Skriv lige kort hvorfor du fik AKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2009

jeanet

hans apgar score var på 3 5 og 7 så kom på neotal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Ja,jeg fik vel egentlig 2 x planlagt + akut

Planlagt på mit ønske,men senere fandt man så ud af at jeg havde foranliggende moderkage,så jeg hverken kunne eller måtte føde selv.

Akut fordi jeg i uge 36 begyndte at bløde,så jeg måtte afsted i ambulance.Inde på sygehuset begyndte jeg at få veer,og så lavede de ks.Det tog også kun omkring 20 min.

Anmeld

23. november 2009

Trille_89

Hej! jeg er sprit ny her på siden..

men jeg fik AKS pga svær svangerskabsforgiftning så var indlagt i 8 dage pga det..

Anmeld

23. november 2009

Findusinde

Jeg fik AKS fordi det var et døgn siden vandet var gået + jeg havde kun åbnet mig 3 cm efter et døgn, påtrods af ve drop + at Lauras hjerterytme var begyndt at blive påvirket..

Anmeld

22. december 2009

NannaBella

Jeg fik AKS fordi jeg siden uge 28 havde haft meget svær svangerskabsforgiftning og 6 1/2 uge før termin var mit blodtryk så højt, at lægerne på sygehuset ikke turde andet end at få barnet ud af mig hurtigst muligt!

Så den 26. august 2009 kl. 23.15 kom min lille datter til verden, 42 cm lang og 1415 gram

Hun er i dag næsten 4 måneder og vejer 5,5 kg og er 60 cm og hun følger fint med i sin udvikling, så alt endte heldigvis godt.

Anmeld

22. december 2009

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg fik AKS i januar 2008 pga svangerskabsforgiftning...

Jeg blev indlagt om natten og til aftensmaden gik jeg i kramper, så mindre end 20 minutter var min søn ude...

Anmeld

22. december 2009

saxa

Jeg fik AKS efter 20timers veer og begyndende presseveer (Hvor jeg ikke måtte presse) Da Yasmin sad skævt fast i bækkenet og derfor ikke kunne komme ud overhovedet. der gik under 15min fra de sagde AKS, til hun var ude. Dog havde jeg fået lagt epidoral lige inden HELDIGVIS for det, for så var jeg ved fuldt bevidsthed ved min datters ankomst..

Anmeld

22. december 2009

Mama3

jeg fik aks fordi jeg har et for smalt bækken så filucca kunne slet ikke komme ned og det var først efter 17timer med veer og vedrop og alt muligt at de fandt ud af det på trods af at vi har problemet i familien og vi hvade sagt det mange gange..

Anmeld

23. december 2009

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

jeg fik AKS.

jeg var gået 14 dage over tiden og blev tilbudt at blive sat igang. fik en stik pille om formiddagen og skulle så komme igen om aften for at se om der var ved at ske noget. men nej intet var sket. skulle så komme næste dag hvor de ville tage vandet. fik så sat ve måler på og ja jeg havde veer men kunne ikke selv mærke dem. kom så på en fødestue og begyndte da også at åbne mig, men kunne stadig ikke selv mærke veerne. fik akupuktur og det hjalp da lidt kunne begynde at mærke dem. da jeg var åben kunne jeg stadig ikke rigtig mærke veerene men fik lov at presse når jeg kunne mærke veerne lidt. men jeg gjorde det også selv om der ikke var nogle veer da jeg ikke ordentligt kunne mærke veerne. jm ville hjælpe den bette ved sugkop men efter 4 forsøg med 2 forskellige sugkoppe valgte lægen at det skulle være aks da jeg nu havde været i fødsel 14 timer. den bette ville ikke ud.

efter aks kom min dejlige søn til verden og havde jeg vist han havde en medfødt hjertefejl ville jeg aldrig have udsat han for det pres at skulle fødes normal.

skal jeg have barn igen engang skal det være pks vil ikke udsætte barnet for samme pres hvis det også har en hjertefejl.

Anmeld

6. januar 2010

ThereseW

Jeg fik akut kejsersnit fordi hans hjerteslag faldt. Det sket lige efter de havde taget vandet. Lægen blev tilkald, og han besluttede at Theo skulle ud meget hurtigt. Så jeg blev kørt afsted.. Lars min kæreste kunne ikke komme med. Jeg kom i fuld narkose,  og så blev Theo taget ud. Det gik meget stærkt og det var meget ubehageligt. Ville gerne være ved bevidsthed når Theo kom....men sådan skulle det ikke være.

Efterfølgende fandt de ud af hans navlestreng kun var 27 cm. Og  den skal være omkring 30-35 cm. før det overhovedet kan lade sig gøre. Hans hjerteslag var faldet hver gang jeg fik en ve, for der var han blevet presset nedad, og navlestrengen var blevet strakt så hans blod ikke blev iltet. Det kunne have gået grueligt galt. Er glad for jeg ikke overvejede hjemmefødsel..og er lykkelig over at have fået en sund og rask dreng. Heldigvis kunne de efterfølgende fra en prøve fra navlesnoren se at han ikke havde være påvirket af det. Gudskelov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.