Skriv lige kort hvorfor du fik AKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2008

3rollinger

Hejsa

Jeg blev sat igang i uge 39 fordi min datter tabte sig inde i maven og jeg havde naesten ikke noget fostervand tilbage. Jeg var overhovedet ikke klar til at foede ellers altsaa fysisk. Men jeg blev sat igang ca kl 10 om morgenen og laa og fik flere og flere veer, naesten fra starten med 1 min mellemrum. Ca. ved 17 tiden fik jeg vedrop fordi der ikke rigtig sket noget. Det kunne min datter ikke lide og da hun i forvejen var lidt svag pga vaegttab valgte de at tage hende.

Min epidural virkede heller ikke optimalt, saa jeg blev fuldt bedoevet inden de tog hende ud.

Jeg har intet problem haft med at faa AKS. Hellere det end at der skete noget med min datter. Og det med at man ikke har foedt rigtig synes jeg maaske er lidt urimelig at sige, for det er jo ikke et reelt valg vi staar med i den situation. Hvis mit barns liv staar paa spil saa skal folk altsaa ikke komme og sige at jeg ikke har foedt rigtigt. Det var nemlig det mest rigtige i lige praecis den situation.

Har senere foedt igen og denne gang "rigtigt". Jeg kan da helt klart anbefale vaginal foedsel da det er en saa meget stoerre oplevelse. Selvfoelgelig ogsaa fordi jeg var under fuld bedoevelse under AKS saa jeg gik lidt glip af det hele.

Det jeg synes er mest underligt ved hele min datters foedsel er at de jo for saa vidt kan have givet mig et hvilket som helst barn, altsaa jeg saa hende foerst et time efter hun var foedt. Nu ligner hun godt nok sin far ret meget saa tror ikke det er tilfaeldet og under alle omstaendigheder er jeg meget tilfreds med hende jeg har faaet :D

Knus
Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2008

Muffinmus

Lina Østergaard skriver:

Fik aks fordi min guldklump aldrig havde vendt sig!
Det tegnede ellers rigtig fint, vandet gik, veerne gik i gang en time efter, tre timer efter var vi på hospitalet (8 min. mellem veerne) og jeg var udvidet 3cm... men jm kunne mærke at hun vendte forkert. Det viste sig efter ks at hun aldrig har vendt rigtigt!
Det synes jeg er lidt dårligt at både min jm og læge ikke har kunne mærke at hovedet vendte op ad og især når jeg har gået til alle de anbefalede undersøgelser!
Jeg har det fint med ks, jeg synes det er meget mærkeligt at man skulle have det skidt med det. Går det ikke bare ud på få barnet uden skader og meen?? Det kan da være lige meget hvordan barnet kommer ud bare barnet er sundt og rask og ikke har taget skade af fødslen.
Jeg synes det er noget pjat at ks anses for en skuffelse - jeg er glad for at have fået en sund og rask 10-tals pige!!

Ja, han blev da også til et 10-tal men startede på 2 jo:)
Synes ikke det er noget pjat at hade at man fik KS, for det er da en mega møg skuffelse at man som kvinde ikke er i stand til at føde sig eget barn. I naturen havde jeg så intet andet valg end at dø og det gør at jeg på alle måder føler mig som en kvindelig fiasko. Det eneste vi skal kunne er at føde børn og amme, alt andet kan mændene og derfor kan jeg godt tillade mig at føle mig som den største fiasko. For så kan jeg ikke det eneste jeg i teorien er skabt til at gøre.
Hvis det ikke er et kvindelig nederlag ved jeg da ikke hvad så er.
Dermed ikke sagt at der kan være andre der har bedre grunde til at få KS end at man bare ikke selv kan føde fordi ens krop forhindrer en. F.eks at de vender forkert, vejer enormt meget, vejer for lidt osv. Men det at der bare ingen mulighed var gør mig skuffet ud over alt.
Skulle faktisk have ringet til min JM for at snakke om det hele med hende, men det vil ikke ændre mit synspunkt..slet ikke før jeg får lov til at prøve føde selv. Så det er da mit håb så jeg måske kan lægge den totale fiasko bag mig engang.
Selvfølgelig er mit barn helbred 1 prioritet, og sker det samme næste gang får de jo også lov til at tage have ved KS igen. Alt andet er jo tåbeligt.
Men derfro vil jeg altid sidde med en følelese af at min krop har svigtet mig på det groveste ved ikke at hjælpe mig med en fødsel.
Ved godt at mange siger a det jo er at føde, men det kan jeg på ingen måde se. e åbner dig og tager dit barn ud og lukker dig igen. En operation set med lægers øjne.
Men synes da det er super fedt for dem der selv synes de har født når de fik KS, jeg kan bare slet ikke få mig selv til at sige de ord. Når det bliver nævnt, bliver det som "dengang han kom ud".:)
Igen, alle dem der har det godt med det er bare heldige og jeg synes det er rigtig godt for dem at de har positive tanker om det osv. Men derfro skal der være plads til sådan en som mig der er skuffet og synes det var en klam ufølsom oplevelse.

Anmeld

3. august 2008

jonathan150607

Jeg fik også AKS.

Veerne startede lige så stille tirsdag aften men ville ikke blive regelmæssige.

Fredag morgen (42+0) kom jeg ind på fg og fik taget vandet (der var grønt) og der var jeg 4cm åben.

Fik ve-drop men udvidede mig kun 1cm mere. Da jeg skulle til at have epiduralblokade faldt hans hjerterytme og børnelægen sagde det nok var bedst han kom ud lige med det samme.

Så blev kørt til aks.

Jeg føler mig på ingen måde snydt for noget, jeg fik jo min søn ud, frisk og rask :D

Anmeld

3. august 2008

Plysbjørnen

Jeg fik aks fordi min datter lå med uregelmæssig hovedstilling... og hun ville ikke ligge stille...

Der ud over lavede jeg yoyo effekt med underlivet så hun kom aldrig ned på bækkenbunden og stå...

Betina (som skal have PKS næste gang)

Anmeld

26. august 2008

Nemesis

ja jeg har 2 stks aks bag mig.

Den første kom efter vandafgang i 34+4. Lå 2 dørn uden veer og fik så svage veer. Efter 12 timer hvor de ikke havde gjort en dyt fik jeg vedrop og 12 timer efter havde både jeg og sønnen det så skidt at det endte i aks. Jeg lå med feberkramper og epien duede ikke i højre side...det var et mareridt.
Det viste sig at han havde navlesnoren så meget om halsen at han ikke kunne komme ned..og hver ve havde kvalt ham mere og mere.

Jeg følte mig rigtig snydt og distanceret til min søn. Jeg fik ham ikke op, han røg på neo. og jeg havde ikke selv nogen indflydelse på hans ve og vel.

2 gang have jeg fået lavet en fødselsaftale..for jeg ville så gerne prøve at føde selv, men ak. Igen vandafgang i 34+4 igen ingen veer så vedrop blev sat til. Denne gang havde jeg dog sagt at der max måtte gå 24 timer fra vandafgang til han var ude...der gik bare kun ca 7.
Tror det blev aks primært pga manglende fremgang..ingen af gangene er jeg åbnet så meget som en my og min livmoderhals har også begge gange været intakt, så tror bare ikke min krop kan finde ud af at føde.

Bortset fra at anæstesilægen stak forkert og ramte en nerverod med en permanent nerveskade til følge, var det da lidt bedre denne gang..men igen fik jeg ikke min søn op til mig. tilgengæld var neosygeplejersken rigtig god til at gendanne efterfødselsforløbet og da jeg kom derop blev han lagt på min mave og han havde det også laaangt bedre end storebror.

vi har nu planlagt at arbejde på en 3...men jeg gruer virkelig for hvordan h*n skal komme til verden....for er ikke specielt glad for kejsersnit.

Sisse som desværre nok ikke kommer udenom et PKS

Anmeld

26. august 2008

tasha33

jeg var sat til pks den 1/8-07 men den 19/7 kl 6 gik mit vand og inden jeg nåede kolding sygehus havde jeg åbnet mig 3 cm og fik af vide af jm og læge at det skulle gå stærkt, da de kunne mærke min datter fod, så 7.44 kom laura og 7.45 kom nocolai til verden ved aks. 4uger før endelig terminsdato, deres angar score lå på 10 og de fik sonde den første uge og efter 12 dage blev vi udskrevet. havde ikke kompiligationer efter.

Anmeld

13. december 2008

UngMor83

Jeg fik AKS med den første efter 37 timers veer uden fremgang og var også gået 16dage over tid ;O(. Kort fortalt ;O)

Har efterfølgende fået 2 PKS

Anmeld

13. december 2008

twinboys

Kort og godt jeg gik i fødsel i uge 24 +3 og præcis i uge 25 + 0 fik jeg akut kejsersnit... Så drengene er født 3 ½ mdr. for tidligt...

Majbritt

Anmeld

13. december 2008

fam.4xc

Ja jeg fik Aks fordi Caroline lå med numsen nedaf og vandet var gået... så der måtte jeg ik selv forsøge en sæde fødsel og var heller ik interesseret i det

Catrine fik jeg ved planlagt kejsersnit...

Anmeld

23. januar 2009

monstar99

blærebetændelse, forhøjet blodtryk, livmoder vendt, baby hjerte bankede alt for hurtigt og ingen foster vand.
Derfor blev det AKS

Men det endte jo godt aligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.