Skriv lige kort hvorfor du fik AKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.760 visninger
52 svar
0 synes godt om
11. marts 2008

Muffinmus

Synes ikke der sker så meget. for at komme lidt i gang med tråden synes jeg da i lige kan skrive lidt(bare kort) om jer der fik AKS, så laver jeg en tråd til PKS også:)

Fik i øvrigt selv AKS efter ca 45 timers veer uden at være åbnet:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2008

Hyner

Hej MariaE -det har du ganske ret i!!!
Jeg fik aks af flere årsager....
1) Grønligt fostervand
2) 9 timer i veer og en åbning på kun 4cm (påtrods af ve-drop >( )
3) Emma begyndte at have svingende hjerterytme

Krams Henriette -sikke nogle jader du har dig8(8(8(8(

Anmeld

11. marts 2008

Jan9e D

Ja, jeg fik AKS, da jeg efter 1 gang ve-drop havde åbnet mig 3 cm :(, og ved anden gang fuld ve-drop kun havde åbnet mig yderligere 1 cm. >( Og grundet min hjertefejl måtte jeg max ha veer i 24 timer, da det ville kunne overbelaste mit hjerte.
Så den 11 maj. 2005 fik jeg nok verdens dejligste bryllupsgave. Min lille mirakkelpige Mathine(L)

(H) - Jannie

Anmeld

11. marts 2008

Joan ( Smallie )

Jeg fik aks fordi jeg fik svangerskabs forgiftning og efter at have prøvet at sætte mig igang i 3 dage blev det til kejsersnit.

Anmeld

11. marts 2008

Muffinmus

Sjovt at se andre ikke åbnede sig lige som mig selv:-)
Fik også taget vandet og fuik vedrop men intet hjalp, jeg ville bare ikke åbne mig mere end 2 cm på de 45 timer... møg oplevelse helt klart og ret hårdt. Knægten fik en APGAR på 2 fordi han havde det så dårligt og ikke trak vejret:). Vil føde selv næste gang hvis jeg kan:)

Anmeld

11. marts 2008

sanne

fik aks. første gang efter veer i 72 time:'( åbnet mig helle ikke var ca 3cm åbne da jeg fik ks. 2 gang jeg fik aks. havde jeg veer i 19 timer og åbnet mig kun 1 cm .men der have jeg en aftale med dem om at når jeg sagde til vis der ikke var fremgang fik jeg ks. så da jeg sagde stop fik jeg ks. og 3 gang var så pks.

Anmeld

11. marts 2008

TbCp

Jeg var helt i fødsel, med presseveer, men Liva havde sat sig skævt og sad fast, så hun kunne ikke komme ud.
Vandet gik kl. 6.30 og Liva var ude 21.23

Anmeld

11. marts 2008

mcm

Min historie er lidt anderledes, jeg fik haste AKS 4 uger før min termin.

Jeg begyndte af bløde rigtig meget lørdag aften så vi kørte på hospitalet, lægen der kiggede på mig mente at det bare var en lille rift men ville beholde mig natten over og min mand fik heldigvis også lov af blive.

Næste formiddag skulle vi vente på stue gang, alt havde været roligt om natten og så 5 min før lægen kom dykkede babyes hjertelyd, så ville de beholde mig lidt længere.

Vi var kommet afsted helt uden nogen ting, så min mand ville kører hjem efter noget rent tøj og en tandbørste. Kort efter han var gået dykkede hjerte lyden igen så der gik lidt panik i JM som ville have mig afsted til fødegangen med det samme, på vej der ned ringede jeg til manden som selvfølgelig vendte om med det samme.

På fødegangen var det min egen JM der var der og hun skældte dem ud for af skræmme mig sådan, men nu skulle jeg så ligge til observation der i 3 timer, igen var alt fint. Men de besluttede sig for at de ikke ville sende mig hjem men istedet prøve af sætte mig i gang.

Omkring kl. 23 kom overlægen og tog vandet på mig og så dykkede hjerte lyden igen og ville ikke blive stabil så nu skulle det gå stærkt, blev kørt til en operationsstue og min rygmarvs bedøvelse ville ikke virke ordentligt (av, de nåede af skære i mig) og overlægen ville ikke vente på den kom til af virke så jeg kom i fuld narkose. Det gik så stærkt så ifølge min mand nåede han kun lige ud af stuen og tage masken af så kom de med vores datter som heldigvis havde det fint.

Det viste sig at min moderkage havde løsnet sig ret meget og det var derfor jeg blødte og det stressede åbenbart babyen.

På trods af alt var det en super oplevelse og jeg vil aldrig glemme alle de søde mennesker der tog sig af mig på Gentofte :)

Anmeld

11. marts 2008

Bamseboet :D

Jeg var til overtids undersøgelse, og fik afvide, at Bjørn stod kanp fast -havde tidligere fået afvide, at hovedet stod fast...
14 dage over termins tid. Blev jeg sat igang med stik pille, og der skete ikke noget... næste dag fik jeg en til pille, og senere hindesprængning, ve drop (kraftige "kunstige veer" fra kl 16.00) osv osv... + en hulens masse vagt skift...
da klokken er lidt i endnu et vagtskifte, lige omkring kl 24.00, spørger en af jordmødrene om vi evt skal lave et kejsersnit, fordi at Han stadig ikke rigtig står fast, eller han ligger lidt skævt med hovedet...
og kl 00.16 kom han så til verden 8D jordens dejligste dreng (L) 16 dage efter termin skulle han tvinges ud af sin lune bolig.... (H)

Anmeld

11. marts 2008

Helman

Jeg fik AKS! Det foregik efter godt 50 timer med veer! De sidste 6 timer begyndte min drengs hjertelyd at falde i det røde felt, når jeg havde en ve, men når veer var over kom hjertelyden op i de hvide felt igen! Omkring 19.30 begyndte hjertelyden også og falde imellem veerne som der på det tidspunkt kun var 4 minutter imellem! kl. 20 blev der meddelt AKS og 19 minutter senere kom min søn til verden med en APGAR på 6, han fik lidt ilt også var han helt fin! Jeg nåede at åbne mig 6 cm!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.