Argh.. hvad skal jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2009

Pia

LotteN skriver:

dejligt og høre Astrid og Linda - troede jeg var den eneste det havde det på denne måde!

Jeg har dte helt på samme måde som jer..
Her ringer mine sviger forældre også og spørger og de ikke lige må låne hende for weekenden, fordi de gerne vil have hende med tur eller hvad de nu lige har fundet på..
Og jeg nyder det da...
Dels at de har så stor interesse i deres barnebarn og vil gøre alt det for hende..
Og samtidig nyder vi så den tid vi har for os selv..
Oftes får vi lavet en hel masse, som kan være lidt svært og nå til hverdag..

Jeg ser intete forkert i og lade barnet overnatte ude i flere nætter, så længe man ved at barnet har dt godt...

Så sent som i sidste uge skulle de bare have haft passet hende nogle timer om fredagen, da vi lige skulle noget.
Men min svigerfar mente bestemt at de var nød til og have hende hele dagen og så med overnatning
De havde råhygget de tre med tur i zoo, cykel tur osv..
og da vi hentede hende nøste dag havde hun stort set ikke tid til og komme med hjem, for dte var jo skide skægt nede ved farmor og farfar ..

Så for mig er det altså også helt normalt og narturligt og lade sit barn passe uanet hvor mange dage det drejer sig om..

Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2009

Honningblomst

Sidder lige og tænker at når du skriver herinde og er i tvivl om hvad du skal. så ville jeg ikke gøre det...hvis du havde lyst og mente det var "rigtigt" at forlade ham i fire dage, så havde du ikke haft brug for at spørge.
Lidt til din mavefornemmelse nu, for er du først afsted og fortryder, så er det virkelig nogle dårlige dage I får.
Knus Eva...som har prøvet det..

Anmeld

8. maj 2009

3rollinger

Miamaja skriver:

Vi er blevet inviteret paa 4 dages ferie..torsdag til sondag, i Seattle, alt betalt af farmands arbejde paa laekkert hotel meeen det er uden born vi kan godt faa ham passet af familien men han har aldrig provet at sove ude for og han er kun lige fyldt 2 aar. suk.. jeg vil vildt gerne afsted men er ikke helt vild med at overlade min lille skat uden mor i 4 dage

hvad ville I gore

Kan du ikke tage afsted, og aftale med din familie at de skal vaere helt aerlige omkring hvordan han har det og ikke beskytte dig. Hvis de vurdere at han paa en eller anden maade er ked af at vaere hos dem og savner dig, saa er jeg sikker paa at der gaar mange fly fra Seattle til hvor du nu bor.

Det kommer jo ogsaa meget an paa lillemandens personlighed. Personligt havde jeg ikke nogen skrupler med at lade min datter blive passet af min mor som toaarig, fordi hun er super selvstaendig og ville nyde det, mens min soen ikke ville faa det samme ud af det, og derfor har jeg ventet med ham.

Knus
Trine

Anmeld

8. maj 2009

Mette+Mathias

Linda skriver:

jeg er helt enig med dig... jessica sover også af og til en hel weekend ved mine forældre, bare for at vi kan slappe lidt af, og i sommeren 08, var kæresten og jeg afsted på camping i 5 dage uden hende, hun havde det supergodt nede ved mine forældre, og på det tidspunkt var hun 1,5 år.
efter min mening er det vigtigt at man fra starten lærer børnene at man godt kan være væk fra mor og far uden at der sker noget ved det, eftersom at det lønner sig senere når de skal på skoleture osv. med overnatninger, så er de trygge ved det og ved at mor og far venter derhjemme.
det er vigtigt at huske hinanden og i det hele taget bare få noget voksen tid uden barn, og så er det sundt at savne, så nyder man endnu mere at være sammen når hverdagen vender tilbage, og som det tidligere er nævnt, savner ungerne ikke forældrene nær så meget som vi savner dem, de nyder bare at der sker noget nyt...

synes du skal tage med og nyde at kunne slappe lidt af

Dvs. at man skal vænne børn til at være væk fra deres forældre, allerede når de er små, - for at de kan være mere væk senere??? Den synes jeg ikke helt holder....

Som nævnt i mit tidligere indlæg prøvede Mathias (4&frac12 det for første gang for 14 dage siden, og har snakket om at han gerne vil igen, - men UDEN storesøster denne gang, - og tænk, han virker faktisk tryg og han har rent faktisk lyst, - selvom han ikke er blevet vænnet til det, fra lille. Underligt ikke??

Jeg ville heller aldrig drømme om at sende SÅ små børn (som du nævner) afsted på overnatning, hvis ikke jeg skulle noget,- men bare for at slappe af?? Slappe af, kan man da gøre når børnene sover, - og inden de sover er man "på",- og sådan er det at have fået børn, - det er jo ikke mine forældre eller andre der har fået børn, - og jeg bryder mig ikke om at føle at jeg driver rovdrift på deres hjælp, - for den har jo mere brug for, når et af børnene er syge.

Anmeld

8. maj 2009

LotteN

Mette+Mathias skriver:

Dvs. at man skal vænne børn til at være væk fra deres forældre, allerede når de er små, - for at de kan være mere væk senere??? Den synes jeg ikke helt holder....

Som nævnt i mit tidligere indlæg prøvede Mathias (4&frac12 det for første gang for 14 dage siden, og har snakket om at han gerne vil igen, - men UDEN storesøster denne gang, - og tænk, han virker faktisk tryg og han har rent faktisk lyst, - selvom han ikke er blevet vænnet til det, fra lille. Underligt ikke??

Jeg ville heller aldrig drømme om at sende SÅ små børn (som du nævner) afsted på overnatning, hvis ikke jeg skulle noget,- men bare for at slappe af?? Slappe af, kan man da gøre når børnene sover, - og inden de sover er man "på",- og sådan er det at have fået børn, - det er jo ikke mine forældre eller andre der har fået børn, - og jeg bryder mig ikke om at føle at jeg driver rovdrift på deres hjælp, - for den har jo mere brug for, når et af børnene er syge.

hold da op, nu synes jeg godt nok lige du skal trække vejret inden du sender sådanne sviner afsted...
Det handler ikke om man sender sine børn væk fordi man trænger ti lat slappe af... Det handler om ens barn har nogle bedsteforældre som meget gerne vil have tid med dem.. og eftersom min datter ikke har sine mormor lige om hjørnet er dette ikke muligt andet end med overnatning. og da min datter ikke er af den generte type og er glade for alle, synes jeg kun det er ganske fint.. og jeg ved også det er vigtigt at dyrke ens forhold efter man har fået børn og det derfor er vigtigt og få alenetid sammen....
Men selvom jeg skriver dette, synes jeg stadig der overhovedet er nogen grund til angribning... Folk har forskellige meninger om tingene og acceptere det og skriv okay, da sådan har jeg det ikke, men synes istedet.... - men ligefrem at skrive sådan en tørn, det synes jeg ikke er pænt!!!!!

Anmeld

8. maj 2009

LotteN

Pia skriver:

Jeg har dte helt på samme måde som jer..
Her ringer mine sviger forældre også og spørger og de ikke lige må låne hende for weekenden, fordi de gerne vil have hende med tur eller hvad de nu lige har fundet på..
Og jeg nyder det da...
Dels at de har så stor interesse i deres barnebarn og vil gøre alt det for hende..
Og samtidig nyder vi så den tid vi har for os selv..
Oftes får vi lavet en hel masse, som kan være lidt svært og nå til hverdag..

Jeg ser intete forkert i og lade barnet overnatte ude i flere nætter, så længe man ved at barnet har dt godt...

Så sent som i sidste uge skulle de bare have haft passet hende nogle timer om fredagen, da vi lige skulle noget.
Men min svigerfar mente bestemt at de var nød til og have hende hele dagen og så med overnatning
De havde råhygget de tre med tur i zoo, cykel tur osv..
og da vi hentede hende nøste dag havde hun stort set ikke tid til og komme med hjem, for dte var jo skide skægt nede ved farmor og farfar ..

Så for mig er det altså også helt normalt og narturligt og lade sit barn passe uanet hvor mange dage det drejer sig om..

Pia.

dejligt og høre du også har det sådan...
og hvor lækkert at svigerforældrene bare ikke kan få nok af hende og lige tager hende med en overnatning også, det er da kun lækkert

Anmeld

8. maj 2009

Miamaja

Eva skriver:

Sidder lige og tænker at når du skriver herinde og er i tvivl om hvad du skal. så ville jeg ikke gøre det...hvis du havde lyst og mente det var "rigtigt" at forlade ham i fire dage, så havde du ikke haft brug for at spørge.
Lidt til din mavefornemmelse nu, for er du først afsted og fortryder, så er det virkelig nogle dårlige dage I får.
Knus Eva...som har prøvet det..

hvor lang tid var du vaek og hvordan forloeb det siden det gik daarligt? fortael fortael??

Anmeld

8. maj 2009

Miamaja

Trine Spanien skriver:

Kan du ikke tage afsted, og aftale med din familie at de skal vaere helt aerlige omkring hvordan han har det og ikke beskytte dig. Hvis de vurdere at han paa en eller anden maade er ked af at vaere hos dem og savner dig, saa er jeg sikker paa at der gaar mange fly fra Seattle til hvor du nu bor.

Det kommer jo ogsaa meget an paa lillemandens personlighed. Personligt havde jeg ikke nogen skrupler med at lade min datter blive passet af min mor som toaarig, fordi hun er super selvstaendig og ville nyde det, mens min soen ikke ville faa det samme ud af det, og derfor har jeg ventet med ham.

Knus
Trine

jo, det var en god ide. han er meget glad for tante maureen som saa skulle passe ham og hun er rigtig god og glad for ham. det er lidt svaert at vurdere.. han har vaeret i vuggestue uden mig forste dag uden han lagde maerke til jeg var vaek for han var optaget af al det der foregik og synes det var sjovt. saa han er et udadvendt barn men samtidig naegter han at sove hvis det ikke er mama der putter, saa det er lidt svaert at vurdere

Anmeld

8. maj 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

hvor lang tid var du vaek og hvordan forloeb det siden det gik daarligt? fortael fortael??

Jeg var væk en forlænget weekend...tror det var tors-man kan ikke helt huske det.
Det var lige inden Jeppe blev to år og jeg fik en rejse af min daværende kæreste til Paris, i fødselsdagsgave.
Jeppe var hos mine forældre, som han havde været og stadig er meget hos, så han havde sovet der mange gange før, men maks to nætter i træk....og var helt tryg ved det.
Men det var svært for ham at det var så mange dage og han kunne jo ikke sætte ord på det, det lille pus,...derfor jeg også har det lidt svært med at så små børn skal mangle deres tætteste i mere end 1-2 dage. Det er mange dage ikke at vide hvor mor er og om hun kommer og hvornår...de lever jo i nuet og kan ikke forholde sig til tiden.
Men det var svært for jeppe og jeg kunne også mærke det på ham da han kom hjem.
Knus Eva....men gør lige præcis hvad du føler er rigtigt, du kender dit barn bedst..smiler

Anmeld

8. maj 2009

Miamaja

Eva skriver:

Jeg var væk en forlænget weekend...tror det var tors-man kan ikke helt huske det.
Det var lige inden Jeppe blev to år og jeg fik en rejse af min daværende kæreste til Paris, i fødselsdagsgave.
Jeppe var hos mine forældre, som han havde været og stadig er meget hos, så han havde sovet der mange gange før, men maks to nætter i træk....og var helt tryg ved det.
Men det var svært for ham at det var så mange dage og han kunne jo ikke sætte ord på det, det lille pus,...derfor jeg også har det lidt svært med at så små børn skal mangle deres tætteste i mere end 1-2 dage. Det er mange dage ikke at vide hvor mor er og om hun kommer og hvornår...de lever jo i nuet og kan ikke forholde sig til tiden.
Men det var svært for jeppe og jeg kunne også mærke det på ham da han kom hjem.
Knus Eva....men gør lige præcis hvad du føler er rigtigt, du kender dit barn bedst..smiler

ja... det er det jeg er bange for. det er svaert at forklare man kommer om 4 dage til en lille pus. hmmm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.