Lina Østergaard skriver:
Fik aks fordi min guldklump aldrig havde vendt sig!
Det tegnede ellers rigtig fint, vandet gik, veerne gik i gang en time efter, tre timer efter var vi på hospitalet (8 min. mellem veerne) og jeg var udvidet 3cm... men jm kunne mærke at hun vendte forkert. Det viste sig efter ks at hun aldrig har vendt rigtigt!
Det synes jeg er lidt dårligt at både min jm og læge ikke har kunne mærke at hovedet vendte op ad og især når jeg har gået til alle de anbefalede undersøgelser!
Jeg har det fint med ks, jeg synes det er meget mærkeligt at man skulle have det skidt med det. Går det ikke bare ud på få barnet uden skader og meen?? Det kan da være lige meget hvordan barnet kommer ud bare barnet er sundt og rask og ikke har taget skade af fødslen.
Jeg synes det er noget pjat at ks anses for en skuffelse - jeg er glad for at have fået en sund og rask 10-tals pige!!
Ja, han blev da også til et 10-tal men startede på 2 jo:)
Synes ikke det er noget pjat at hade at man fik KS, for det er da en mega møg skuffelse at man som kvinde ikke er i stand til at føde sig eget barn. I naturen havde jeg så intet andet valg end at dø og det gør at jeg på alle måder føler mig som en kvindelig fiasko. Det eneste vi skal kunne er at føde børn og amme, alt andet kan mændene og derfor kan jeg godt tillade mig at føle mig som den største fiasko. For så kan jeg ikke det eneste jeg i teorien er skabt til at gøre.
Hvis det ikke er et kvindelig nederlag ved jeg da ikke hvad så er.
Dermed ikke sagt at der kan være andre der har bedre grunde til at få KS end at man bare ikke selv kan føde fordi ens krop forhindrer en. F.eks at de vender forkert, vejer enormt meget, vejer for lidt osv. Men det at der bare ingen mulighed var gør mig skuffet ud over alt.
Skulle faktisk have ringet til min JM for at snakke om det hele med hende, men det vil ikke ændre mit synspunkt..slet ikke før jeg får lov til at prøve føde selv. Så det er da mit håb så jeg måske kan lægge den totale fiasko bag mig engang.
Selvfølgelig er mit barn helbred 1 prioritet, og sker det samme næste gang får de jo også lov til at tage have ved KS igen. Alt andet er jo tåbeligt.
Men derfro vil jeg altid sidde med en følelese af at min krop har svigtet mig på det groveste ved ikke at hjælpe mig med en fødsel.
Ved godt at mange siger a det jo er at føde, men det kan jeg på ingen måde se. e åbner dig og tager dit barn ud og lukker dig igen. En operation set med lægers øjne.
Men synes da det er super fedt for dem der selv synes de har født når de fik KS, jeg kan bare slet ikke få mig selv til at sige de ord. Når det bliver nævnt, bliver det som "dengang han kom ud".:)
Igen, alle dem der har det godt med det er bare heldige og jeg synes det er rigtig godt for dem at de har positive tanker om det osv. Men derfro skal der være plads til sådan en som mig der er skuffet og synes det var en klam ufølsom oplevelse.