig en krammer med på vejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

Camillos

Kellie skriver:

Kender det alt for godt. Har det også skidt med min vægtøgning. I min første graviditet tog jeg kun 11 kg på ialt og tabte det hele ved fødslen og var i så fin form. 

Helt andeledes gik det i min anden graviditet hvor jeg tog 21 kg på ialt. Kvalme fik mig til at spise en del og nu er jeg gravid igen og selvom jeg fik tabt de 8 kg siden sidste graviditet manglede jeg 3 kg, da jeg blev gravid igen. Min yngste var 8 mdr, da jeg blev gravid igen, så startede denne gang på en overvægt.

Denne gang har kvalmen også fået mig til at spise en del og samtidigt har trætheden været overvældende, så meget fysisk udfoldelse er det heller ikke blevet til. Aner ikke hvad jeg vejer, da jeg ikke tør vide det, men kan da godt se, at det nok er for meget her halvvejs i graviditeten.

Håber også sådan jeg får tabt det hurtigt, da jeg slet ikke bryder mig om overvægt. Trøste mig med at det vigtigste er jo man får nogle sunde, dejlige børn og så har jeg resten af livet til at tabe mig. Det hjælper meget for det er jo det hele værd. Men tænker da på det og det er sådan lidt underligt at føle, at man har så lidt kontrol over sin egen krop.

Så forstår dig virkelig godt.

Tak skal du ha... dejligt at vide søde...! ... 

Tjae synes bare det er pineligt ..... at jeg har den trang til mad hele tiden og vægten bare stiger... er i forvejen overvægtig og kan ikke komme uden om igen at ryge op på et 3 cifret tal inden jeg føder 

Anmeld

2. august 2012

Camillos

mybaby-girl skriver:

Uhh, jeg forstår dig alt for godt

Min første graviditet tog jeg 19kg på, og det rørte mig faktisk ikk rigtig Og kom da ned på -19kg igen inden anden graviditet.

Her anden gang og jeg er i dag 34+5 har jeg allerede taget 19kg på og den sidste uge har jeg taget to kilo på, det rører mig mere denne her gang.

Men vil nu også sige at jeg mistede to gange på to år så jeg har ikk haft mulighed for at tabe mig efter første graviditet

Så jeg håber og krydser finger for at vi alle kan få tabt det meste af vores "overvægt" efter fødselsen

Du får lig en krammer med på vejen

Tak for det ellers er der den mulighed vi starter en slankeklub herinde efter fødslen og bakker hinanden op ... 

Anmeld

2. august 2012

mybaby-girl

Camillos skriver:

Tak for det ellers er der den mulighed vi starter en slankeklub herinde efter fødslen og bakker hinanden op ... 

Hehe, jaaa helt sikkert med på den !!

Anmeld

2. august 2012

Annette A

Camillos skriver:

Tak skal du ha... dejligt at vide søde...! ... 

Tjae synes bare det er pineligt ..... at jeg har den trang til mad hele tiden og vægten bare stiger... er i forvejen overvægtig og kan ikke komme uden om igen at ryge op på et 3 cifret tal inden jeg føder 

Jep, når min læge siger til mig, at det jo er nemmere at holde lidt igen med maden end det er at skulle slippe kiloene efterfølgende tænker jeg bare. Ja du skulle prøve den kvalme, så ville du forstå hvorfor det bare slet ikke er så nemt. Men ja man får det skidt over at man ikke har nemmere ved at kontrollere sit indtag..

Anmeld

3. august 2012

Camillos

Kellie skriver:

Jep, når min læge siger til mig, at det jo er nemmere at holde lidt igen med maden end det er at skulle slippe kiloene efterfølgende tænker jeg bare. Ja du skulle prøve den kvalme, så ville du forstå hvorfor det bare slet ikke er så nemt. Men ja man får det skidt over at man ikke har nemmere ved at kontrollere sit indtag..

er det en mandlig læge du har siden han kan lave så meget bøvl med vægten og ikke   vide hvor svært det er med kvalmen? sidder lige nu.fastende.til en glucose belastnings test hoslægen. jeg har haft kvalme siden klokken 5 imorges og sukker vandet  gjorde det bestemt ikke bedere! puha

Anmeld

3. august 2012

Holbæktrunten

Camillos skriver:

Jeg er i uge 28+6 og har allerede taget 15 kg på ... hvordan skal det ikke gå ..

Er bare så sulten hele tiden og grøntsager giver mig faktisk kvalme... så det bliver en masse frugt og andet mad i stedet.. 

Havde lige tabt mig 14 kg inden jeg blev gravid... det er Bare kommet hurtigt på igen 

Min mor siger det sidder på maven størstdelen at de kg jeg har taget på og jeg ikke skal være urolig.. men synes godt nok stadigvæk det er meget..

jeg sagde da jeg var gravid: Jeg gider ikke tude over vægtøgningen før jeg har født og der er gået 9 mdr ekstra... Det er der så nu....
Tog godt nok "kun" 10-12 kg på i graviditeten, men jeg vejede 10 kg for meget i forvejen. 4 uger efter fødslen var jeg tilbage på startvægten, uden at have gjort noget for det (havde bare hverken tid til at sove eller spise, haha)

Desværre har der så sneget sig 6 kg på i min barsel - fandt jo ud af at man bliver nødt til at spise, og så er det den nemme og usunde mad der er røget ned i løbet af dagen.

Satser dog på at der ryger lidt når jeg starter job igen

BTW, hvor er du dog en KØN pige

Anmeld

3. august 2012

l.kjoeller

Camillos skriver:

du har sådan en fin mave. de første 8 ryger stort set ved fødslen, så det skal nok gå stærkt med at smide dem igen. du tabte jo så hurtigt de 14 så det skal nok gå

Anmeld

3. august 2012

Camillos

Holbæktrunten skriver:

jeg sagde da jeg var gravid: Jeg gider ikke tude over vægtøgningen før jeg har født og der er gået 9 mdr ekstra... Det er der så nu....
Tog godt nok "kun" 10-12 kg på i graviditeten, men jeg vejede 10 kg for meget i forvejen. 4 uger efter fødslen var jeg tilbage på startvægten, uden at have gjort noget for det (havde bare hverken tid til at sove eller spise, haha)

Desværre har der så sneget sig 6 kg på i min barsel - fandt jo ud af at man bliver nødt til at spise, og så er det den nemme og usunde mad der er røget ned i løbet af dagen.

Satser dog på at der ryger lidt når jeg starter job igen

BTW, hvor er du dog en KØN pige

hehe tak for komplimenten  okay ja.det er nemt.for.nogle at tage på hvor det er svært for andre. sidder lige nu til glucosebelastnings test føj føj og føj! jeg er sulten har kvalme og vil have mad. sukkervand er bare ikke sagen det godt man har baby dk

Anmeld

3. august 2012

Hyacinth

Camillos skriver:

Ro på!

I min sidste graviditet tog jeg (hold fast) 40 kg på! For det første lå jeg i underkanten af BMI skalaen, fordi jeg var på vej op i vægt efter en spiseforstyrrelse. Så min krop sugede bare alt til min datter.

Dernæst havde jeg - ifølge lægerne - 20-25 kg væskeophobninger i kroppen og ja, jeg lignede en opsvumlet mummitrold! 

Ej, det var bestemt ikkke morsomt, men jeg levede efter kostplan fra diætist og vedligeholdte det samme aktivitetsniveau under graviditeten, som før jeg blev gravid.

Så der var vitterligt intet jeg kunne gøre ved det. De første to uger efter fødsel var der røget 15 kg og derfra stod jeg bum-stille på vægten til min datter var ca. 4-5 mdr., men så rykkede det også derfra! 

Jeg blev gravid med nr. 2, da hun var ca. 8 mdr. og der havde jeg tabt alt det jeg skulle og var normalvægtig med BMI 21. 

Nu er jeg i uge 28+5 og har taget 4 kg på, selvom det er præcis den samme kostplan + jeg også synder lidt ind i mellem

Så graviditeter er bare forskellige og det kommer af igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.