Messias eller Noel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2012

Kay

elsker navnet Noel... men messias... ja undskyld mig det er i min verden for relligiøst og barnet kan da ik andet end at blive drillet i skolen når de får religion på skemaet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

.....

Kan ikke forene mig med nogen af navnene

Men ville klart foretrække Noel. Messias får mig til at tænke på en blanding af Mathias og Melissa, og synes at navnet er feminimt. Havde slet ikke tænkt i de guddommelige baner

Så Noel

Anmeld

8. juli 2012

Lari

Noel er flot synes jeg Selvfølgelig vil der for en del være tvivl om hvordan det skal udtales - men det synes jeg ikke man skal lade sig slå ud af

efter min mening er Messias altså en tand for mege. Det lyder direkte komisk i mine ører grundet betydningen. Selv ville jeg aldrig kalde mit barn det, da jeg simpelthen ville føle at det var en forhindring for at folk kunne tage mit barn alvorligt. Når det så er sagt er det jo din egen dejlige dreng der kommer til at definere hvad folk lægger i det navn og så tænker jeg altid, at det i bund og grund er lige meget hvad man går og hedder - hvis man er et godt og dejligt menneske, er det det folk forbinder ens navn med i sidste ende

Anmeld

8. juli 2012

Tullepigen90

Noel bryder jeg mig ikke om, men i forhold til mange andre her i din tråd så synes jeg faktisk at Messias er meget sødt!

Anmeld

8. juli 2012

Pigent

morethanperfect skriver:

Ja har lige brug for lidt mere hjælp
Vi var blevet enige om at kalde lillebror Noel , MEN , nu er Daniel faldet for Messias ...

Hvad syns i ??

Ps. det er hemmeligt på Facebook  

Jeg har stemt "Kan ikke lide nogen af dem"

Noel kan jeg ikke lide og Messias er okay. 

Hvad med

Mathias (Kender mange små drenge der hedder det så vil i have et navn der er specielt så lade være med at vælge det)

Zacharias

Noah

Anmeld

8. juli 2012

emsaroto

Messias betyder jo frelser ..

Så jeg har valgt noel. 

Anmeld

8. juli 2012

emsaroto

MortilElias2010 skriver:

Har stemt Noel - der findes den smukkeste julesang af Josh Groban som jeg elsker højt, så det ville for mig være et fantastisk navn

Messias, niks - personligt kan jeg ikke forene mig med det.

Zacharias er også et virkelig sødt bud, som en anden babybruger nævner. Meget meget smukt. Har selv haft det til overvejelse

The first Noel?  

Anmeld

8. juli 2012

Giraffen

morethanperfect skriver:

Ja har lige brug for lidt mere hjælp
Vi var blevet enige om at kalde lillebror Noel , MEN , nu er Daniel faldet for Messias ...

Hvad syns i ??

Ps. det er hemmeligt på Facebook  

jeg kommer til at tænke på "den lille messias" med Anne Linnet - en rigtig smuk sang

Men jeg tror rigtig mange vil tro at han så hedder Mathias når I siger navnet... men det har godt nok en meget religiøs klang - det er næsten som at kalde sit barn for Jesus (det er det nok ikke - men det er lidt i de baner jeg får tankerne hen)

Noel ka jeg godt li - men synes det er svært at udtale på dansk (er det så fx no-El eller nååål udtale osv

Anmeld

8. juli 2012

TeamRocket

Er Noel ikke et pigenavn? Jeg får det udtalt som no'el og det lyder ret tøset. Det andet er ok, det er et stærkt navn, og betyder noget også her i det danske. Men damn han får en del at leve op til Hvorfor ikke finde noget friskt og 'dansk' lige som storebrors navn ?

Anmeld

8. juli 2012

Meliora

morethanperfect skriver:

Tusind tak for jeres meninger

Kan godt se Messias måske er liiidt for helligt  

Du er med på at Noel betyder jul, ikke? Jeg synnes VIRKELIG I skulle finde et andet navn. Og messias er totalt udelukket, da det jo er frelseren. Tror ikke engang man må kalde sit barn det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.