Når man skal smide 30 kilo for at starte i behandling....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.984 visninger
40 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

Anonym trådstarter

... man samtidig er sukkerafhængig, så er det sgu lidt noget lort

Ihhh, vi har bare prøvet SÅ mange gange at droppe slik og chokolade om aftenen, og det er bare det eneste vi har svært ved at droppe. Er der andre der har været i samme situation?

Hver gang jeg har lyst til slik tænker jeg bare på at jeg hellere vil være mor, og være slank så jeg kan starte i ICSI behandling, men gang på gang går det bare galt alligevel 

Er der nogen der har nogle gedigne råd til hvordan man slipper af med sukkerafhængigheden?

Vi har intet problem med at spise sundt, og jeg får endda slæbt mig selv til træning et par gange om ugen, men det batter jo ikke en skid når man spiser chokolade hver dag

Er lige anonym, da jeg synes det er ret pinligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

B&J

først smid det hele ud

når i handler ind går i uden om slikken.

om aften når i får lyst til slik har i nogle boller frugt knækbrød et eller andet lækkert i kan spise sammen istedet for....

HUSK spis hver 2-3 time

det er ikke flovt der er mange der har det problem og jeg var en af dem

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

først smid det hele ud

når i handler ind går i uden om slikken.

om aften når i får lyst til slik har i nogle boller frugt knækbrød et eller andet lækkert i kan spise sammen istedet for....

HUSK spis hver 2-3 time

det er ikke flovt der er mange der har det problem og jeg var en af dem

Tak for dit søde svar Vi har aldrig noget på lager, og det værste er at jeg meget sjældent køber det i supermarkederne når jeg er nede og handle. Der bliver smidt masser af sunde ting og frugt i kurven. Og når trængen så kommer om aftenen, bliver manden sendt ind i døgnnetto der ligger 50 m. fra vores opgang

Har tidligere smidt 20-25 kg, så VED at jeg kan...

Tror du det er bedst at droppe alt HELT, eller aftale 1 dag om ugen man kan få lidt? 

Anmeld

31. juli 2012

Kløver

Anonym skriver:

Ihhh, vi har bare prøvet SÅ mange gange at droppe slik og chokolade om aftenen, og det er bare det eneste vi har svært ved at droppe. Er der andre der har været i samme situation?

Hver gang jeg har lyst til slik tænker jeg bare på at jeg hellere vil være mor, og være slank så jeg kan starte i ICSI behandling, men gang på gang går det bare galt alligevel 

Er der nogen der har nogle gedigne råd til hvordan man slipper af med sukkerafhængigheden?

Vi har intet problem med at spise sundt, og jeg får endda slæbt mig selv til træning et par gange om ugen, men det batter jo ikke en skid når man spiser chokolade hver dag

Jeg har før haft rigtig stor glæde af soth beach kuren, det tager nogle dage før man er ovre det værste men så hjælper det, og nok mest det råd, undgå at købe det hjem, men det er også svært

Kan i få lidt hjælp så du kan tabe dig, feks hjælp ved lægen. du skal dog bare have den rigtige, jeg fik "hjælp" af en tynd dame, som helt seriøst sad, lige så helligt og sagde: i stedet for et stykke chokolade lørdag aften, skal du bare nyde et glas vand flot !!!!!!!

Det er mega mega svært. du kan måske snakke med lægen, om du har ubalance i insulin eller stofskiftet

håber det bedste, så i kan komme i behandling

Anmeld

31. juli 2012

JanetBJ

Smid alt slikket ud og husk at spis fornuftigt inden at i går ned og køber ind. Man kommer nemt til at købe alt muligt usundt når man handler ind på tom mave.

Anmeld

31. juli 2012

Kay

jeg skulle tabe 25 kg. før vi kunne komme i behandling... jeg har pco så startede ud med at skære brød, kartofler, ris, og pasta ud af min kost... (ikke fuldstendig fanatisk men så meget som muligt)

der efter oprettede jeg en bruger på madlog.dk hvor du skal skrive højde og vægt og normale aktivitets nivou og den beregner hvor mange kalorier du skal havde om dagen... og så spiser du og taster ind og den fortæller dig om du har spist for meget eller her flere kalorier tilbage...

der igennem fandt jeg nogle kalorie syndere jeg ik viste var så slemme... selvom jeg mente jeg havde helt styr på det med sund mad... det gode er at når du om aftenen sidder og har lyst til noget sødt... så kan du gå ind og se... nå jeg har x antal kalorier tilbage i dag... så må jeg spise x gram chokolade fx.

eller hmmm jeg har ik flere kalorier til bage i regnskabet men jeg vil bare så gerne havde den der chokolade bar... så må jeg løbe mig en tur, taste turen ind og så får du ekstre kalorier til den dag...

jeg kan godt li den metode fordi den ik er fanatisk... og fordi jeg kan motionere og taste ind og bruge de ekstre kalorier....

der ud over gjorde jeg det at jeg holdte 1-2 pause dage om måneden... hvor jeg ikke tastede... og drak sodavand og festede (alcohol har mange kalorier) spiste fløde kartofler og chokolade og så på den igen bagefter... mine pauster lå gerne i weekender når vi skulle noget

det gør at du sætter din forbrandign i vejret, da kroppen godt kan gå lidt i stå når den vender sig til ikke at få så mange kalorier... og det gør at det ikke bliver lige så surt...

jeg tabte de 25 kg. og lidt mere... men nåede ikke i behandling inden jeg blev gravid...

så op på hesten... du kan godt klare det  og du kan altid skrive til mig for opbakning og gode råd

Anmeld

31. juli 2012

B&J

Anonym skriver:

Tak for dit søde svar Vi har aldrig noget på lager, og det værste er at jeg meget sjældent køber det i supermarkederne når jeg er nede og handle. Der bliver smidt masser af sunde ting og frugt i kurven. Og når trængen så kommer om aftenen, bliver manden sendt ind i døgnnetto der ligger 50 m. fra vores opgang

Har tidligere smidt 20-25 kg, så VED at jeg kan...

Tror du det er bedst at droppe alt HELT, eller aftale 1 dag om ugen man kan få lidt? 

man skal have lidt hygge. så gør det hver fredag eller lørdag feks for der er weekend og man hygger...

men husk nogle gange kan hygge også være frugt fad med hjemme lavet pizza snegle hvor man tager en pg lidt frugt evt grøntsager..

lav en sund dip jamen så er det jo bare lækkert

evt saltstænger de er mere sunde

hvis du har lyst til noget usundt hverdag skift ud med 10 stk nødder hvis du kan lig det for det er det sunde fedt der er i nødder

Anmeld

31. juli 2012

Kongmulle

Anonym skriver:

Sørg for ikke at have det i huset og så lad være med at købe noget. Så er det en del nemmere. Og i princippet så er det ikke sværere end at lade være. Lad være med at komme med dårlige undskyldninger overfor dig selv. Det handler i bund og grund om at enten spiser du det eller også gør du ikke!

Dit ønske om at få barn må veje tungere end et stykke chokolade altså.

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Jeg har før haft rigtig stor glæde af soth beach kuren, det tager nogle dage før man er ovre det værste men så hjælper det, og nok mest det råd, undgå at købe det hjem, men det er også svært

Kan i få lidt hjælp så du kan tabe dig, feks hjælp ved lægen. du skal dog bare have den rigtige, jeg fik "hjælp" af en tynd dame, som helt seriøst sad, lige så helligt og sagde: i stedet for et stykke chokolade lørdag aften, skal du bare nyde et glas vand flot !!!!!!!

Det er mega mega svært. du kan måske snakke med lægen, om du har ubalance i insulin eller stofskiftet

håber det bedste, så i kan komme i behandling

Har lige læst lidt om den kur, og den minder meget om sådann som vi spiser. Vi undgår helst pasta, brød, ris, nudler, og spiser meget fedtfattigt kød, fisk og grøntsager. Og jeg spiser som regel en smoothie om morgenen, castus frugtstænger med fuldkorn om eftermiddagen på jobbet, når jeg er sulten, og så primært salat til frokost på job, og en rugbrød med sundt påløg herhjemme.

Så maden er der virkelig styr på. Og vi har gået til diætist, som sagde vi spiste super sundt, så længe vi droppede guffet om aftenen. Vil bare gerne slippe for at sukkeret har den magt over mig. Bliver nogen gange helt sur, hvis min kæreste prøver at være standhaftig.. det er jo ikke godt

Men det hjælper lidt med jeres søde svar, jeg må jo bare op på hesten igen. Går ud og laver mig en smoothie nu, har ikke fået morgenmad endnu, da jeg har fri idag og har sovet længe.

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Kongmulle skriver:

Sørg for ikke at have det i huset og så lad være med at købe noget. Så er det en del nemmere. Og i princippet så er det ikke sværere end at lade være. Lad være med at komme med dårlige undskyldninger overfor dig selv. Det handler i bund og grund om at enten spiser du det eller også gør du ikke!

Dit ønske om at få barn må veje tungere end et stykke chokolade altså.

Helt enig, og det er også sådan jeg tænker 99% af tiden. Det er bare når den fysiske trang kommer, at det er svært at lade være.. Men det SKAL jeg bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.