Når man skal smide 30 kilo for at starte i behandling....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

man skal have lidt hygge. så gør det hver fredag eller lørdag feks for der er weekend og man hygger...

men husk nogle gange kan hygge også være frugt fad med hjemme lavet pizza snegle hvor man tager en pg lidt frugt evt grøntsager..

lav en sund dip jamen så er det jo bare lækkert

evt saltstænger de er mere sunde

hvis du har lyst til noget usundt hverdag skift ud med 10 stk nødder hvis du kan lig det for det er det sunde fedt der er i nødder

Kan ikke lide nødder rå Men spiser nogen gang vindruer i stedet eller fuldkornsknækbrød med cheasy ost på... 

Men ja du har ret, skal virkelig bare finde rygraden frem, og tænke på hvad jeg har gjort de andre gange 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Anonym trådstarter

JanetBJ skriver:

Smid alt slikket ud og husk at spis fornuftigt inden at i går ned og køber ind. Man kommer nemt til at købe alt muligt usundt når man handler ind på tom mave.

Køber det aldrig når jeg handler, der er jeg standhaftig nok:-) Det er i de sene aftentimer når vi skal til at se en film, at det går galt, og kæresten bliver sendt i kiosken:-(

Men tak for dit svar 

Anmeld

31. juli 2012

B&J

Anonym skriver:

Kan ikke lide nødder rå Men spiser nogen gang vindruer i stedet eller fuldkornsknækbrød med cheasy ost på... 

Men ja du har ret, skal virkelig bare finde rygraden frem, og tænke på hvad jeg har gjort de andre gange 

nemlig men husk husk husk... frugt er der sukker i også så det heller max 2stykker om dagen vidruer er en håndfuld... med brød med ost man kan sagtens spise lækkert og hyggeligt selv om det er sundt....

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nemlig men husk husk husk... frugt er der sukker i også så det heller max 2stykker om dagen vidruer er en håndfuld... med brød med ost man kan sagtens spise lækkert og hyggeligt selv om det er sundt....

i know, men tænker stadig det er bedre end slik:-) Men måske skulle jeg vænne mig til at have gulerødder med på job, til eftermiddagssulten

Og btw tillykke med dit flotte vægttab, det er virkelig imponerende. Så bør jeg sgu også kunne smide 30-40 kilo. Skal smide 30 før jeg er i normal området med bmi, men vil gerne smide 40, så jeg blir helt slank må sætte mig nogle delmål, tror jeg. 

Anmeld

31. juli 2012

B&J

i know, men tænker stadig det er bedre end slik:-) Men måske skulle jeg vænne mig til at have gulerødder med på job, til eftermiddagssulten

Og btw tillykke med dit flotte vægttab, det er virkelig imponerende. Så bør jeg sgu også kunne smide 30-40 kilo. Skal smide 30 før jeg er i normal området med bmi, men vil gerne smide 40, så jeg blir helt slank må sætte mig nogle delmål, tror jeg. 

start med at sige du vil smide de 5først kg det er meget nemmer

og ja spis hele tiden men småt også gerne en bolle med noget lækker inden i eller knækbrød rugbrød jaa du bliver heller ikke så lækker sulten hvis man små spiser genenm hele dagen for så sent om aften føler man kun man har spist hele dagen og man har stabileseret (staves) ens sukker behov...

men ja SLIK smager jo mega godt... men det er også DUMT for man tager på af det skidt...

og mange tak for dine søde ord

Anmeld

31. juli 2012

OktoberMor

Hej med dig.. 

Det er ikke nemt at leve i en verden hvor usunde ting er så nemme at få fat på, jeg selv er lidt overvægtig, men når jeg har født så skal der ske alvorlige ændringer, for jeg kan ikke leve sådan her mere.. Jeg har også flere gange sendt min mand ud efter noget lækkert om aftnen, også spiser vi det, og først bagefter tænker man, "Gud, hvos er vi klamme"... Jeg tror det er vigtigt at man sørger for at ha masser af energi og lysten til at stoppe helt, i bliver nød til at aftale at nu er det nok.. Så når i får lyst til noget usundt, så gør som andre skriver, spis noget sundt istedet, eller lav noget, så i fjerner fokus fra at i har lyst til mad..  Jeg ved det er svært, taler af erfaring selv, men hvis i virkelig brænder for at få en lille spire i mavsen, så kan i sagtens klare det.. Jeg krydser mine fingre for at i klare den, og får et sundt og frisk barn, som i kan nyde livet med... Det er det hele værd! Så ud med dårlige vaner, og ind med nye.. 

Anmeld

31. juli 2012

MariaKyedDK

Kay skriver:

jeg skulle tabe 25 kg. før vi kunne komme i behandling... jeg har pco så startede ud med at skære brød, kartofler, ris, og pasta ud af min kost... (ikke fuldstendig fanatisk men så meget som muligt)

der efter oprettede jeg en bruger på madlog.dk hvor du skal skrive højde og vægt og normale aktivitets nivou og den beregner hvor mange kalorier du skal havde om dagen... og så spiser du og taster ind og den fortæller dig om du har spist for meget eller her flere kalorier tilbage...

der igennem fandt jeg nogle kalorie syndere jeg ik viste var så slemme... selvom jeg mente jeg havde helt styr på det med sund mad... det gode er at når du om aftenen sidder og har lyst til noget sødt... så kan du gå ind og se... nå jeg har x antal kalorier tilbage i dag... så må jeg spise x gram chokolade fx.

eller hmmm jeg har ik flere kalorier til bage i regnskabet men jeg vil bare så gerne havde den der chokolade bar... så må jeg løbe mig en tur, taste turen ind og så får du ekstre kalorier til den dag...

jeg kan godt li den metode fordi den ik er fanatisk... og fordi jeg kan motionere og taste ind og bruge de ekstre kalorier....

der ud over gjorde jeg det at jeg holdte 1-2 pause dage om måneden... hvor jeg ikke tastede... og drak sodavand og festede (alcohol har mange kalorier) spiste fløde kartofler og chokolade og så på den igen bagefter... mine pauster lå gerne i weekender når vi skulle noget

det gør at du sætter din forbrandign i vejret, da kroppen godt kan gå lidt i stå når den vender sig til ikke at få så mange kalorier... og det gør at det ikke bliver lige så surt...

jeg tabte de 25 kg. og lidt mere... men nåede ikke i behandling inden jeg blev gravid...

så op på hesten... du kan godt klare det  og du kan altid skrive til mig for opbakning og gode råd

er virkelig nysgerrig, hvad spise du så i stedet for ris, kartofler , brød og alt det der ????

kan slet ikke finde ud af det, synes det er mærkeligt , så hvad spiser du i stedet for alt det ????

Anmeld

31. juli 2012

Kløver

Anonym skriver:

Har lige læst lidt om den kur, og den minder meget om sådann som vi spiser. Vi undgår helst pasta, brød, ris, nudler, og spiser meget fedtfattigt kød, fisk og grøntsager. Og jeg spiser som regel en smoothie om morgenen, castus frugtstænger med fuldkorn om eftermiddagen på jobbet, når jeg er sulten, og så primært salat til frokost på job, og en rugbrød med sundt påløg herhjemme.

Så maden er der virkelig styr på. Og vi har gået til diætist, som sagde vi spiste super sundt, så længe vi droppede guffet om aftenen. Vil bare gerne slippe for at sukkeret har den magt over mig. Bliver nogen gange helt sur, hvis min kæreste prøver at være standhaftig.. det er jo ikke godt

Men det hjælper lidt med jeres søde svar, jeg må jo bare op på hesten igen. Går ud og laver mig en smoothie nu, har ikke fået morgenmad endnu, da jeg har fri idag og har sovet længe.

måske andet også kan rettes ind, mad mængderne, om der er noget som kan give det, motion. men ja får man slik hver dag er der jo noget der, men tror desværre ikke der er så meget andet for end kold tyrker.... fik engang at vide, at man ikke kan droppe en vane, man skal erstatte med en ny, da jeg stoppede med at ryge blev min nye vane chokolade, bum og jeg var overvægtig igen, spiser ikke sødt nær så ofte mere, men har så svaghed for især cola håber det lykkedes for jer

Anmeld

31. juli 2012

MariaKyedDK

MariaKyedDK skriver:

er virkelig nysgerrig, hvad spise du så i stedet for ris, kartofler , brød og alt det der ????

kan slet ikke finde ud af det, synes det er mærkeligt , så hvad spiser du i stedet for alt det ????

altså ikke mærkeligt på den måde : men jeg forstiller mig at du så kun spiser kød og salat eller ???

Anmeld

31. juli 2012

JanetBJ

Anonym skriver:

Køber det aldrig når jeg handler, der er jeg standhaftig nok:-) Det er i de sene aftentimer når vi skal til at se en film, at det går galt, og kæresten bliver sendt i kiosken:-(

Men tak for dit svar 

Nååeh for dælen da øvs øvs ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.