Messias eller Noel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad skal lillebror hedde ??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.606 visninger
64 svar
0 synes godt om
7. juli 2012

morethanperfect

Ja har lige brug for lidt mere hjælp
Vi var blevet enige om at kalde lillebror Noel , MEN , nu er Daniel faldet for Messias ...

Hvad syns i ??

Ps. det er hemmeligt på Facebook  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

Frøken J.

Mener du det? Må indrømme jeg har svært ved at tage sådan et navn alvorligt - håber ikke du tager det ilde op. Det er lige en tand for guddommeligt for mig, især når jeres første hedder som han gør Noel kan jeg lide

Anmeld

8. juli 2012

morethanperfect

Frøken J. skriver:

Mener du det? Må indrømme jeg har svært ved at tage sådan et navn alvorligt - håber ikke du tager det ilde op. Det er lige en tand for guddommeligt for mig, især når jeres første hedder som han gør Noel kan jeg lide

Heheh ..

Det helt okay . Spurgte jo efter jeres meninger

Der er vidst også kun 2 i danmark der hedder det 
Men ja , jeg kan godt li det ..

Anmeld

8. juli 2012

Fenja09

Er ikke særlig vild med nogle af navnene, men må indrømme at jeg ikke synes man kan kalde sit barn Messias. I mine øjne er det stort set det samme som at kalde sit barn Jesus. Så jeg holder på Noel.

/Fenja

Anmeld

8. juli 2012

Rsa

Bryde mig ikke om nogle af navnene....

Skal jeg vælge, bliver det Noel.

Messias er alt, alt forkristent og jeg vil faktisk trække den til at sige, at j synes det er synd for barnet, at skulle hedde Messias.

Hvad med ZachaRias, der har samme ordlyd? - og er knap så 'helligt'

Anmeld

8. juli 2012

MortilElias2010

Har stemt Noel - der findes den smukkeste julesang af Josh Groban som jeg elsker højt, så det ville for mig være et fantastisk navn

Messias, niks - personligt kan jeg ikke forene mig med det.

Zacharias er også et virkelig sødt bud, som en anden babybruger nævner. Meget meget smukt. Har selv haft det til overvejelse

Anmeld

8. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg bryder mig ikke særligt om Noel - og synes heller ikke, det passer til jeres søns navn - men at vælge Messias virker direkte blasfemisk på mig. Og stakkels barn, der skal leve op til at være "Frelseren"!!  Det vil give SÅ mange negative reaktioner hele livet igennem - det er jo endnu mere ekstremt end at døbe sit barn Prins eller Konge. 

Jeg forstår ikke, at I ikke kaster jeres kærlighed på et navn, der harmonerer bedre med storebrors - Oscar og Noel el. Messias er lige så langt fra hinanden som Svend og Gonzales eller Mattias og Justin. 

Anmeld

8. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rsa skriver:

Bryde mig ikke om nogle af navnene....

Skal jeg vælge, bliver det Noel.

Messias er alt, alt forkristent og jeg vil faktisk trække den til at sige, at j synes det er synd for barnet, at skulle hedde Messias.

Hvad med ZachaRias, der har samme ordlyd? - og er knap så 'helligt'

Messias er ikke alene kristent - det er betegnelsen for Frelseren inden for både jødedommen, islam og kristendommen. Jøderne og muslimerne venter jo stadig på ham 

Anmeld

8. juli 2012

Rsa

Mor og meget mere skriver:

Messias er ikke alene kristent - det er betegnelsen for Frelseren inden for både jødedommen, islam og kristendommen. Jøderne og muslimerne venter jo stadig på ham 

Heh, jamen så er han jo måske fundet

Anmeld

8. juli 2012

132319

Noel, det andet er liiige en tand for guddommeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.