Argh.. hvad skal jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg synes i skal tage afsted

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

Mette+Mathias

Hvis det var mig ville jeg ikke tage afsted. Herregud, han er kun 2 år! Jeg kan huske du har fortalt at han er adopteret, - og nu ved jeg jo selvf. ikke hvor gammel han var da i "fik" ham, - men er der ikke noget med at man skal være lidt ekstra forsigtig med at overlade adopterede børn til andre end mor og far, mens de er små? (Håber ikke du tager det ilde op?).

Men altså, adopteret eller ej, - jeg ville ikke gøre det. MAthias er 4½ og for 14 dage siden sov han ude for første gang (1 nat), - og NU synes jeg det er i orden, for NU fortæller han selv at han gerne vil, - og han kan forstå at vi kommer tilbage *S*

Noget helt andet er, at jeg er så egoistisk at jeg aldrig ville undvære mine børn så mange dage, - før de selv kom og bad om at komme på ferie hos nogen (f.eks tog min datter 1 uge på ridelejr da hun var 8).

)

Anmeld

7. maj 2009

fam.4xc

Mette+Mathias skriver:

Hvis det var mig ville jeg ikke tage afsted. Herregud, han er kun 2 år! Jeg kan huske du har fortalt at han er adopteret, - og nu ved jeg jo selvf. ikke hvor gammel han var da i "fik" ham, - men er der ikke noget med at man skal være lidt ekstra forsigtig med at overlade adopterede børn til andre end mor og far, mens de er små? (Håber ikke du tager det ilde op?).

Men altså, adopteret eller ej, - jeg ville ikke gøre det. MAthias er 4½ og for 14 dage siden sov han ude for første gang (1 nat), - og NU synes jeg det er i orden, for NU fortæller han selv at han gerne vil, - og han kan forstå at vi kommer tilbage *S*

Noget helt andet er, at jeg er så egoistisk at jeg aldrig ville undvære mine børn så mange dage, - før de selv kom og bad om at komme på ferie hos nogen (f.eks tog min datter 1 uge på ridelejr da hun var 8).

)

så sandt som det er sagt!

Anmeld

7. maj 2009

Miamaja

Mette+Mathias skriver:

)

det er da helt ok og god pointe. heldigvis fik vi ham kort tid efter fodslen saa han kender kun til os og har intet i 'bagagen'. gudskelov!!!!

men ja, han er kun bette 2 aar hvis det var kun 1 nat ville jeg ikke vaere urolig men det er 3 naetter.. lille skat. jeg ville helst hvis jeg kunne 'smugle' ham med

Anmeld

8. maj 2009

Honningblomst

Jeg var ikke taget med....dit barn er lille og det er mange dage for ham og især når han aldrig har sovet ude før.
Der kommer sikert en mulighed en anden gang.
Knus Eva....

Anmeld

8. maj 2009

LotteN

hold da op... jeg sidder her og føler mig som en rigtig dårlig mor, da jeg intet problem har ved at lade Lærke (11 måneder gammel) blive passet ved min mor i 3 dage, selvom jeg ikke skal noget, men bare fordi min mor gerne vil have tid med hende..!
Men jeg kan kun sige forskelige holdninger igen... jeg ved Lærke har det trygt og godt ved min mor og hendes mand og hun vil få det som blommen i et æg i de dage hun skal være der!
Jeg elsker hende over alt på jorden, men ser da lidt frem til nogle dage uden at skulle være "mor"!

Anmeld

8. maj 2009

Mimic

LotteN skriver:

hold da op... jeg sidder her og føler mig som en rigtig dårlig mor, da jeg intet problem har ved at lade Lærke (11 måneder gammel) blive passet ved min mor i 3 dage, selvom jeg ikke skal noget, men bare fordi min mor gerne vil have tid med hende..!
Men jeg kan kun sige forskelige holdninger igen... jeg ved Lærke har det trygt og godt ved min mor og hendes mand og hun vil få det som blommen i et æg i de dage hun skal være der!
Jeg elsker hende over alt på jorden, men ser da lidt frem til nogle dage uden at skulle være "mor"!

jeg er helt enig med dig... jessica sover også af og til en hel weekend ved mine forældre, bare for at vi kan slappe lidt af, og i sommeren 08, var kæresten og jeg afsted på camping i 5 dage uden hende, hun havde det supergodt nede ved mine forældre, og på det tidspunkt var hun 1,5 år.
efter min mening er det vigtigt at man fra starten lærer børnene at man godt kan være væk fra mor og far uden at der sker noget ved det, eftersom at det lønner sig senere når de skal på skoleture osv. med overnatninger, så er de trygge ved det og ved at mor og far venter derhjemme.
det er vigtigt at huske hinanden og i det hele taget bare få noget voksen tid uden barn, og så er det sundt at savne, så nyder man endnu mere at være sammen når hverdagen vender tilbage, og som det tidligere er nævnt, savner ungerne ikke forældrene nær så meget som vi savner dem, de nyder bare at der sker noget nyt...

synes du skal tage med og nyde at kunne slappe lidt af

Anmeld

8. maj 2009

Assi

LotteN skriver:

enig ...og var selv taget afsted. Min datter bliver jævnligt passet med overnatninger af mine forældre.

Anmeld

8. maj 2009

LotteN

astrid skriver:

enig ...og var selv taget afsted. Min datter bliver jævnligt passet med overnatninger af mine forældre.

dejligt og høre Astrid og Linda - troede jeg var den eneste det havde det på denne måde!

Anmeld

8. maj 2009

4xGreve

Jeg har læst et sted at det faktisk er sundt for børene at far og mor tager afsted et par dage (men først efter de er fyldt 2år)...

Men jeg selv vil også ha meget svært ved det, er endda ikke sikker på at jeg selv vil kunne, men som nogen af de andre skriver så er det ikke sådan en chance man får foræret hverdag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.