Husholdningsbudget (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2012

Malene76

MorDk skriver:

ILM

Tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2012

Holbæktrunten

Dustmuz skriver:

tja. vi lever godt hver dag syntes vi selv..

engang imellem hænder det da at jeg brænder 200-250kr af på et måltid mad..

og så har vi ikke engang til dagen efter..
så der er jo ikke noget og sige til vores budget er så stort..

vi mangler heller ikke noget.. der er ALTID mad i køleskabet og køkkenskabet..
og selv hvis vi fik gæster, ville vi kunne lave mad til dem uden der manglede noget..

jeg er opvokset med at der ikke skal mangle mad, og det kan man også se hvis man ser vores køleskab/fryser/køkkenskab..
man kan altid finde masser af mad.. selv sidst på måneden har vi flere muligheder for hvad vi vil have til aften..

men laver jeg fx. millionbøf, så laver jeg gerne så der er 2-3 potioner til fryseren også

Lyder som om du gør som jeg... Her hedder madbugettet 4000 kr, det dækker øl, vand, vin, mad, toilet og rengøringsartikler, bleer, mme osv. Her er også altid fyldt op i skabe skuffer frys og køl, og altid plads til et par uventede gæster. Synes jeg tænker mig om når jeg køber mad og bleer, og går altid tilbudsaviser igennem og laver en indkøbsseddel. Men vi spiser godt, og laver gerne lammeculotter eller en bøf på en hverdag

Anmeld

22. juli 2012

serinasmor

SØS skriver:

Bruger I 2500-3000 kr.  Om måneden på cigaretter og bleer?? - eller er det forskellen -altså 500-1000 kr. I bruger?? 

Hehe ....

Det er selvfølgelig 2500 - 3000 i alt ..... alt andet ville være vanvid

Anmeld

22. juli 2012

Muffin_girl

MorDk skriver:

Husholdningsbudget (2 voksne + 1 barn)

• Mad

• alm. husholdning (tandpasta, hygiejne m.m)

• Bleer osv.

Vi lægger hver i sær 1400 kroner. Altså 2800 kroner i alt! Det køre ok rundt men regner med der snart skal revideres lidt i det...

Hvordan er det hos jer?

Vi ligger 1500 hver.. Og vi er kun os to ! .. Og sådan noget som deodoranter osv.. Køber jeg udover det .. 

Anmeld

28. juli 2012

birthee

MorDk skriver:

Det er bare at springe ud i det. Og gør det på en måde så det fungerer bedst for jer som familie *S*

Vi har en lille kasse hvor vi hver måned hæver pengene og lægger ned i (2800kr) Så har vi en bog/kalender hvor vi skriver/holder regnskab for hvert indkøb. Gemmer kvitteringer. I bogen står restsaldo... og man har hele tiden styr på hvor meget man har. Mit mål er jo at vi "kun" har brugt halvdelen eller mindre når vi når midten af måneden.

Hvis vi har brugt for meget så gennemgår jeg kvitteringerne og bruger en highlighter og streger alle "impulskøb" og hyggeting over... og regner ud hvor meget vi har brugt på det. Dette giver ne øjenåbner... og får en til at tænke sig lidt om resten af måneden fx.

Hvis vi har overskud... så overfører vi IKKE pengene til næste måneds budget, men gemmer dem... til fx. et restaurantbesøg, cafébesøg eller anden hygge

Jeg har lige været nede og handle idag til den næste uge... Har så lige købt mig en bog til at skrive ned i, og opdaget at jeg har brugt 70 kr!  på sodavand, chips og slik

Så det er helt klart en post der skal skæres ned!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.