Min historie er lidt anderledes, jeg fik haste AKS 4 uger før min termin.
Jeg begyndte af bløde rigtig meget lørdag aften så vi kørte på hospitalet, lægen der kiggede på mig mente at det bare var en lille rift men ville beholde mig natten over og min mand fik heldigvis også lov af blive.
Næste formiddag skulle vi vente på stue gang, alt havde været roligt om natten og så 5 min før lægen kom dykkede babyes hjertelyd, så ville de beholde mig lidt længere.
Vi var kommet afsted helt uden nogen ting, så min mand ville kører hjem efter noget rent tøj og en tandbørste. Kort efter han var gået dykkede hjerte lyden igen så der gik lidt panik i JM som ville have mig afsted til fødegangen med det samme, på vej der ned ringede jeg til manden som selvfølgelig vendte om med det samme.
På fødegangen var det min egen JM der var der og hun skældte dem ud for af skræmme mig sådan, men nu skulle jeg så ligge til observation der i 3 timer, igen var alt fint. Men de besluttede sig for at de ikke ville sende mig hjem men istedet prøve af sætte mig i gang.
Omkring kl. 23 kom overlægen og tog vandet på mig og så dykkede hjerte lyden igen og ville ikke blive stabil så nu skulle det gå stærkt, blev kørt til en operationsstue og min rygmarvs bedøvelse ville ikke virke ordentligt (av, de nåede af skære i mig) og overlægen ville ikke vente på den kom til af virke så jeg kom i fuld narkose. Det gik så stærkt så ifølge min mand nåede han kun lige ud af stuen og tage masken af så kom de med vores datter som heldigvis havde det fint.
Det viste sig at min moderkage havde løsnet sig ret meget og det var derfor jeg blødte og det stressede åbenbart babyen.
På trods af alt var det en super oplevelse og jeg vil aldrig glemme alle de søde mennesker der tog sig af mig på Gentofte :)
Anmeld