Jeg var for 10 år siden i et voldeligt forhold, og selv om tiden har lagt mange sår, så de nu bare er ar, så fylder de stadig lidt for meget i mit liv synes jeg. Jeg ville give alt for at slippe af med hadet, vreden til min eks, men jeg ved vitterligt ikke hvad jeg skal stille op? Har snakket med mange om det, er rimelig åben omkring det, over for venner og nær familie, men det er som om jeg ikke helt kan lukket det kapitel helt..
Er der andre end mig, der stadig så mange år efter går og har det sådan? Eller er det bare mig der skal tage mig sammen?
Det skal siges at jeg er i et MEGET sundt forhold i dag, og min kæreste kender til hele min historie.
Det gør mig ondt at høre du har været i et voldeligt forhold - jeg har selv været der med 2 ex-kærester der var sygeligt jaloux.
Den første havde jeg været sammen med i 5 år, da han valgte at gennemtæske mig foran hele hans venneflok. Jeg forsvandt ud i natten og meldte ham dagen efter til politiet, hvor jeg fik et tilhold. Jeg magtede ikke at møde ham i retten. Hans problem var, at han drak - og det var meget.... Jeg har stadig skadestuejournalen liggende - hvis nu!
Min 2 ex-kæreste valgte at tage kvælertag på mig og smadre mig i gulvet af nogle omgange, hvor han til slut tog den dummeste beslutning - smække mig i gulvet på Holbæk Skadestue, hvor han sad med hans elskerinde! Politiet kom og stoppede ham, og jeg forsvandt natten over.... Så ham sidste gang dagen efter hvor han tømte min lejlighed for hans ting (det tog ikke så lang tid, for han havde ikke ret meget her - vi boede sammen). Det er knap 8 år siden nu.
Det sidste forhold har jeg en masse ubesvarede spørgsmål til, men jeg har valgt at jeg ikke vil bruge mere tid på ham - han er simpelthen ikke det værd.
Det første stykke tid var jeg bange for at møde ham på gaden, og jeg turde ikke gå nogle steder medmindre jeg havde mine drengevenner med (hvis nu han dukkede op). Jeg har stadig lidt mén af de 2 - f.eks. folk skal ikke for tæt på mig (jeg vil vide hvor jeg har folk henne i nærheden), og jeg hader lugten af øl...
Jeg syntes du skal tage kontakt til Studenterrådgivningen, som flere har skrevet - måske det kan hjælpe dig videre
Jeg kan se du har fået en tid, flot at du går videre med det