Til de fastende på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2012

Frk.S

Maja84 skriver:

Er spændende at høre om andres måder at leve på, og synes da eid virker som smuk måde at afslutte på Men jeg troede faktisk ramadan var 2 gange om året, da vi havde muslimer på min tidligere arbejdsplads og de fastede også 1 måned om vinteren i jan eller feb måned.

Lige som der fejres jul i børnehaven, synes jeg da det kunne være fint også at fejre eid som en anden skrev de gjorde i deres børnehave

Faster børn også eller er der flere som ikke må/bør/bliver frarådet ramadan, fik indtryk af tidligere gravide og ammende feks ikke deltager

Nu ved jeg ikke hvor lang tid det er siden  - men er det ikke fordi Ramadanen jo flytter sig hvert år?

11-12 dage, mener jeg det er den flytter hvert år (???)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

Kløver

A&F skriver:

Ramadan er 1 gang om året , så der den frivillige fasten ved siden af. Får man ikke fastet nogle dage i Ramadan , så skal de fastes efter Ramadan og eid, altså de dage man skylder. Ja det kunne være rigtig godt med fejring af eid hos de små. Jamen dem, som er fritaget er ammende, gravide, kvinder der har deres menstruation eller barselsflåd, ældre som ikke kan faste, syge, den rejsende, handicappede, og børn under puberteten.

Tak fordi du er så åben og deler

Anmeld

20. juli 2012

Kløver

Frk.S skriver:

Nu ved jeg ikke hvor lang tid det er siden  - men er det ikke fordi Ramadanen jo flytter sig hvert år?

Det kunne egentlig godt tænkes, hvis det er frem den rykker sig, tror jeg faktisk det ville passe meget godt

Anmeld

20. juli 2012

B&J

Ønsker jer en god Ramadan

Anmeld

20. juli 2012

.....

Rigtig god Ramadan . Synes det er så spændende at hører om sådan noget, og har selv gået i klasse med nogle som holdte Ramadan

Anmeld

20. juli 2012

A&F

Frk.S skriver:

Jo, Ramadan rykker sig ca. 10 dage frem hvert år.

Anmeld

20. juli 2012

A&F

Strawberry skriver:

Rigtig god Ramadan . Synes det er så spændende at hører om sådan noget, og har selv gået i klasse med nogle som holdte Ramadan

Taak ven

Anmeld

20. juli 2012

A&F

B&J skriver:

Ønsker jer en god Ramadan

Taaak

Anmeld

20. juli 2012

A&F

Maja84 skriver:

Tak fordi du er så åben og deler

Intet at takke for, det er min pligt.

Anmeld

20. juli 2012

Dustmuz

Rigtig God Velsignet Ramadan til jer alle

Lidt ekstra side gevindst..
hvad jeg ved af, så hvis man sammenligner Danskernes sociale adfærd og sammenligner med Muslimers, så er sammenholdet EXELLENT iblandt muslimer..
Specielt når det kommer til de ældre..
Det syntes jeg vi Danskere kunne lære noget af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.