Nogen med senfølger efter et voldeligt parforhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

Meliora

chael skriver:

Har du haft snakket med en psykolog? Måske han/hun kan hjælpe dig videre?!

Kram din vej!!

efter at både min veninde og en bruger herinde forslog mig at tage fat i studenterrådgivningen, har jeg fået en tid hos en psykolog derinde:-) helt gratis

Men tak for dit svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

tarkoflen

Meliora skriver:

Jeg anmeldte ham dengang, men politiet gjorde aldrig mere ud af det end en snak med ham, og til sidst et tilhold. Jeg var kun 17 år, så vidste ikke så meget om reglerne osv, men kan huske at da jeg tudene med blå mærker (og billeder af dette) sad hos politiet sammen med min mor, så sagde de at de ikke rigtigt kunne gøre noget uden vidner eller beviser. Jeg kan huske jeg sagde "så jeg skal være død eller tæt på, før I foretager jer noget"?! hvortil de svarede at ja det skulle man desværre, før de kunne rejse en sag. Latterlige betjente... I dag ved jeg at jeg skulle have KRÆVET en rigtig retssag, men det kunne jeg ikke dengang..

Jeg forestiller mig at nogle af kvinderne må have anmeldt ham, men er ikke sikker på der bliver gjort så meget, så han er aldrig meget dømt (hvad jeg ved af)... Det er i høj grad det der nager mig også, for han burde jo udstilles foran hele DK og aldrig få hverken job eller kæreste 

Men tak for dit link, det ligger jeg på 

Det var da utroligt, uduelig betjent du har været hos der

Jeg tænker bare på at Peter blev tiltalt selvom Amalie trak sin anmeldelse tilbage, så man kan da håbe, at der er ændret lidt i det!

Men der var måske også nogle vidner...

Måske hvis man var flere, der gik sammen mod ham, var chancerne større?

Jeg håber du kan få noget hjælp så du kan glemme den klaphat!

Anmeld

31. juli 2012

Meliora

Taco78 skriver:

Puha en tråd !! Hvor er jeg ked af at høre, at der er så mange herinde, der har været i et voldeligt forhold, og at I skal kæmpe med det så lang tid efter!! Jeg sender jer alle et kæmpe kram  Og ønsker jer ALT det bedste fremover  

I er FOR seje!!!!!!!! Knuus 

Tak for dit søde indlæg Ja det er skrækkeligt at så mange skal lide under onde mænds psykopati, men godt at man kan få hjælp til at komme videre... 

Anmeld

31. juli 2012

Meliora

tarkoflen skriver:

Det var da utroligt, uduelig betjent du har været hos der

Jeg tænker bare på at Peter blev tiltalt selvom Amalie trak sin anmeldelse tilbage, så man kan da håbe, at der er ændret lidt i det!

Men der var måske også nogle vidner...

Måske hvis man var flere, der gik sammen mod ham, var chancerne større?

Jeg håber du kan få noget hjælp så du kan glemme den klaphat!

Peter og amalie sagen blev kun en realitet pga. deres plads i medierne, og politiet ikke ville miste ansigt.

Men ja der var jo vidner der havde set hende lige bagefter. Jeg havde kun billeder er skaderne, vidner til den efterfølgende hærværk, dødstrusler på sms osv. Men det var ikke nok mente politiet, og de synes de lige skulle starte med at snakke med ham, og efterfølgende give ham et tilhold, og så sagde de at hvis han overtrådte tilholdet, kunne de gøre noget... men det gjorde han HELDIGVIS ikke...

Det kan godt være det ville hjælpe at være flere sammen, men jeg har heller ikke lyst til at grave det hele frem, og igen blive en del af hans syge hjerne. Han skal ikke have nogen grund til at få mig på hjernen igen, og det ville han få hvis jeg begyndte at blande mig og træde ind på hans territorie ved at tage kkontakt til hans eks'er. Nej tak, det skal jeg SLET ikke nyde noget af, for så skal angsten da nok blive forværret 

Anmeld

31. juli 2012

tarkoflen

Meliora skriver:

Peter og amalie sagen blev kun en realitet pga. deres plads i medierne, og politiet ikke ville miste ansigt.

Men ja der var jo vidner der havde set hende lige bagefter. Jeg havde kun billeder er skaderne, vidner til den efterfølgende hærværk, dødstrusler på sms osv. Men det var ikke nok mente politiet, og de synes de lige skulle starte med at snakke med ham, og efterfølgende give ham et tilhold, og så sagde de at hvis han overtrådte tilholdet, kunne de gøre noget... men det gjorde han HELDIGVIS ikke...

Det kan godt være det ville hjælpe at være flere sammen, men jeg har heller ikke lyst til at grave det hele frem, og igen blive en del af hans syge hjerne. Han skal ikke have nogen grund til at få mig på hjernen igen, og det ville han få hvis jeg begyndte at blande mig og træde ind på hans territorie ved at tage kkontakt til hans eks'er. Nej tak, det skal jeg SLET ikke nyde noget af, for så skal angsten da nok blive forværret 

Det er da for sindsygt, når du har smser og alt muligt meget mærkeligt at man ikke tager det alvorligt!

Ja Peter og Amalie farcen er jo nok blevet blæst op på grund af medierne!

Kan sagtens forstå, at du ikke vil rippe op i alt det gamle! Det var også mere, hvis du tænkte, at det kunne hjælpe dig videre, hvis han fik en dom for det han har gjort mod dig!

Anmeld

31. juli 2012

Meliora

tarkoflen skriver:

Det er da for sindsygt, når du har smser og alt muligt meget mærkeligt at man ikke tager det alvorligt!

Ja Peter og Amalie farcen er jo nok blevet blæst op på grund af medierne!

Kan sagtens forstå, at du ikke vil rippe op i alt det gamle! Det var også mere, hvis du tænkte, at det kunne hjælpe dig videre, hvis han fik en dom for det han har gjort mod dig!

Det kunne helt sikkert hjælpe, men samtidig vil det rippe op i for meget og jeg vil sætte min families sikkerhed på spil, da han er decideret psykopat. Så jeg vælger psykologvejen i stedet

Men ja, man mister sin tro på systemet, når de ikke burer hans slags inde 

Anmeld

31. juli 2012

tarkoflen

Meliora skriver:

Det kunne helt sikkert hjælpe, men samtidig vil det rippe op i for meget og jeg vil sætte min families sikkerhed på spil, da han er decideret psykopat. Så jeg vælger psykologvejen i stedet

Men ja, man mister sin tro på systemet, når de ikke burer hans slags inde 

Utroligt at sådan en mand kan gå på fri fod

Håber det bedste for dig! Han skal ikke have lov til at ødelægge mere end han har gjort! Gid man bare kunne parkerer sådan nogle oplevelser et sted og aldrig finde dem frem igen!

Anmeld

31. juli 2012

Meliora

Utroligt at sådan en mand kan gå på fri fod

Håber det bedste for dig! Han skal ikke have lov til at ødelægge mere end han har gjort! Gid man bare kunne parkerer sådan nogle oplevelser et sted og aldrig finde dem frem igen!

Tusind tak, det er sødt af dig Har i dag besluttet at jeg nægter at lade ham være en del af mit liv (altså i hovedet), og vil kæmpe for at få ham ud af min angst, mine drømme, tanker osv. Ser frem til at starte til psykolog, så det kapitel kan blive lukket én gang for alle og der kan komme en stor lås på:-)

Anmeld

31. juli 2012

Ryberg

Jeg kender din situation, her er det dog kun 4 år siden jeg flygtede.. Og ved hvor hårdt det er.. Hvordan det til tider kan æde en op, hvordan det tærer på éns kræfter, og ens omgivelser..
Jeg gik i psykolog behandling et år efter, og måtte en tur igennem igen her i år, og det hjælper ikke..
Er så startet ved coach! Og det hjælper.. For tit og ofte ved vi godt selv analysen af problemerne og hvorfor det er sket, hvorfor han var et røv hul .. Jeg havde brug for hjælp til at komme videre.. Det hjælper en coach med!

Jeg var i et voldeligt forhold i 5 år hvor jeg og hans datter fra hun var 1 år til jeg flygtede blev banket ugentligt..

Og det er hårdt ! Specielt den dårlige samvittighed over ikke at have meldt ham når den lille pige var gul og blå..

Jeg har mange redskaber jeg gerne vil dele ud, hvis det har interesse.. Så skriv en pb - sidder fra tlf lige nu.

Anmeld

31. juli 2012

Meliora

KittyGirl skriver:

Jeg kender din situation, her er det dog kun 4 år siden jeg flygtede.. Og ved hvor hårdt det er.. Hvordan det til tider kan æde en op, hvordan det tærer på éns kræfter, og ens omgivelser..
Jeg gik i psykolog behandling et år efter, og måtte en tur igennem igen her i år, og det hjælper ikke..
Er så startet ved coach! Og det hjælper.. For tit og ofte ved vi godt selv analysen af problemerne og hvorfor det er sket, hvorfor han var et røv hul .. Jeg havde brug for hjælp til at komme videre.. Det hjælper en coach med!

Jeg var i et voldeligt forhold i 5 år hvor jeg og hans datter fra hun var 1 år til jeg flygtede blev banket ugentligt..

Og det er hårdt ! Specielt den dårlige samvittighed over ikke at have meldt ham når den lille pige var gul og blå..

Jeg har mange redskaber jeg gerne vil dele ud, hvis det har interesse.. Så skriv en pb - sidder fra tlf lige nu.

Puuuha, det kan jeg godt forstå du har haft det svært med at døje.. Godt du har fundet hjælp. Jeg prøver i første omgang en psykolog, nu hvor jeg kan få det gratis (er på SU) og så må jeg jo overveje coach hvis det ikke hjælper:-)

Men tak for dit råd, og selv held og lykke med det hele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.