Når man skal smide 30 kilo for at starte i behandling....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

lige netop... der skal være plads til de små udskejelser... ellers bliver det ik holdbart i længden... og det skal det jo helst være

lige præcis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Tulle28

Kort og godt: Lad være med at spise sukker! Min erfaring er, at jo mere sukker man spiser, jo mere har man lyst til det. Hvis jeg tager en uge uden sukker, så har jeg ikke den samme trang. Det gælder også junkfood og chips og andet usundt.

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Kort og godt: Lad være med at spise sukker! Min erfaring er, at jo mere sukker man spiser, jo mere har man lyst til det. Hvis jeg tager en uge uden sukker, så har jeg ikke den samme trang. Det gælder også junkfood og chips og andet usundt.

Tak for svar, det vil jeg forsøge at lade helt være med (pånær lidt frugt) 

Anmeld

31. juli 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

i know, men tænker stadig det er bedre end slik:-) Men måske skulle jeg vænne mig til at have gulerødder med på job, til eftermiddagssulten

Og btw tillykke med dit flotte vægttab, det er virkelig imponerende. Så bør jeg sgu også kunne smide 30-40 kilo. Skal smide 30 før jeg er i normal området med bmi, men vil gerne smide 40, så jeg blir helt slank må sætte mig nogle delmål, tror jeg. 

Jeg var også engang afhængig af chokolade, jeg begyndte at lave varm kakao af skummetmælk og med flydende SØD - og lavede den god kraftig, så det mindede mest muligt om chokolade.... ved godt at kakaopulveret ikke er sundt, men der er i hvert fald færre kalorier i sådan et glas, end i en plade Marabou...

Og så havde jeg altid POLO og lakridser på lager....

Bananer skulle forøvrigt tage en del af sukkertrangen...

Anmeld

31. juli 2012

MorDk

B&J skriver:

først smid det hele ud

når i handler ind går i uden om slikken.

om aften når i får lyst til slik har i nogle boller frugt knækbrød et eller andet lækkert i kan spise sammen istedet for....

HUSK spis hver 2-3 time

det er ikke flovt der er mange der har det problem og jeg var en af dem

Det var de samme råd jeg ville give dig

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Jeg var også engang afhængig af chokolade, jeg begyndte at lave varm kakao af skummetmælk og med flydende SØD - og lavede den god kraftig, så det mindede mest muligt om chokolade.... ved godt at kakaopulveret ikke er sundt, men der er i hvert fald færre kalorier i sådan et glas, end i en plade Marabou...

Og så havde jeg altid POLO og lakridser på lager....

Bananer skulle forøvrigt tage en del af sukkertrangen...

Tak for de gode råd

Anmeld

31. juli 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

... man samtidig er sukkerafhængig, så er det sgu lidt noget lort

Ihhh, vi har bare prøvet SÅ mange gange at droppe slik og chokolade om aftenen, og det er bare det eneste vi har svært ved at droppe. Er der andre der har været i samme situation?

Hver gang jeg har lyst til slik tænker jeg bare på at jeg hellere vil være mor, og være slank så jeg kan starte i ICSI behandling, men gang på gang går det bare galt alligevel 

Er der nogen der har nogle gedigne råd til hvordan man slipper af med sukkerafhængigheden?

Vi har intet problem med at spise sundt, og jeg får endda slæbt mig selv til træning et par gange om ugen, men det batter jo ikke en skid når man spiser chokolade hver dag

Er lige anonym, da jeg synes det er ret pinligt 

Åhh jeg bliver lidt træt, når folk siger, at man bare skal lade være med at give efter for trangen! Det er jo det samme som at skulle stoppe med at ryge, det er en dårlig vane!

Nå men jeg er også alt for glad for søde sager! Særligt omkring æl og mens... Der er det rigtig slemt!

Jeg har i dag været ved akupunktør og glæder mig til at se, om den lille nål jeg har siddende i øret hjælper mig bare lidt på vej

Jeg er i behandling, og ikke overvægtig, men jeg gad godt, at jeg ikke havde lyst til så meget snolder

Held og lykke med projekt slip sukkertrangen, hvis du finder nogle gode tips, så sig endelig til

Og held og lykke med babyprojeketet

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Åhh jeg bliver lidt træt, når folk siger, at man bare skal lade være med at give efter for trangen! Det er jo det samme som at skulle stoppe med at ryge, det er en dårlig vane!

Nå men jeg er også alt for glad for søde sager! Særligt omkring æl og mens... Der er det rigtig slemt!

Jeg har i dag været ved akupunktør og glæder mig til at se, om den lille nål jeg har siddende i øret hjælper mig bare lidt på vej

Jeg er i behandling, og ikke overvægtig, men jeg gad godt, at jeg ikke havde lyst til så meget snolder

Held og lykke med projekt slip sukkertrangen, hvis du finder nogle gode tips, så sig endelig til

Og held og lykke med babyprojeketet

Tusind tak, og JA, det ER bare pissesvært at slippe trangen, men det må jo kunne lykkedes:-)

Held og lykke med dit eget projekt også, lyder spændende med akupunktur 

Anmeld

31. juli 2012

TineA

Anonym skriver:

... man samtidig er sukkerafhængig, så er det sgu lidt noget lort

Ihhh, vi har bare prøvet SÅ mange gange at droppe slik og chokolade om aftenen, og det er bare det eneste vi har svært ved at droppe. Er der andre der har været i samme situation?

Hver gang jeg har lyst til slik tænker jeg bare på at jeg hellere vil være mor, og være slank så jeg kan starte i ICSI behandling, men gang på gang går det bare galt alligevel 

Er der nogen der har nogle gedigne råd til hvordan man slipper af med sukkerafhængigheden?

Vi har intet problem med at spise sundt, og jeg får endda slæbt mig selv til træning et par gange om ugen, men det batter jo ikke en skid når man spiser chokolade hver dag

Er lige anonym, da jeg synes det er ret pinligt 

Lad være med at købe det! Det er da simpelt nok. Hvis man har det, så spiser man det. Lad være med at have et slikskab i den tro, at "man godt kan styre det".
Spis mandler/rosiner sammen - det er lækkert
Sukkerfri bolcher
Knækbrød med hamburgerryg
Ellers kan dadelkugler anbefales - det smager så godt!!

Anmeld

31. juli 2012

B&J

Anonym skriver:

Det er nok et meget godt råd, så man ikke hele tiden er sulten Tak for det, vi skal nok klare det. Bruger også madlog, så der kan jeg jo se sort på hvidt hvad jeg gør godt og hvad jeg gør mindre godt. Og selvfølgelig er det logisk at en b&j bøtte ikke gør godt i regnskabet, når man kun må få 1400 kalorier om dagen

Jeg finder rygraden frem, det er vist bare det der skal til 

Nej den is er ikke sund men hold op den smager jo godt

men håber virkelig det lykkes for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.