Husholdningsbudget (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2012

serinasmor

på mad og rengøring alene bruger vi gennemsnitligt 500 kr om ugen ... så det bliver jo til de 2000 ... bleer og cigaretter kommer ved siden af .. det løber op i noget lign 2500 om måneden nogle gange 3000

men det er så for 2 voksne og 1 barn - hvor far spiser hvad der svarer til 2-3 (opskriftbogs-beregnede personer) og serina spiser som en voksen! ... så synes det er meget rimeligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

Meilby

Vi er 2 voksne og 1 barn og har et "madkort" der bliver overført 3000 kr. til hver måned Men med alle de prisstigninger der efterhånden er kommet kan vi godt mærke det ikke er nok mere Vi skal have revideret lidt i det

Madkortet inkluderer så også alt til husholdningen både toiletpapir, tandpasta, opvaskemiddel osv. Men hver måned bruger vi af "vores egne" penge også Synes virkelig det vildt som alting stiger

Anmeld

20. juli 2012

Carl-Emil's mor

MorDk skriver:

Husholdningsbudget (2 voksne + 1 barn)

• Mad

• alm. husholdning (tandpasta, hygiejne m.m)

• Bleer osv.

Vi lægger hver i sær 1400 kroner. Altså 2800 kroner i alt! Det køre ok rundt men regner med der snart skal revideres lidt i det...

Hvordan er det hos jer?

1 voksen

1 baby

1 golden retriwer

1 papillon

=

2500 ,-

Vi lever meget af økologi og af hjemmelavede ting da jeg gerne vil "spare" på sukkeret i hverdagen i yoghurt mm

Også ryger der 1 sæk foder til hundene pr mdr og guf til dem og det bliver 600 ,- pr gang også har jeg endda "sparet" på guffet til hundene

Før jeg gik på barsel brugte jeg omkring 100-150 på ben og godbider pr uge på hundene

Anmeld

20. juli 2012

Carl-Emil's mor

H+S Skjolgborg. skriver:

Vi sætter 8500 kr til alt=mad.tøj.husligeting.benzin og gaver.

Vi er fem til seks personer her.

Køre ok rundt. Vi er også så heldig af vi ikke har børnefamilieydelsen med i vores budget så hver 3 mdr har vi en del.

Henriette

jeg har heller ikke taget B&U ydelsen med i mit budget

Synes den skal være "fripas"  og når det nu kan lade sig gøre så synes jeg helt klart det er værd at tage med jo

Anmeld

20. juli 2012

twinny

Vi er 2 voksne og to bebser. Vi bruger 4000 kr. Det er med bleer og MME. Som koster utrolig dyrt herhjemme, da de tømmer en pakke på tre-fire dage.

Det er med hund og kat.

Anmeld

20. juli 2012

FrkT

Jeg tror vi bruger ca 5500 om måneden på mad til os, mad til dyrene og husholdningsting. Gaver og benzin er ikke medregnet.

Vi er 2 voksne, 2 store hunde, 4 katte og 4 høns.

Anmeld

21. juli 2012

kristinaS

Vi bruger ml 4000-5000 på mad. Jeg handler for det meste altid økonomisk ind, dvs rema1000, Lidl, aldi. Vi er 5 personer i familien og vi lever godt. Vi spiser altid mange grøntsager, god blandet salat, HJ lavest groft rugbrød osv. Og bøffer med det hele hver weekend, som er blevet en fast hyggelig tradition. Til gengæld går jeg meget op i ikke at spilde mad, synes jeg er rigtig god til at få noget ud af resterne, spiser altid grøntsager kolde til frokost, sundt og "gratis". Jeg regner ikke præcist ud hvad der er mad og hvad der er andet husholdning, fx ting til hjemmet, tøj osv. Så jeg har gættet lidt , men tror det passer meget godt. Får en saldo på sms hver dag, og så plejer jeg at regne ud, hvad jeg ca har pr. Dag. Det fungerer rigtig godt, synes jeg. Men husker da også at vi levede for 800-1000 pr mdr i de gamle dage inden børn...det skal siges at jeg jo nok hører til i den ældre kategori herinde, er 34

Anmeld

21. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg bestiller mad på nettet hver uge og køber der for mellem 800-1200 kr pr uge.

Derudover kommer fisk en gang om ugen og oksekød, som jeg køber ca hver 6. uge, når jeg er ved slagteren.

Vi spiser næsten 100% økologisk og med masser af frisk frugt og grønt hver dag.
Begge børnene bruger ble, så bare den post står for de ca 200 kr pr uge.

Anmeld

21. juli 2012

Ditte-3

Vi bruger 9000 i månden på husholning

Anmeld

21. juli 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
serinasmor skriver:

på mad og rengøring alene bruger vi gennemsnitligt 500 kr om ugen ... så det bliver jo til de 2000 ... bleer og cigaretter kommer ved siden af .. det løber op i noget lign 2500 om måneden nogle gange 3000

men det er så for 2 voksne og 1 barn - hvor far spiser hvad der svarer til 2-3 (opskriftbogs-beregnede personer) og serina spiser som en voksen! ... så synes det er meget rimeligt 

Bruger I 2500-3000 kr.  Om måneden på cigaretter og bleer?? - eller er det forskellen -altså 500-1000 kr. I bruger?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.