Til de fastende på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

A&F

Merii skriver:

Har glædet mig så meget til Ramadan men er gravid og er i uge 26, kan det egentlig skade barnet at faste i så lang tid, ved godt at islam tillader at man ikke faster under graviditet. Men er der nogle der har erfaring ?

Vent til næste år ven. Du har brug for næring i løbet af dagen. Men hvis du insistere så prøv et par dage. Kender nogle stykker der valgte at faste under graviditet. En gennemførte, den anden gav op pga sult .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Merii skriver:

Har glædet mig så meget til Ramadan men er gravid og er i uge 26, kan det egentlig skade barnet at faste i så lang tid, ved godt at islam tillader at man ikke faster under graviditet. Men er der nogle der har erfaring ?

Jeg havde ikke Ramadan sidste år, da jeg var gravid. Det var en rigtig hård graviditet, og dagene var meget lange, så jeg afstod for at skåne mit ufødte barn.

Hvis det kan skade dig/dit barn at faste, bør man ikke gøre det. I år faster jeg heller ikke, da det igen pga de lange dage vil skade min mælkeproduktion og dermed min søn, som ikke vil kunne få nok næring.

Anmeld

19. juli 2012

Unalisa

Merii skriver:

Ramadanen 2009 var jeg gravid og deromkring ... Jeg spurgte jordemoderen om det på nogle måder kunne skade barnet hvis jeg fastede og hendes svare var så længe jeg havde det godt og ikke følte ubehag så havde barnet det også godt .. Du skal bare mærke efter dig selv og se om du kan holde til ellers er du jo fritaget

Anmeld

19. juli 2012

Merii

Tak for jeres svar piger, må Allah belønne og tilgive os i denne måned inshallah )

Anmeld

19. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
KM78 skriver:

God Ramadan til jer - min søns børnehave fejrer Eid, og det glæder vi os til igen. Synes at det er dejligt at børnehaven sætter højtiden på lige fod med jul, påske osv.

Ej hvor sejt

Det må jeg se om jeg kan få indført i den børnehave hvor jeg skal være i praktik

Sjovt jeg slet ikke har tænkt over det og jeg har oven i købet muslimske forældre

Til TS og de andre fastende: God Ramadan

Anmeld

20. juli 2012

Kløver

A&F skriver:

Ja det link forklarer det fint

Er spændende at høre om andres måder at leve på, og synes da eid virker som smuk måde at afslutte på Men jeg troede faktisk ramadan var 2 gange om året, da vi havde muslimer på min tidligere arbejdsplads og de fastede også 1 måned om vinteren i jan eller feb måned.

Lige som der fejres jul i børnehaven, synes jeg da det kunne være fint også at fejre eid som en anden skrev de gjorde i deres børnehave

Faster børn også eller er der flere som ikke må/bør/bliver frarådet ramadan, fik indtryk af tidligere gravide og ammende feks ikke deltager

Anmeld

20. juli 2012

Frk.S

Rigtig god ramadan til jer. 

Anmeld

20. juli 2012

A&F

Er spændende at høre om andres måder at leve på, og synes da eid virker som smuk måde at afslutte på Men jeg troede faktisk ramadan var 2 gange om året, da vi havde muslimer på min tidligere arbejdsplads og de fastede også 1 måned om vinteren i jan eller feb måned.

Lige som der fejres jul i børnehaven, synes jeg da det kunne være fint også at fejre eid som en anden skrev de gjorde i deres børnehave

Faster børn også eller er der flere som ikke må/bør/bliver frarådet ramadan, fik indtryk af tidligere gravide og ammende feks ikke deltager

Ramadan er 1 gang om året , så der den frivillige fasten ved siden af. Får man ikke fastet nogle dage i Ramadan , så skal de fastes efter Ramadan og eid, altså de dage man skylder. Ja det kunne være rigtig godt med fejring af eid hos de små. Jamen dem, som er fritaget er ammende, gravide, kvinder der har deres menstruation eller barselsflåd, ældre som ikke kan faste, syge, den rejsende, handicappede, og børn under puberteten.

Anmeld

20. juli 2012

A&F

Frk.S skriver:

Rigtig god ramadan til jer. 

Taak

Anmeld

20. juli 2012

A&F

mor:) skriver:

Ej hvor sejt

Det må jeg se om jeg kan få indført i den børnehave hvor jeg skal være i praktik

Sjovt jeg slet ikke har tænkt over det og jeg har oven i købet muslimske forældre

Til TS og de andre fastende: God Ramadan

Taak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.