Malene76 skriver:
Hvordan kan I gøre det så billing? Tips og tricks modtages meget gerne. Vi har en madkonto til mad, bleer, MME, restaurantbesøg el. junkfood (ikke så tit) og vi sætter 5000 kr ind og de er stort set væk hver måned! Vi er to voksne og 1 baby. Jeg ville så gerne blive lidt mere struktureret med madplaner og lignende da jeg ved vi der kan spare nogle penge. Min mand siger at der alene på Felix til bleer og MME går 1000-1100 kr. Vi bruger den godt nok også til div. andre fælles indkøb.
KH Malene
Vi har været ret gode til at lave madplaner for 1 uge af gangen... (er ikke så gode til det pt, men starter op snart igen) Vi sammensætter maden så vi kan bruge samme kød, grønt mm. hvis du forstår. Prøver at undgå spild. + vi når vi laver gryderetter, pasta med kødsovs, lasagne osv. så laver vi altid til fryseren også... Vi har ofte en rugbrødsdag om ugen (spiser rugbrød til aftensmad) Om vinteren en grød-dag, suppedag mm. Men det er forskelligt. Vi køber bleer i Aldi. jeg har ammet så har ikke købt MME kun et par måneder som kom i Bassens grød osv. Restaurantbesøg, cafébesøg ligger ud over det betaler vi hver i sær (skiftes til at gi fra vores eget rådighedsbeløb) Vi køber gerne på tilbud og køber billigvarer. Nogle ting går vi ikke på kompromis med fx. NUTELLA og COLA hihi... (bare et eks.)
Nogle gang har pengene ikke helt kunne række...så har vi hver i sær spædet lidt til. I denne kommende måned prøver vi en anden metode. Vi inddeler de 2800kr i 5 konvolutter... og så har vi et ugentlig beløb. (bare for at prøve) Men vi skal snart reviderer vores husholdningsbudget. Der kommer snart en lille en til...
Det er med vilje vi ikke bare sætter beløbet op... for gør vi det så bruger vi også flere penge...
Anmeld