Argh.. hvad skal jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

ja... det er det jeg er bange for. det er svaert at forklare man kommer om 4 dage til en lille pus. hmmm

Præcis...og mon ikke det også er grunden til at de "kloge" fraråder at man tager væk i flere dage fra små børn...de kan jo slet ikek forholde sig til det og der skal nok komme en dag hvor de aldrig er hjemme...
Knus Eva..hvis store drenge stort set bor hos sin mormor og morfar...smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2009

Pia

Mette+Mathias skriver:

Dvs. at man skal vænne børn til at være væk fra deres forældre, allerede når de er små, - for at de kan være mere væk senere??? Den synes jeg ikke helt holder....

Som nævnt i mit tidligere indlæg prøvede Mathias (4&frac12 det for første gang for 14 dage siden, og har snakket om at han gerne vil igen, - men UDEN storesøster denne gang, - og tænk, han virker faktisk tryg og han har rent faktisk lyst, - selvom han ikke er blevet vænnet til det, fra lille. Underligt ikke??

Jeg ville heller aldrig drømme om at sende SÅ små børn (som du nævner) afsted på overnatning, hvis ikke jeg skulle noget,- men bare for at slappe af?? Slappe af, kan man da gøre når børnene sover, - og inden de sover er man "på",- og sådan er det at have fået børn, - det er jo ikke mine forældre eller andre der har fået børn, - og jeg bryder mig ikke om at føle at jeg driver rovdrift på deres hjælp, - for den har jo mere brug for, når et af børnene er syge.

Når forældre og svigerforældre ( som det er i vores tilfælde) selv ringer og spørger om de ikek godt må få min datter med overnatnign, så syntes jeg ikke det på nogen måde er og drive rovdrift på folk..

Ligesom vi her inde har forskellige holdninger til det med og få børn passet ude, så har de kloger hoveder jo også forskelige holdninger..
Nogle vil sige at små børn ikke skal passes ude og nogle vil sige de skal..

Så nogen gange tror jeg bestemt lige så meget det handler om om vi som forældre er klar til og give slip på dem..
Man kan jo heller ikke ( vi kune i hvert fald ikke) holde dem hjemme til efter de er 2 år..
Vi skulle begge ud og arbejde da hun var godt et år gammel og så var det jo dp ..
Ved godt at det ikke er det samme at have dem i dp, som det er og have dem ude til overnatning..
Men det må da være væsentlig mere betryggeden og få dem passet med overnatning ved familie, hvor man ved det har det godt end det og få dem passet ved dp..
Altså lidt svært og forklare her hvad jeg mener, men håber det giver mening..

Pia..

Anmeld

8. maj 2009

Mette+Mathias

LotteN skriver:

hold da op, nu synes jeg godt nok lige du skal trække vejret inden du sender sådanne sviner afsted...
Det handler ikke om man sender sine børn væk fordi man trænger ti lat slappe af... Det handler om ens barn har nogle bedsteforældre som meget gerne vil have tid med dem.. og eftersom min datter ikke har sine mormor lige om hjørnet er dette ikke muligt andet end med overnatning. og da min datter ikke er af den generte type og er glade for alle, synes jeg kun det er ganske fint.. og jeg ved også det er vigtigt at dyrke ens forhold efter man har fået børn og det derfor er vigtigt og få alenetid sammen....
Men selvom jeg skriver dette, synes jeg stadig der overhovedet er nogen grund til angribning... Folk har forskellige meninger om tingene og acceptere det og skriv okay, da sådan har jeg det ikke, men synes istedet.... - men ligefrem at skrive sådan en tørn, det synes jeg ikke er pænt!!!!!

Linda skriver faktisk følgende:

jeg er helt enig med dig... jessica sover også af og til en hel weekend ved mine forældre, bare for at vi kan slappe lidt af, og i sommeren 08, var kæresten og jeg afsted på camping i 5 dage uden hende, hun havde det supergodt nede

Så jo, - det handler faktisk nogle gange om at man sender sine børn afsted for at man kan slappe af!

Anmeld

8. maj 2009

Miamaja

Pia skriver:

Når forældre og svigerforældre ( som det er i vores tilfælde) selv ringer og spørger om de ikek godt må få min datter med overnatnign, så syntes jeg ikke det på nogen måde er og drive rovdrift på folk..

Ligesom vi her inde har forskellige holdninger til det med og få børn passet ude, så har de kloger hoveder jo også forskelige holdninger..
Nogle vil sige at små børn ikke skal passes ude og nogle vil sige de skal..

Så nogen gange tror jeg bestemt lige så meget det handler om om vi som forældre er klar til og give slip på dem..
Man kan jo heller ikke ( vi kune i hvert fald ikke) holde dem hjemme til efter de er 2 år..
Vi skulle begge ud og arbejde da hun var godt et år gammel og så var det jo dp ..
Ved godt at det ikke er det samme at have dem i dp, som det er og have dem ude til overnatning..
Men det må da være væsentlig mere betryggeden og få dem passet med overnatning ved familie, hvor man ved det har det godt end det og få dem passet ved dp..
Altså lidt svært og forklare her hvad jeg mener, men håber det giver mening..

Pia..

ja, det kan godt folge dig og er meget enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.