Når man skal smide 30 kilo for at starte i behandling....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

Kay

MariaKyedDK skriver:

er virkelig nysgerrig, hvad spise du så i stedet for ris, kartofler , brød og alt det der ????

kan slet ikke finde ud af det, synes det er mærkeligt , så hvad spiser du i stedet for alt det ????

hmmm grøntsager... og kød...

der er også nogle der praktisere at spise nogle andre sjove kornsorter... jeg fandt inspiration på www.pcoliv.dk

men gennerelt så spiste jeg grøntsager og kød... om morgnen spiste jeg en hjemmelavet youghurt koldskål med bær i eller en smooti... spiste frugt... og så er der nogle knækbrød der er lavet uden alt det i man ik skal ha når man har pco... så det spiste jeg

bagte selv brød når jeg havde brug for det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

måske andet også kan rettes ind, mad mængderne, om der er noget som kan give det, motion. men ja får man slik hver dag er der jo noget der, men tror desværre ikke der er så meget andet for end kold tyrker.... fik engang at vide, at man ikke kan droppe en vane, man skal erstatte med en ny, da jeg stoppede med at ryge blev min nye vane chokolade, bum og jeg var overvægtig igen, spiser ikke sødt nær så ofte mere, men har så svaghed for især cola håber det lykkedes for jer

Træner allerede 3 gange om ugen, sååå det er virkelig bare slikket der skal droppes, så alle de gode tiltag vi gør, kan få lov at virke Men tak for dit svar, har allerede fået mere mod på det og må jo bare være stærk, og tænke på at jeg hellere vil være sund mor end usund barnløs...

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

start med at sige du vil smide de 5først kg det er meget nemmer

og ja spis hele tiden men småt også gerne en bolle med noget lækker inden i eller knækbrød rugbrød jaa du bliver heller ikke så lækker sulten hvis man små spiser genenm hele dagen for så sent om aften føler man kun man har spist hele dagen og man har stabileseret (staves) ens sukker behov...

men ja SLIK smager jo mega godt... men det er også DUMT for man tager på af det skidt...

og mange tak for dine søde ord

Det er nok et meget godt råd, så man ikke hele tiden er sulten Tak for det, vi skal nok klare det. Bruger også madlog, så der kan jeg jo se sort på hvidt hvad jeg gør godt og hvad jeg gør mindre godt. Og selvfølgelig er det logisk at en b&j bøtte ikke gør godt i regnskabet, når man kun må få 1400 kalorier om dagen

Jeg finder rygraden frem, det er vist bare det der skal til 

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

altså ikke mærkeligt på den måde : men jeg forstiller mig at du så kun spiser kød og salat eller ???

gør vi også. Vi har gjort det i 2 uger nu, og vi synes faktisk det er overraskende lækre ting vi får. En dag fik vi en laksesalat med røget laks, masser af spinatblade, appelsinstykker, avocado, cherrytomater, gulerod, forårsløg, og dild:-) en anden dag fik vi kyllingbryst marineret i 2% græsk yoghurt med masser tandori krydderi i og så let kogte gulerødder, svitset i lidt rapsolie og rosmarin og så havde jeg lavet majskolber fordi min kæreste elsker det, og det var det eneste der ikke er så sundt. Man kan jo også lave en lækker kyllingesalat, eller som i aften hvor vi skal have en perlespeltsalat med kylling, grøntsager, krydderurter, hytteost, mandler, osv :-)

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

hmmm grøntsager... og kød...

der er også nogle der praktisere at spise nogle andre sjove kornsorter... jeg fandt inspiration på www.pcoliv.dk

men gennerelt så spiste jeg grøntsager og kød... om morgnen spiste jeg en hjemmelavet youghurt koldskål med bær i eller en smooti... spiste frugt... og så er der nogle knækbrød der er lavet uden alt det i man ik skal ha når man har pco... så det spiste jeg

bagte selv brød når jeg havde brug for det...

vi spiser også ting som perlespelt osv. i små mængder. Det irriterede mig bare at kulhydraterne på min madlog altid var for høje, og at det var ting som pasta, ris osv. der battede voldsomt i regnskabet derinde, uanset om de var fuldkorn osv. Så nu prøver vi at lave mad uden dem, i hvert fald i 90% af tiden. Der skal jo være plads til sushi osv.

Anmeld

31. juli 2012

Kay

Anonym skriver:

vi spiser også ting som perlespelt osv. i små mængder. Det irriterede mig bare at kulhydraterne på min madlog altid var for høje, og at det var ting som pasta, ris osv. der battede voldsomt i regnskabet derinde, uanset om de var fuldkorn osv. Så nu prøver vi at lave mad uden dem, i hvert fald i 90% af tiden. Der skal jo være plads til sushi osv.

lige netop... der skal være plads til de små udskejelser... ellers bliver det ik holdbart i længden... og det skal det jo helst være

Anmeld

31. juli 2012

Kongmulle

Anonym skriver:

Helt enig, og det er også sådan jeg tænker 99% af tiden. Det er bare når den fysiske trang kommer, at det er svært at lade være.. Men det SKAL jeg bare

Ja, men så må du lave noget andet. Har selv været gennem et stort vægttab og jeg tog min cykel når trangen blev for stor Og efter noget tid var trangen så væk. Helt. Det kan du også sagtens klare

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

OktoberMor skriver:

Hej med dig.. 

Det er ikke nemt at leve i en verden hvor usunde ting er så nemme at få fat på, jeg selv er lidt overvægtig, men når jeg har født så skal der ske alvorlige ændringer, for jeg kan ikke leve sådan her mere.. Jeg har også flere gange sendt min mand ud efter noget lækkert om aftnen, også spiser vi det, og først bagefter tænker man, "Gud, hvos er vi klamme"... Jeg tror det er vigtigt at man sørger for at ha masser af energi og lysten til at stoppe helt, i bliver nød til at aftale at nu er det nok.. Så når i får lyst til noget usundt, så gør som andre skriver, spis noget sundt istedet, eller lav noget, så i fjerner fokus fra at i har lyst til mad..  Jeg ved det er svært, taler af erfaring selv, men hvis i virkelig brænder for at få en lille spire i mavsen, så kan i sagtens klare det.. Jeg krydser mine fingre for at i klare den, og får et sundt og frisk barn, som i kan nyde livet med... Det er det hele værd! Så ud med dårlige vaner, og ind med nye.. 

Tak skal du have for dit søde svar. Du har helt ret, og jeg er SUPER motiveret nu, og det samme er min mand (han vil gerne smide en 15-20 kg.), har siddet hele morgenen og tænkt NU er det satanedeme NOK! For ja det ER klamt  at spise så meget lort, når man ellers spiser sundt, og man føler sig også ret meget som en idiot, når man har været til træning, forbrændt 800 kalorier, sommer hjem, laver en sund salat, og så efterfølgende kværner en marabou DÉT er dumt... Så nu skal det bare være slut, skal godt nok på ferie om to uger, men der må jeg bare holde lidt igen og så fortsætte når jeg kommer hjem

Tak for de gode råd og støtten:-) 

Anmeld

31. juli 2012

Anonym trådstarter

Kongmulle skriver:

Ja, men så må du lave noget andet. Har selv været gennem et stort vægttab og jeg tog min cykel når trangen blev for stor Og efter noget tid var trangen så væk. Helt. Det kan du også sagtens klare

det var egentlig en god ide. Vi må nok droppe vores aftener med film, indtil jeg har fået styret min sukkerafhængighed. Vil overveje at flytte min træning til efter maden, det havde jeg god erfarinng med en overgang:-)

Anmeld

31. juli 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

Tak skal du have for dit søde svar. Du har helt ret, og jeg er SUPER motiveret nu, og det samme er min mand (han vil gerne smide en 15-20 kg.), har siddet hele morgenen og tænkt NU er det satanedeme NOK! For ja det ER klamt  at spise så meget lort, når man ellers spiser sundt, og man føler sig også ret meget som en idiot, når man har været til træning, forbrændt 800 kalorier, sommer hjem, laver en sund salat, og så efterfølgende kværner en marabou DÉT er dumt... Så nu skal det bare være slut, skal godt nok på ferie om to uger, men der må jeg bare holde lidt igen og så fortsætte når jeg kommer hjem

Tak for de gode råd og støtten:-) 

Det var så lidt.. :-) 

Kan høre i har kampgejsten, det er fantastisk..  

Keep up the good work.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.