Spørgsmål til rygerne !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

ESV

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen så rasende !! Jeg kan slet ikke forstå hvorfor nogle folk ikke vil tage hensyn til et lille barn ! Vi er blevet inviteret til fødselsdag på søndag hos noget familie, og de er storrygere begge to. Jeg spurgte så meget pænt om de ikke ville ryge udenfor den dag da vi jo har vores lille søn med (Han er 5½ mnd.)

Fik så et svar tilbage, at de røg ude den dag, fordi der kom en gæst som havde astma, og at det kun var derfor. Altså ville de hvis den person ikke kom, være total ligeglade med at der kom et lille barn !!

Jeg ved det står den 100% for selv at bestemme om de vil tage det hensyn, men jeg forstår på ingen måde den der vælger IKKE at gøre det !

Så nu vil jeg høre hvor udbredt det er ! Har lavet en afstemning, uddyb gerne dit svar hvis du vil, der er desværre ikke mulighed for at være ano.

Jeg har stemt blank. Vi ryger begge to desværre men vires lejlighed er ikke ryger hjem, vi ryger altid kun på altanen og det må rygende gæster også indordne sig efter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Ansemusen

Hvem? skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan blive sur over hvordan nogle gør noget i DERES hjem og at du overhovedet kan finde på at spørge.

Så må i jo takke nej tak til at komme, herhjemme foregår AL rygning (inkl. E-cigaretten) udenfor, men hvordan andre gør i deres hjem, er deres sag.

Selvfølgelig kan man da tillade sig at spørge pænt. Det gjorde vi da også, da vores dreng var lille. Og hvis ikke folk ville tage det hensyn blev vi selvfølgelig hjemme.

Men jeg forstår heller ikke, hvorfor man ikke en enkelt dag eller aften kan tage det hensyn og gå uden for. Det kan da ikke være så svært! Jeg ryger selv til fester og går da selvfølgelig udenfor!

Rygere kan jo ryge i deres hjem alle andre almindelige dage, hvis de har lyst til det! Men jeg synes det er meget egoistisk ikke at ville tage hensyn til børn, når man ved, hvor skadeligt og ubehageligt det er!

Anmeld

3. juli 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen så rasende !! Jeg kan slet ikke forstå hvorfor nogle folk ikke vil tage hensyn til et lille barn ! Vi er blevet inviteret til fødselsdag på søndag hos noget familie, og de er storrygere begge to. Jeg spurgte så meget pænt om de ikke ville ryge udenfor den dag da vi jo har vores lille søn med (Han er 5½ mnd.)

Fik så et svar tilbage, at de røg ude den dag, fordi der kom en gæst som havde astma, og at det kun var derfor. Altså ville de hvis den person ikke kom, være total ligeglade med at der kom et lille barn !!

Jeg ved det står den 100% for selv at bestemme om de vil tage det hensyn, men jeg forstår på ingen måde den der vælger IKKE at gøre det !

Så nu vil jeg høre hvor udbredt det er ! Har lavet en afstemning, uddyb gerne dit svar hvis du vil, der er desværre ikke mulighed for at være ano.

Har stemt blankt, da vores hus er ikke-ryger hus og står glædeligt udenfor i den friske luft, for at ryge (Bortset fra de dage hvor de der tonstunge dråber vælter ned lige foran døren og slukker min cigaret eller drypper ned i nakken på mig, men jeg overlever altid og jeg ryger dermed også mindre.. ) og kom der små børn eller ikke-rygere ville jeg hellere end gerne tage et par skridt tilbage fra hvor de stod eller helt slukke cigaretten.  Selv i rygerhjem ryger jeg ikke andet end udenfor. Men på diskotek (de steder de ikke tager det så tungt) ryger jeg mere end gerne indenfor 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.