Til de fastende på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

ano14316

KM78 skriver:

God Ramadan til jer - min søns børnehave fejrer Eid, og det glæder vi os til igen. Synes at det er dejligt at børnehaven sætter højtiden på lige fod med jul, påske osv.

Ej hvor dejligt at høre..
fyldest helt af "det manglede da også bare", men kærligt ment..
Med så mange danskere der er muslimer, så burde det jo være lige så naturligt som påsken og fastelavn.
(nogen der kunne forstillet sig en børnehave der ikke fejrede fastelavn)

Må i have en fantastisk Ramadan.

højtider der omhandler taknemmelighed, tålmodighed og næste kærlighed, og som hylder nedprioritering af ego'et burde vi have nogen flere af.

Hilsen en der absolut ikke er troende i nogen forstand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

A&F

Nåå ja det er jo klart en fordel, at solen går noget tidligere ned dernede

Kan man godt arbejde på samme måde, som når der ikke er faste, eller forsøger man så vidt muligt at holde ferie i ramadanen?

Hvor gammel er man egentlig når man starter med at være en del af fasten?

Ja nu har jeg pludselig masser af spørgsmål, jeg har ingen veninder der er muslimer, så nu benytter jeg mig af muligheden for at spørge, håber det er ok

Du skal helt klart føle dig velkommen til at spørge ven. Jamen mange arbejder som de plejer og mange vælger at holde ferie . Det er forskelligt fra muslim til muslim . Når man indtræffer puberteten skal man faste. Det er en misforståelse blandt mange kulturer at børn SKAL faste. Det er de ikke forpligtet til endnu. Dog kan man lære barnet som jeg selv og mange jeg kender, vi fik lov til at faste et par timer inden vi skulle bryde fasten. Og jeg husker hvor ivrig jeg var efter at faste i længere tid, og prøve det nogle dage indtil jeg en dag var klar til at gennemføre en hel Ramadan .

Anmeld

19. juli 2012

A&F

Missq4 skriver:

kærsten og jeg snakkede lige om det i dag at det var her omkring i startede og så kom vi ind på hvorfor det var at i faster men det var der ikke nogen af os der viste kan du fortælle lidt om det ?

Kig på side 2 ven, der forklarer jeg det

Anmeld

19. juli 2012

A&F

KM78 skriver:

God Ramadan til jer - min søns børnehave fejrer Eid, og det glæder vi os til igen. Synes at det er dejligt at børnehaven sætter højtiden på lige fod med jul, påske osv.

Taak ven. Det bliver jeg faktisk glad for at høre. Synes det er godt at børn får indblik i forskellige helligdage osv, på den måde at man lære mere om hinanden.

Anmeld

19. juli 2012

A&F

ano14316 skriver:

Ej hvor dejligt at høre..
fyldest helt af "det manglede da også bare", men kærligt ment..
Med så mange danskere der er muslimer, så burde det jo være lige så naturligt som påsken og fastelavn.
(nogen der kunne forstillet sig en børnehave der ikke fejrede fastelavn)

Må i have en fantastisk Ramadan.

højtider der omhandler taknemmelighed, tålmodighed og næste kærlighed, og som hylder nedprioritering af ego'et burde vi have nogen flere af.

Hilsen en der absolut ikke er troende i nogen forstand.

Tak ven. Man skal jo starte et sted. Og bare din tanke er nok

Anmeld

19. juli 2012

tarkoflen

A&F skriver:

Du skal helt klart føle dig velkommen til at spørge ven. Jamen mange arbejder som de plejer og mange vælger at holde ferie . Det er forskelligt fra muslim til muslim . Når man indtræffer puberteten skal man faste. Det er en misforståelse blandt mange kulturer at børn SKAL faste. Det er de ikke forpligtet til endnu. Dog kan man lære barnet som jeg selv og mange jeg kender, vi fik lov til at faste et par timer inden vi skulle bryde fasten. Og jeg husker hvor ivrig jeg var efter at faste i længere tid, og prøve det nogle dage indtil jeg en dag var klar til at gennemføre en hel Ramadan .

Tusind tak for dit svar på alle mine spørgsmål

Altid dejligt at blive klogere

Rigtig god ramadan.

Anmeld

19. juli 2012

A&F

tarkoflen skriver:

Tusind tak for dit svar på alle mine spørgsmål

Altid dejligt at blive klogere

Rigtig god ramadan.

. Taak ven

Anmeld

19. juli 2012

Missq4

Kig på side 2 ven, der forklarer jeg det

lol havde ikke lige læst det hele igennem men det vil jeg da lige gøre tak

og God Ramadan til jer der holder det

Anmeld

19. juli 2012

Merii

Har glædet mig så meget til Ramadan men er gravid og er i uge 26, kan det egentlig skade barnet at faste i så lang tid, ved godt at islam tillader at man ikke faster under graviditet. Men er der nogle der har erfaring ?

Anmeld

19. juli 2012

A&F

Missq4 skriver:

lol havde ikke lige læst det hele igennem men det vil jeg da lige gøre tak

og God Ramadan til jer der holder det

Taak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.