Spørgsmål til rygerne !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Altså nu er jeg stoppet med at ryge, og har altid taget hensyn til min søn da jeg gjorde det. Sådan helt automatisk.

MEN jeg har alligevel stemt nej. -og det har jeg fordi at der ikke var nogen der skulle komme og fortælle mig hvad jeg skulle gøre i mit eget hjem. Sådan er det bare, og jeg kunne heller ikke drømme om at fortælle folk hvad de skal gøre i deres hjem.

Når det så er sagt så ryger hverken mig eller mine venner i nærheden af børnene. Det er mere princippet i det.

Jeg synes heller ikke jeg har fortalt folk at de SKAL gøre det, jeg har spurgt dem pænt om de ville ryge ude den dag. Og siger de nej så kommer vi ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Savannah

Laulund87 skriver:

Gid der var flere som dig

Ja det ville sgu ikke være så ringe

Anmeld

3. juli 2012

Loa

Jeg har (heldigvis) aldrig oplevet nogen der ikke røg udenfor når der var et barn i nærheden. Det var da det klammeste at insistere på at skulle ryge indenfor "bare" fordi det kun var et barn der var på besøg.....

En ting er at rygere, er mere eller mindre, ligeglade med at gøre os andre, voksne, til passive rygere, men et barn, det fatter jeg godt nok ikke.

Havde det været mig, havde jeg sagt nej tak til at komme. Sådanne usympatiske personer gad jeg da godt nok ikke komme hos med mit barn.

Anmeld

3. juli 2012

An&Jo

Anonym skriver:

jeg spurgte dem meget pænt, fik et svar der lige så godt kunne tolkes som " Nej vi gider ikke tage hensyn til din søn" desuden er det ikke er stort krav at spørge om de vil gå ud den ene dag!

Hvis de er vant til at ryge indenfor så jo, så kan det faktisk godt føles som et meget stort krav for dem, og det kan føles utroligt påtrængende at bede om det..

Jeg ved godt det er rigtig træls for dem der gerne vil skåne deres børn, men så må man lade være med at komme der.. Jeg har en veninde der konsekvent ryger indenfor uanset hvad, og da jeg blev gravid stoppede jeg bare med at komme der, så måtte hun komme ved mig..

Anmeld

3. juli 2012

Noneother

Anonym skriver:

Jeg synes heller ikke jeg har fortalt folk at de SKAL gøre det, jeg har spurgt dem pænt om de ville ryge ude den dag. Og siger de nej så kommer vi ikke

Nårh ja, men så er der jo heller ikke andet at gøre end at acceptere deres valg, og tage sine forbehold.

Jeg siger bare at jeg godt forstår at de ikke gider "ændre deres hjemmevaner" for andre..

Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor man føler for at forpeste andre med sin rygning til at starte med, men det er jo nok en holdningssag. 

Anmeld

3. juli 2012

An&Jo

isabellasmor skriver:

jamen man kan jo faktisk godt blive syg af at være passiv ryger.. især når man ikke er særlig gammel... fx kan man få astma......

Ja det er jeg godt klar over, men det er jo faktisk at lave krav til folk om hvordan de skal opføre sig i ders eget hjem, og ville du bryde dig om det??

Jeg ville ikke bryde mig om at folk kom og fortalte mig at jeg ikke måtte gøre som jeg plejede, jeg vil ikke engang spørge mine veninder, jeg fandt ud af mens jeg var gravid hvor jeg kunne tillade mig at komme med min søn, for jeg fandt hurtigt ud af hvem der respekterede røgfri miljø og hvem der ikke gjorde, og dem der ikke respekterede det, de måtte jo så komme til mig, længere var den ikke..

Anmeld

3. juli 2012

LR85

Jeg ville simpelthen IKKE komme til en fødselsdag hos folk der havde spdan en holdning. 

Ved det kan være svært, men der går min grænse og så ville jeg trække mig, hvis de ikke viste lidt hensyn. 

Synes til dels man skal respektere det hjem man kommer i, men ikke når det kommer til sundhedsskadelige ting for andre

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

An&Jo skriver:

Ja det er jeg godt klar over, men det er jo faktisk at lave krav til folk om hvordan de skal opføre sig i ders eget hjem, og ville du bryde dig om det??

Jeg ville ikke bryde mig om at folk kom og fortalte mig at jeg ikke måtte gøre som jeg plejede, jeg vil ikke engang spørge mine veninder, jeg fandt ud af mens jeg var gravid hvor jeg kunne tillade mig at komme med min søn, for jeg fandt hurtigt ud af hvem der respekterede røgfri miljø og hvem der ikke gjorde, og dem der ikke respekterede det, de måtte jo så komme til mig, længere var den ikke..

som skrevet tidliger i debatten , så har jeg ikke selv oplevet at folk tændte en smøg ved min datter, har altid bare set det som en selvfølge. og synes det er mangel på opdragelse og fuldstændig respektløst, hvis man som voksent menneske ikke kan tage hensyn til et barn?? 

jeg ville ikke have noget imod at spøørge om man ville gå ud og ryge når min datter var der, hvis jeg fik et nej, så ville jeg nok for det første blive lidt mundlam, også lade være med at komme i deres hjem... 

der er ingen der siger at man ville bestemme hvad de skulle i deres hjem, men spørge om de ville gå ud, og vil de ikke det, så sige pænt farvel og gå hjem, så ved de ligesom hvor man står.. men selvfølgelig kunne jeg ikke drømme om at bestemme, ved ikke om du fik det til at jeg ville tage smøgen ud af hånden på dem og skælde dem ud? hehe,... 

Anmeld

3. juli 2012

An&Jo

isabellasmor skriver:

som skrevet tidliger i debatten , så har jeg ikke selv oplevet at folk tændte en smøg ved min datter, har altid bare set det som en selvfølge. og synes det er mangel på opdragelse og fuldstændig respektløst, hvis man som voksent menneske ikke kan tage hensyn til et barn?? 

jeg ville ikke have noget imod at spøørge om man ville gå ud og ryge når min datter var der, hvis jeg fik et nej, så ville jeg nok for det første blive lidt mundlam, også lade være med at komme i deres hjem... 

der er ingen der siger at man ville bestemme hvad de skulle i deres hjem, men spørge om de ville gå ud, og vil de ikke det, så sige pænt farvel og gå hjem, så ved de ligesom hvor man står.. men selvfølgelig kunne jeg ikke drømme om at bestemme, ved ikke om du fik det til at jeg ville tage smøgen ud af hånden på dem og skælde dem ud? hehe,... 

nej nej slet ikke, men jeg tror godt at folk kan føle det som et overgreb i eet hjem at man vil "bestemme" hvis du forstår??

Anmeld

3. juli 2012

isabellasmor

An&Jo skriver:

nej nej slet ikke, men jeg tror godt at folk kan føle det som et overgreb i eet hjem at man vil "bestemme" hvis du forstår??

hmm, det kan godt være, men det ville jeg nok være lidt ligeglad med, det er min datter der kommer først.. så er det nok ikke nogle mennesker der er sååå interesseret i at man kommer alligevel, og hvorfor så komme?? var man interesseret, så ville man bare sige helt iorden.. for hvor svært er det at ryge udenfor en enkelt dag ? ej... synes det er meget egoistisk at ville udsætte et barn for passiv røg fordi man er i sit eget hjem og ikke vil lægge sit ego på hylden,... men forstår godt hvad du mener, giver bare ikke så meget for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.