Skriv lige kort hvorfor du fik AKS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2008

Muffinmus

Helman skriver:

Jeg fik AKS! Det foregik efter godt 50 timer med veer! De sidste 6 timer begyndte min drengs hjertelyd at falde i det røde felt, når jeg havde en ve, men når veer var over kom hjertelyden op i de hvide felt igen! Omkring 19.30 begyndte hjertelyden også og falde imellem veerne som der på det tidspunkt kun var 4 minutter imellem! kl. 20 blev der meddelt AKS og 19 minutter senere kom min søn til verden med en APGAR på 6, han fik lidt ilt også var han helt fin! Jeg nåede at åbne mig 6 cm!

Ja puha, det lyder jo bekendt:)
Vi er da nogel seje tøser der sådan har været en masse veer igennem før vi fik vores dejlige unger... Puha, hadve dælme den værste ve storm med 10-20 sekunder imellem hver vee. AVAVAV.Men lige lidt hjalp det jo:$
Ja, det er faktisk imponerende hvor hurtigt de får de børn ud fra deres lune bo og få en lappet sammen igen:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2008

MorCamilla

Hejsa..

Jeg fik aks fordi jeg begyndte at bølde, og var indlagt pga fare for for tidlig fødsel.. (han var ikke stor nok til at kunne blive født naturligt, så havde ikke så meget valg)
De skar mig op og 20 minutter efter havde de taget ham og moderkagen ud og sat mig sammen igen. hurtig "fødsel" må man sige..

Knus fra Camilla

Anmeld

12. marts 2008

Natasja

Fik i aks efter 9 timers veer??!

Jeg havde fandme veer siden torsdag kl. 12 og fødte lørdag kl. 17.36! Noget af en forskel på hospitalerne hva!

Anmeld

12. marts 2008

Muffinmus

Natasja skriver:

Fik i aks efter 9 timers veer??!

Jeg havde fandme veer siden torsdag kl. 12 og fødte lørdag kl. 17.36! Noget af en forskel på hospitalerne hva!

Ja, der er stor forskel:)
Endda på det samme sted.....Viborg.
Jeg fik mit AKS efter ca 45 timers veer og en anden efter ca 12 timers veer. Spurgte hvorfor hun kunne få både epi og KS så hurtigt når jeg skulle vente så længe og manden sagde "jamen det var da fordi hun havde det hårdt og det gjorde ondt på hende..."
Øh...ja, det gjorde det saft susme også på mig men det var de da ligeglade...sagde bare at der ikke var noget at gøre og at jeg da ikke bare kunne få et KS fordi jeg gerne ville???????????
Hm... så læser man senere folk der skriver at de kunne få dKS fordi de ikke turde føde fordi de ikke synes at et barn skulle ud den normale vej:@:@:@
Så ja, man kan godt være lidt forbavset over hvor forskelligt det er for folk.
Men i de sager det kun handler om barnet skal de jo altså bare ud uanset hvor længe man har haft veer:)

Anmeld

12. marts 2008

TbCp

Hvordan havde i det egentlig med at få kejsersnit? Jeg tænker sådan psykisk.

Jeg havde det egentlig fint de første dage efter. Men som dagene gik blev jeg mere og mere ærgelig over at det ikke lykkedes "på den rigtige måde".
Det hjælper så heller ikke at en veninde ikke mener at man kan sige man har født, når det skete ved kejsersnit (?)

De målte mit bækken... når jeg nu alligevel var åben :-o .... og der var ikke noget unormalt med det, så jeg skulle nok kunne føde normalt en anden gang, og det håber jeg at jeg kommer til.

Hvordan har i andre det med kejsersnittet (kejsersnittene)?

Anmeld

12. marts 2008

Hyner

Hej Tina
Jeg har og havde det okay med at det blev et ks. Men som din veninde havde sagt, så føder man jo ikke "rigtigt".. Og forstå mig ret for selvfølgelig har man født, men ikke den naturlige vej, og det kan vi jo ikke løbe fra. Jeg vil sige at jeg fik et mindre sammenbrud da vi kom hjem fra sygehuset, netop pga tanken om man ikke har født som man nu skal. Og hvad er der nu galt med mig og min krop... Er der mon fordi at jeg ikke er egnet til at få børn og vil jeg kunne give min datter det samme som en der har født naturligt???(?)
Og JA selvfølgelig er jeg egnet til at få børn og JA selvfølgelig kan jeg give det min datter det hun har brug for. Og sidst men ikke mindst, NEJ der er IKKE noget galt med mig og min krop, for det kan sagtens være at jeg føder normalt næste gang...
Og ja der skal absolut en søster eller bror(måske en af hver) til Emma endnu, og vi glæder os lige meget om det er pks, aks eller normalt fødsel...
Krams Henriette....
TinaB skriver:

citat]

Anmeld

12. marts 2008

Helman

MariaE skriver:

Helman skriver:

Jeg fik AKS! Det foregik efter godt 50 timer med veer! De sidste 6 timer begyndte min drengs hjertelyd at falde i det røde felt, når jeg havde en ve, men når veer var over kom hjertelyden op i de hvide felt igen! Omkring 19.30 begyndte hjertelyden også og falde imellem veerne som der på det tidspunkt kun var 4 minutter imellem! kl. 20 blev der meddelt AKS og 19 minutter senere kom min søn til verden med en APGAR på 6, han fik lidt ilt også var han helt fin! Jeg nåede at åbne mig 6 cm!

Ja puha, det lyder jo bekendt:)
Vi er da nogel seje tøser der sådan har været en masse veer igennem før vi fik vores dejlige unger... Puha, hadve dælme den værste ve storm med 10-20 sekunder imellem hver vee. AVAVAV.Men lige lidt hjalp det jo:$
Ja, det er faktisk imponerende hvor hurtigt de får de børn ud fra deres lune bo og få en lappet sammen igen:)

JO tak de er vi, for hold da op hvor var det en hård omgang, jeg måtte have morfin søndag nat, for at kunne sove lidt og være klar til fødslen dagen efter, som jo endte som nævnt!
Og ja det går bare stærkt, fra de siger kejsersnit til barnet er ude!8D
VH Eva

Anmeld

12. marts 2008

Helman

TinaB skriver:

Hejsa

Lige da der blev sagt kejsersnit, blev jeg helt vildt ked af det. Jeg havde jo kæmpet længe og troede jo at baby snart kom. Men da jeg fik af vide at jeg kun var 6 cm åben, accepterede jeg situationen!

Dagene efter var jeg lidt bitter, mest over at være så hjælpeløs og ikke kunne bruge min mave muskler. Den dag i dag hader jeg stadig hospitaltsenge, da den jeg lå i var så svær at komme ind og ud af! Godt jeg havde mine arme....

Men mit chok er nok mest over mn drengs faldende hjertelyd og hvor tæt på jeg egentlig var på at miste ham! Kejsersnittet ser jeg som en nødvendighed i dette her tilfælde!

VH Eva

Anmeld

12. marts 2008

Muffinmus

Hmm...ja, jeg er en af dem der er virkeligt mærket af at det blev et AKS. VIlle ikke have det endte sådan efter 2 dages kamp. Men prøvede at acceptere det ikke kunne lykkes selv. DEt går abre ikke.
Vil ikke have KS igen nogen siden hvis det kan undgås. Synes det er en rigtig tarvelig måde at få et barn til verden på. Og ikke det sundeste for barnet hvis man godt selv kan jo.
Og vil give din veninde ret. Jeg mener heller ikke et KS er en "fødsel", det er en operation og betragtes også som sådan af de læger der gør det.
Nok også derfor jeg føler mig snydt for den fødsel jeg havde brugt 8 mdr på at forberede mig på.
Me men men, derfor vil jeg da alligevel ikke ordømme de piger der synes det er en fed oplevelse og hellere vil det end at føde normalt. Jeg har det jo så bare anderledes og føler mig sgu som en kylling af største kaliber og det ligner slet ikke mig.
Tror nogle kan have det godt med KS og nogle kan have det godt med fødsler.
Og ville da klart ønske jeg ikke var så "urkvinde agtig", men hader sgi det KS og det klamme ar man har og glor på hver dag.

Anmeld

19. marts 2008

Lina Skjelborg Hansen

Fik aks fordi min guldklump aldrig havde vendt sig!
Det tegnede ellers rigtig fint, vandet gik, veerne gik i gang en time efter, tre timer efter var vi på hospitalet (8 min. mellem veerne) og jeg var udvidet 3cm... men jm kunne mærke at hun vendte forkert. Det viste sig efter ks at hun aldrig har vendt rigtigt!
Det synes jeg er lidt dårligt at både min jm og læge ikke har kunne mærke at hovedet vendte op ad og især når jeg har gået til alle de anbefalede undersøgelser!
Jeg har det fint med ks, jeg synes det er meget mærkeligt at man skulle have det skidt med det. Går det ikke bare ud på få barnet uden skader og meen?? Det kan da være lige meget hvordan barnet kommer ud bare barnet er sundt og rask og ikke har taget skade af fødslen.
Jeg synes det er noget pjat at ks anses for en skuffelse - jeg er glad for at have fået en sund og rask 10-tals pige!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.