Er livet "forbi" når man bliver 40?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Kloster skriver:

Jeg er heller ikke så meget til badedragt, men det er nu mest praktisk i svømmehallen, når jeg skal i de vilde vandrutchebaner med drengene

Det kan du have ret i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

Mettefpigen

Hvorfor er livet slut når man blir 40???? Livet er slut når man vælger det.... Når man er 40 kan man gøre de samme ting som da man var 30.... Jeg har en mor på 42 og hun er da lige så frisk som hun altid har været :-D

Anmeld

8. juli 2012

Dinna88

Jeg ville ønske jeg kunne nå at skrive et længere svar, men jeg skal ud af døren om lidt!
Men NEJ - for min og min kærestes vedkommende, så starter der en hel ny del af vores når når vi er omkring den alder. Vi vil gerne "vie" vores liv til børn, familie m.m som "unge" mennesker, og så leve VORES liv som kærester/mand  og kone, når ungerne er gamle nok til at vi kan rejse osv. Dette er selvfølgelig kun forhåbninger om fremtiden, vi er kun 20 og 22 nu, såååå...

Og hvis jeg vil rejse jorden rundt, når jeg er  50, så skal jeg fisme have min bikini med

Anmeld

8. juli 2012

wamse

Kloster skriver:

Frisk og frejdig 38 årig moden kvindemenneske, er du Wamse

Bukker mig i støvet for dig....

iihh hvor er du sød

Anmeld

8. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg kom lige i tanker om noget! Da jeg fyldte 30, kunne jeg gøre op, at jeg de forløbne 10 år havde fået tre børn, taget min uddannelse og var kommet godt i gang med mit arbejdsliv. Da jeg fyldte 40, var der slet ikke nogle milepæle, jeg havde nået de forløbne 10 år. Det var underligt - ved de 30 kunne jeg tænke " tjek, tjek, tjek" og føle, jeg virkelig havde udrettet noget. 

To uger efter min 40-årsfødselsdag blev jeg varslet fyret fra mit arbejde i en hård besparelsesrunde - ingen havde set det komme, og jeg gik helt ned i en uge og følte, livet var slut. Så stod jeg op, søgte et vikariat resten af skoleåret i stedet for at blive på den skole, jeg skulle væk fra, til den bitre ende - følte mig som en kærkommen ressource og ikke som hende, der var i overskud - og søgte samtidig faste stillinger til det nye skoleår. Det var skidespændende - og jeg fik tænkt en masse tanker om mit liv og mine planer med fremtiden, inden jeg til slut kunne vælge mellem flere jobs. Nu er jeg på en god skole igen, elsker mit job - men er også blevet rusket op i, så jeg aldrig mere luller mig ind i trygheden og vanerne på en arbejdsplads uden at have øje for, at der er andre muligheder. 

Held i uheld - jeg følte mig 10 år yngre og sejere og modigere efter den omgang, og pludselig var livet ikke så forudsigeligt og rammelagt, som jeg troede. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.