Nogen med senfølger efter et voldeligt parforhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

Meliora

MortilElias2010 skriver:

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Meliora

MortilElias2010 skriver:

Highlightet med rødt kan jeg KLART anbefale!

Jeg oplevede for det første at blive meget mere varmt budt velkommen da jeg havde en aftale med studenterrådgivningen end hos psykologen i Horsens. Det var gratis! Og istedet for 45 min. lod han mig bare snakke i over en time og havde ikke travlt. Og det var så rart og så givtigt ifh. til dem jeg havde oplevet tidl. Jeg var i Esbjerg 2 gange og det hjalp mere end de 11 gange jeg fik af lægen. Så kan KUN anbefale det

Mine besøg skyldtes dog ikke et voldeligt forhold, men andre skelsættende oplevelser og erfaringer fra barndom/ungdom. Men uanset årsag, så vil jeg anbefale studenterrådgivningen

DEJLIGT! Vil bestemt også se frem til min samtale med psykologen derinde, hun lyder god (har googlet hende) :-)

Anmeld

31. juli 2012

fairlady

har du sat ord på de hævntanker/drømme du har?

hvad end man kæmper med, skal man nok være god til at sætte ord på.

Kan godt læse at du har snakket med folk om det, men tænkte om du også har sat ord på dine hævntanker?

Anmeld

31. juli 2012

tarkoflen

Meliora skriver:

ja har jeg godt selv tænkt på. Det er SU-budgettet bare ikke lige til, og samtidig tænker jeg at det ikke er noget der invaliderer mig i min hverdag. Har en veninde der er psykolog, som jeg har snakket med det om før.. Og alle har jo ret i at man skal tænke at han bare skal ud af mit hoved, og at jeg ikke skal spilde mere tid på denn kæmpe spassernar Men jeg er bare enormt hævntørstig og har aldrig rigtigt fået en afslutning på det. Samtidig kan jeg se at han bare lever sit liv (han arbejder med BØRN! ) og gennem gamle venner hører jeg fra tid til anden om at nu har han haft endnu en ny kæreste som han har gennemtævet.. Så bliver man bare så gal og føler sig magtesløs, over at han kan blive ved, og politiet ikke gør en flyvende fis!

Nu har jeg ikke læst hele tråden endnu, men da jeg nåede til dette, tænkte jeg, om han nogensinde er blevet anmeldt for at gennemtæve sine kærester? For det burde han virkelig blive!

En mand der gennemtæver sine kærester, skulle under ingen omstændigheder passe mine børn! Og det ville han jo heller ikke kunne hvis han fik en plettet straffeattest!

Sådan en idiot skal stoppes og straffes!

Jeg kan ikke sige så meget om, hvad du kan gøre, men der må da være nogle selvhjælpsgrupper for voldsramte kvinder?

De her skriver i hvert fald at de har googlede selvhjælpsgrupper voldsramte kvinder, og der kom en del op... Måske det kunne være løsningen for dig?

http://www.joan-soestrene.dk/

Stort

Anmeld

31. juli 2012

wamse

MortilElias2010 skriver:

Highlightet med rødt kan jeg KLART anbefale!

Jeg oplevede for det første at blive meget mere varmt budt velkommen da jeg havde en aftale med studenterrådgivningen end hos psykologen i Horsens. Det var gratis! Og istedet for 45 min. lod han mig bare snakke i over en time og havde ikke travlt. Og det var så rart og så givtigt ifh. til dem jeg havde oplevet tidl. Jeg var i Esbjerg 2 gange og det hjalp mere end de 11 gange jeg fik af lægen. Så kan KUN anbefale det

Mine besøg skyldtes dog ikke et voldeligt forhold, men andre skelsættende oplevelser og erfaringer fra barndom/ungdom. Men uanset årsag, så vil jeg anbefale studenterrådgivningen

Det er også studenterrådgivningen i Esbjerg jeg var hos

Anmeld

31. juli 2012

MortilElias2010

wamse skriver:

Det er også studenterrådgivningen i Esbjerg jeg var hos

Så ved du hvad jeg skriver om  Det er en skøn mulighed de har iværksat.

Anmeld

31. juli 2012

Meliora

tarkoflen skriver:

Nu har jeg ikke læst hele tråden endnu, men da jeg nåede til dette, tænkte jeg, om han nogensinde er blevet anmeldt for at gennemtæve sine kærester? For det burde han virkelig blive!

En mand der gennemtæver sine kærester, skulle under ingen omstændigheder passe mine børn! Og det ville han jo heller ikke kunne hvis han fik en plettet straffeattest!

Sådan en idiot skal stoppes og straffes!

Jeg kan ikke sige så meget om, hvad du kan gøre, men der må da være nogle selvhjælpsgrupper for voldsramte kvinder?

De her skriver i hvert fald at de har googlede selvhjælpsgrupper voldsramte kvinder, og der kom en del op... Måske det kunne være løsningen for dig?

http://www.joan-soestrene.dk/

Stort

Jeg anmeldte ham dengang, men politiet gjorde aldrig mere ud af det end en snak med ham, og til sidst et tilhold. Jeg var kun 17 år, så vidste ikke så meget om reglerne osv, men kan huske at da jeg tudene med blå mærker (og billeder af dette) sad hos politiet sammen med min mor, så sagde de at de ikke rigtigt kunne gøre noget uden vidner eller beviser. Jeg kan huske jeg sagde "så jeg skal være død eller tæt på, før I foretager jer noget"?! hvortil de svarede at ja det skulle man desværre, før de kunne rejse en sag. Latterlige betjente... I dag ved jeg at jeg skulle have KRÆVET en rigtig retssag, men det kunne jeg ikke dengang..

Jeg forestiller mig at nogle af kvinderne må have anmeldt ham, men er ikke sikker på der bliver gjort så meget, så han er aldrig meget dømt (hvad jeg ved af)... Det er i høj grad det der nager mig også, for han burde jo udstilles foran hele DK og aldrig få hverken job eller kæreste 

Men tak for dit link, det ligger jeg på 

Anmeld

31. juli 2012

Meliora

fairlady skriver:

har du sat ord på de hævntanker/drømme du har?

hvad end man kæmper med, skal man nok være god til at sætte ord på.

Kan godt læse at du har snakket med folk om det, men tænkte om du også har sat ord på dine hævntanker?

Jeg forestiller mig hvad jeg ville sige hvis jeg fik chancen, eller hvad jeg ville gøre hvis han pludselig overfalte mig, osv. Men tænker også tanker som at jeg ville fryde mig over hans ulykke, og har i det hele taget lyst til at ødelægge hans liv. Og sådanne tanker bryder jeg mig ikke om at have, da jeg ellers er et fornuftigt voksent menneske, der aldrig tyer til vold, og altid er positiv og næstekærlig. Jeg gider ikke hade mere, derfor har jeg søgt psykologhjælp i dag.

Anmeld

31. juli 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Puha en tråd !! Hvor er jeg ked af at høre, at der er så mange herinde, der har været i et voldeligt forhold, og at I skal kæmpe med det så lang tid efter!! Jeg sender jer alle et kæmpe kram  Og ønsker jer ALT det bedste fremover  

I er FOR seje!!!!!!!! Knuus 

/ Taco78 

Anmeld

31. juli 2012

chael

Har du haft snakket med en psykolog? Måske han/hun kan hjælpe dig videre?!

Kram din vej!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.