Er livet "forbi" når man bliver 40?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2012

dorthemus

Nej da, livet begynder sgu da ved de 40

Jeg er blevet 41 år og.nyder livet. Fik min datter sent så jeg har slet ikke tid til at falde af på den...hun er 2 år

Ja kroppen er ikke som den har været, men den har tjent mig godt og jeg er i bund og grund venner med den.

Jeg har ikke nogen mand i mit liv, men savner det heller ikke og nyder at være mig selv og træffe mine egne valg og beslutninger.

Så jeg har aldrig været gladere end jeg er nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

Kloster

TeamRocket skriver:

40 er det nye sort. Jeg glæder mig til at blive 40 ligesom jeg glæder mig til at blive 30 og 25 Jeg er overhovedet ikke aldersforskrækket og kender massere kvinder på 40 med ben i næsen og god tøjstil. Livet slutter absolut ikke ved de 40- der vil jeg da egentlig håbe at man kun er lidt i halvvejs. Jeg har ihvertfald tænkt mig stadig at have ben i næsen og være i live som 80 årig! Dog- ved jeg ikke om bikinien kommer med mig så langt, jeg er mere en badedragt pige

"40 er det nye sort" Hæ hæ....

Nej jeg glæder mig også til de 40 år. Håber også, jeg er halvvejs der. Og forhåbentlig en fed alder efter de 40 også. Sikke jeg skal opleve ting...

Jeg vil skrive en bog/børnebog, jeg vil læse bibelen, jeg vil løbe en ½ maraton, jeg vil læse en masse klassikere også vil jeg ud og rejse og virkelig opleve verden med min skønne mand.

Anmeld

7. juli 2012

Kloster

Jeg er 38, og jeg lever livet ud fra mine normer, og ikke hvad andre synes, at jeg bør gøre :-)

Jeg er fuldstændig lige så skør og spontan, som da jeg var 20 fx. Jeg klæder mig, som jeg lyster, og ser ud, som jeg har lyst til :-)

Frisk og frejdig 38 årig moden kvindemenneske, er du Wamse

Bukker mig i støvet for dig....

Anmeld

7. juli 2012

Kloster

mor:) skriver:

jeg er i 20'erne og jeg synes da godt kvinder i 40'erne kan have bikini på. Har da set mange der ser fantastiske ud og desværre en del som er i bedre form end jeg er.

Og jeg kan da ikke forestille mig at jeg på noget tidspunkt går over til badedragt.

Jeg er heller ikke så meget til badedragt, men det er nu mest praktisk i svømmehallen, når jeg skal i de vilde vandrutchebaner med drengene

Anmeld

7. juli 2012

Kloster

MariaJ skriver:

Nej, da! Hvorfor skulle det dog være det. Det er jo nu det bliver sjovt .

Helt seriøst har jeg aldrig følt mig så godt tilpas i nogen alder, som nu her midt/sidst i 30'erne. Jeg har en tro på mig selv og accept af mig selv, samt tro på at jeg også kan få ting til at lykkes i fremtiden, som ikke tåler sammenligning med mit usikre og umodne jeg for ti eller tyve år siden. Jeg synes, det er skønt at være et sted i livet, hvor man ved hvad man kan, og hvad man står for, og jeg har en helt anden ro i forhold til, at mit liv har fulgt den bane, det nu har. Selvfølgelig lukkes nogle døre i takt med at man tager forskellige valg i livet, men der er jo stadig masser af muligheder. Der er jo forhåbentlig mange år forude til at opfylde alle mulige drømme - både dem jeg har nu, og dem jeg måske slet ikke har tænkt på endnu. Desuden har jeg nu meget bedre ressourcer (både økonomisk, praktisk og mentalt) til at få de ting jeg ønsker mig til at blive til virkelighed.  

Om jeg er for gammel til at gå med bikini må vel blive en smags sag. Jeg har aldrig haft modelmål, og tror egentlig hverken jeg ser værre eller bedre ud i bikini end da jeg var 20. Jeg har i hvert fald ingen planer om at skrotte bikinien de næste mange år, så hvis nogen synes at jeg er lidt for slap i kødet må de jo se den anden vej .

Det er fuldstændig rigtigt. Vi ved jo slet ikke, hvad der er bag hver dør, som vi åbner. Men jeg synes godt nok, de dører jeg åbner og lukker nu, er mere velovervejet end de var for 15 år siden...

Anmeld

7. juli 2012

Kloster

Camillos skriver:

hmmm .. altså nej livet er bestemt ikke forbi når man bliver i 40érne.

Jeg vil sige jeg elsker kvinder i den alder, og allerhøjest min egen mor der er i 40érne... 

Vi har det fantastisk sammen og hun har noget livserfaring hun deler ud af som er så skønt for mig! da jeg altid kan komme til hende og få hjælp og gode råd. 

Jeg synes kun det er fedt man som 40´årig kan hvile i sig selv, og være den man er, uden at skulle tænke over hvad andre mener?  og aller vigtigst se ud som det passer dig! 

Sådan en som mig ville heller ikke være køn i bikini? eftersom jeg har været ALLLT FOR overvægtig og har en masse strækmærker fra dengang, en del løs hud og massere af appelsinhud? .. Så for mig er en bikini ikke alders betinget, men selvtillids betinget..

For mig er kvinder modne som 40 årige, og jeg glæder mig til selv at nå dertil .. 

Mvh en pige på 22

Lyder rigtig godt, at din mor og du har det så fedt sammen. Det varmer

Anmeld

7. juli 2012

Kloster

aarhusmor skriver:

Altså det er sådan at ens grænser hele tiden flytter sig. Når man er 20 har man tit holdninger om at dem der er 30 er for gamle til at få børn. Når man er 30 Skal man helt sikkert have børn inden man er 37. Men når man er fyldt 40 tænker man, hvis min fysik er til det, så er jeg en endnu bedre mor nu end da jeg var ung.

Bikini, jeg kan ikke selv bære en pga. overvægt- Men min mor bliver 70 år og hun kan bruge en bikini og sågar se flottere ud end mange på 20 - så jeg tror ikke det har noget med alder at gøre, men noget om hvordan man bærer den.

Er livet slut? NEJ DA. Jeg er 41 år, er mor til en dreng på 5 år. Håber stadig på at få et barn mere. Jeg er lige begyndt at læse den drømme uddannelse jeg har drømt om siden jeg var 15 år. Min mand er 7 år yngre end mig. Jeg prøver ikke på at være yngre pga. ham. Men jeg føler ikke der er nogen forskel på os.

Livet er kun færdigt for den som er gået i stå og som ikke gider ændre noget, selvom de ikke er tilfredse og det kan jo ligeså godt gælde for en på 20

I øvrigt elsker jeg min alder. 30 var godt, men 40 er meget meget bedre

Dejligt indlæg... Jeg synes mine teenageår var vilde. Mine 20'ere var hårde og nærmest samlebåndsagtige. mine nuværende 30'ere var fantastiske og jeg nyder dem. Så mine 40'ere kan kun blive endnu bedre

Og jeg tror, du har helt ret i det med at flytte sig. Er man ikke tilfreds, skal man selv gøre noget ved det

Anmeld

7. juli 2012

Kloster

FruK skriver:

Jeg håber da ikke livet slutter ved 40!! 

Jeg er 38, og føler mig ikke for gammel til hverken bikini eller byture. Jeg ser nok ikke ud som da jeg var 21, men det gør mig ikke noget. Jeg føler mig heller ikke for gammel til at blive mor igen, kort før jeg fylder 39. 

Da jeg blev mor første gang var jeg 28 - og jeg føler egentlig ikke den store forskel - bortset fra, at jeg nok hviler mere i mig selv nu.

Jeg synes egentlig ikke, at man KAN blive for gammel til bikini. Hvis man er glad og tilfreds med sig selv, så kan man da være smuk i enhver alder. En 80-årig kan vel også være smuk, selvom man kan se, at hun ikke er helt ny.

Åh ja... Byture... Alderen og erfaringen gør vel bare, at man nu kan vælge realistisk om man virkelig orker at have tømmermænd i flere dage, ell man bare vil have en hyggelig aften med kun 3 glas vin

Anmeld

7. juli 2012

Kloster

Heidi / Drengeting.dk skriver:

Det kan siges ganske kort efter min mening!

Livet er IKKE forbi ved de 40, - tværtimod...  og har man lyst til at gå i bikini så GÅ DOG I BIKINI.

Selv kan jeg da godt se at kroppen er knapt så smækker som da jeg var 25, and so! 2 x børnefødsler, alm. slid og god rødvin i weekenden må jo sætte sine spor, og personligt synes jeg at de spor er kønnere at se på end dem som bevidst forsøger at se ud som de er 25 hele livet :-)

... og god weekend til alle  - både dem under og dem over 40

Åh ja.. Lad naturen gå sin gang. Lad den ikke forfalde, men vær naturlig skøn

Anmeld

7. juli 2012

Kloster

dorthemus skriver:

Nej da, livet begynder sgu da ved de 40

Jeg er blevet 41 år og.nyder livet. Fik min datter sent så jeg har slet ikke tid til at falde af på den...hun er 2 år

Ja kroppen er ikke som den har været, men den har tjent mig godt og jeg er i bund og grund venner med den.

Jeg har ikke nogen mand i mit liv, men savner det heller ikke og nyder at være mig selv og træffe mine egne valg og beslutninger.

Så jeg har aldrig været gladere end jeg er nu

lyder virkelig dejligt. Sådan skal det være. Nyde nu'et...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.