Nu skal det altså være!!! (Eller hvad?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

Nessie

Daniel fik faktisk en flaske til at sove på indtil han var 2 år. Det var bare en dejligt nem måde at få ham til at sove.

Da vi stoppede med flasken puttede vi ham bare stille og roligt, og gik kun derind hvis han græd.

Han er ikke én der falder hurtigt i søvn, men kan godt bruge lang tid på at lege lidt med bamser, snakke, læse bøger eller lignende, men vi går kun ind til ham hvis han bliver ked af det.

Håber I får en god rytme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Vi kan have klapvognen med i bilen, men den kan hun jo ikke sove i hele natten, der er jo ikke nogen ordentlig madras i. Bum bummelum!!

Haha! Det er egentlig utroligt hvor mange faser man skal gennem. Det bliver nok først godt den dag de flytter hjemmefra

Se lige her, kære du:

Uh, jeg er spændt på en update 

Anmeld

27. juli 2012

Frøken J.

K&S skriver:

Uh, jeg er spændt på en update 

I nat sov hun mellem os, andet kunne ikke lade sig gøre!

Denne nat skal hun sove selv. Hun faldt egentlig hurtigt i søvn, men er vågnet igen og er ked, så vi kæmper i øjeblikket og giver ikke op

Men der den anden nat sov hun helt til kl 4 hvor hun bøvlede lidt, så fik hun sut og dyne og sov til kl. 5.15, hvor hun brokkede og kom ind og putte hos os indtil vi skulle op

Anmeld

5. august 2012

Mauser.

ikke særlig fedt, ved at mange har det problem
altså mon ikke det bare er at vænne hende til det ?
min datter bliver også lagt, så går jeg ud og så ligger hun selv og falder i søvn, men det jo noget hun har lært, så det må rose også lærer, det skal nok gå (: du skal bare blive ved med at gå ind og ligge hende ned og sige godnat, eller sige intet også selvom hun bliver ked de første par gange.

Anmeld

5. august 2012

Mor til Ella

MorDk skriver:

Jeg bliver af gode grunde ikke derinde til han sover (gjorde det i starten) men han vågner op og så er jeg væk. Jeg vard er jo da han sov og så bliver han hysterisk og ked af det. MEN det er jo forskelligt hvad man gør og hvad der bedst for det ene og andet barn. Men jeg har valgt at lærer mit barn at falde i søvn selv (altså i sit eget selskab)

Har lige et spørgsmål.... Ved ikke om du kan svarer på det

Jeg vil nemlig også gerne lærer Ella at falde i søvn selv, men det er lidt svært når hun nærmest sover når jeg giver hende natflasken, så sover hun jo enlig når jeg ligger hende.... Og så vågner hun efter 30-45 min og er helt ulykkelig. 

Og kan ikke altid falde til ro hvis ikke hun får lidt mere flaske.

Hvad gør jeg galt.....?

Anmeld

5. august 2012

MosterA

rikkeregnbue skriver:

Det eneste råd jeg har (regner ikke med du er sådan ) er at du lader være med når du går ind til hende: "Uha, du er godt nok en lille bandit hihihihihihihi fnis" - for så tror hun jo ikke at du rent faktisk mener at hun skal sove

Men ellers synes jeg de andre kommer med rigtig gode forslag. Jeg putter altid Ida på samme måde HVER aften. Og hun har sovet i egen seng siden hun var 3-4 mdr.

Ligger hende i sengen, giver hende noget at drikke i flasken, giver hende sutten, giver hende hendes putte stofble, giver hende hendes nusseklud, giver hende tæppet på og siger godnat, sov godt, mor elsker dig. Og så går jeg.
Og så sommetider skal jeg ind igen og gøre det hele engang til. Men det virker!

Og når ja... Dynen får hun først på når hun sover - ellers vågner hun af at jeg tager den på hende, hvis hun havde sparket den af.

Ej hvor sjovt vi gør det på præcis samme måde Det med flasken virker bare SÅ godt, det giver ham en ro. Ofte siger han selv fra at han ikke vil have mere, vender sig om på siden, tager sin sut i munden og nusser med sin bamse.

Så er det ellers gonat og de fleste dage behøver vi ikke gå der ind igen han sover bare med det samme 

Anmeld

5. august 2012

modesty

Mor til Ella skriver:

Har lige et spørgsmål.... Ved ikke om du kan svarer på det

Jeg vil nemlig også gerne lærer Ella at falde i søvn selv, men det er lidt svært når hun nærmest sover når jeg giver hende natflasken, så sover hun jo enlig når jeg ligger hende.... Og så vågner hun efter 30-45 min og er helt ulykkelig. 

Og kan ikke altid falde til ro hvis ikke hun får lidt mere flaske.

Hvad gør jeg galt.....?

Du må ikke lade hende falde 100% i søvn mens du giver hende flasken. Hun må gerne være døsig og blunde, men hun skal opfatte at du lægger hende ned i sengen.

Forestil dig at du falder i søvn i din mands arme på sofaen og vågner op alene i sengen. Det er lidt den samme følelse din datter har - bare endnu voldsommere, da hun jo er så lille.

Anmeld

5. august 2012

Frejsmor

Jeg føler med dig Janne!! Jeg har først liiige fået Frej til at sove..

Han var egentlig rigtig god til at sove selv rigtig længe og stort set lige fra start af, meen, så kom der sygdom og tænder og pyller og det blev til at han fik lov at falde i søvn i armene hos mig og så blev lagt i seng derefter.. Og så begyndte han at vågne om natten, alt mellem 2-4 og så blev det den nemme løsning og op i sengen, hvilket heller ikke giver mig særlig god nattesøvn..

Nu på det seneste kan jeg ikke engang få ham til at sove i armene mere, heller ikke hvis jeg ligger mig i sengen med ham, han er bare SÅ urolig og karter rundt..

Så jeg tænkte til aften at NEJ, nu måtte det altså være SLUT!! Men jeg mistede altså til sidst tålmodigheden og prøvede at ligge mig med ham i sengen og heldigvis faldt han i søvn.. Håber håber håber, jeg har lidt mere viljestyrke i morgen..

Frej laver også den med at kaste med sutten og nogen gange kan jeg sgu ikke finde den igen, han gir den virkelig alt hvad den kan trække for at kaste den a H til.. Hehe..

for at Rose snart får lært at sove selv..

Anmeld

6. august 2012

Mor til Ella

modesty skriver:

Du må ikke lade hende falde 100% i søvn mens du giver hende flasken. Hun må gerne være døsig og blunde, men hun skal opfatte at du lægger hende ned i sengen.

Forestil dig at du falder i søvn i din mands arme på sofaen og vågner op alene i sengen. Det er lidt den samme følelse din datter har - bare endnu voldsommere, da hun jo er så lille.

Synes bare hun bliver BING vågen når jeg så lægger hende????

Anmeld

7. august 2012

modesty

Synes bare hun bliver BING vågen når jeg så lægger hende????

Tja, så må det jo tage den tid det tager at få hende til at sove igen. 

Herhjemme tager det typisk 10-15 minutter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.